Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Kent - Uppsala slott

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rosie Visa inlägg
    Hörde förresten på ABC-nytt häromdagen att någon/några anmält till miljökontoret (?) att det varit för hög volym vid konserten och att det ekat över halva stan. Jag är ingen expert i ämnet men kan inte tycka att det var högre än t.ex. Sundbyholm. Miljökontoret skulle göra nån utredning och se om de spelat för högt eller inte.
    Jag tror inte människor som anmäler sådant, har mycket till liv egentligen

Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Jag tror inte människor som anmäler sådant, har mycket till liv egentligen
    Kan inte annat än att hålla med :-)
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rosie Visa inlägg
    Hörde förresten på ABC-nytt häromdagen att någon/några anmält till miljökontoret (?) att det varit för hög volym vid konserten och att det ekat över halva stan. Jag är ingen expert i ämnet men kan inte tycka att det var högre än t.ex. Sundbyholm. Miljökontoret skulle göra nån utredning och se om de spelat för högt eller inte.
    UNT har skrivit lite om det här: http://www.unt.se/uppsala/kent-ett-f...t-1805470.aspx

Det verkar ha hörts ordentligt bort till stadsdelar som svartbäcken och eriksberg, medan det tydligen knappt hördes alls ner mot centrum. Tror själva slottet blockerade ljudet åt centrumhållet och kanske fungerade som någon slags förstärkare åt andra hållet? Hur som helst finns det ju alltid folk som klagar så fort det händer något.

Jag tyckte ljudet var svinbra på spelningen i Uppsala, och dessutom var borggården en perfekt plats för en konsert. Hoppas att fler band och artister spelar där i framtiden (kanske även kent igen? Vore himla fint). Gillar man inte liv och rörelse kanske man inte borde bo i en stad? Eller testa något så enkelt som...eh, öronproppar?

Och så vill jag bara säga att spelningen i lördags var helt underbart bra, lätt en av dom bästa jag sett.

Medlem tricksters avatar
    Reg.datum
    Jul 2004

Standard

Wow!
    My first Kent concert was a blast!
    God I now love this band so much more and I didnt know this was even possible.

I wish Jocke or some other member from the band would read this message.
    I wanna say a big thank you to them. More than 10 years of waiting and finally the dream came true.
    Totally worth the trip from Greece (not that I had any doubts about that).

I posted some pics here
    https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=e6735aec37

Btw, the merch stand was accepting credit cards (in case someone was wondering, I know I would find this info useful).
    ett perfekt substitut

Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jos Visa inlägg
    UNT har skrivit lite om det här: http://www.unt.se/uppsala/kent-ett-f...t-1805470.aspx

Det verkar ha hörts ordentligt bort till stadsdelar som svartbäcken och eriksberg, medan det tydligen knappt hördes alls ner mot centrum. Tror själva slottet blockerade ljudet åt centrumhållet och kanske fungerade som någon slags förstärkare åt andra hållet? Hur som helst finns det ju alltid folk som klagar så fort det händer något.

Jag tyckte ljudet var svinbra på spelningen i Uppsala, och dessutom var borggården en perfekt plats för en konsert. Hoppas att fler band och artister spelar där i framtiden (kanske även kent igen? Vore himla fint). Gillar man inte liv och rörelse kanske man inte borde bo i en stad? Eller testa något så enkelt som...eh, öronproppar?

Och så vill jag bara säga att spelningen i lördags var helt underbart bra, lätt en av dom bästa jag sett.
    Tack för länken. Kan bara hålla med i allt du skriver! Tycker också att borggården var en jättebra plats för en konsert, skulle gärna gå på fler konserter där! Tyvärr finns det ju alltid folk som ska klaga vad än det gäller...
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Hur mycket soundchekades egentligen innan Uppsalagiget? Två helt nya Kentlåtar, två engelska covers (förstår jag det som), 400 slag, På nära håll, Cowboys och (eventuellt) Vintervila. Fast det kanske är helt naturligt, låter bara väldigt mycket. En gigades och sju var busigt vilseledande. Så kan det gå!
    Alltså, tror inte att några nya kentlåtar souncheckades... isåfall måste jag ha missat det! Jag tyckte mig höra två covers, på nära håll, 400 slag, cowboys, ev. vintervila och så Mannen i den vita hatten. Glömde nog nämna den innan. Sounchecken var rätt lång!
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Konserten i Uppsala var ju magiskt bra!!!! Bandet verkade så taggade och såg verkligen ut att ha en bra kväll på scenen, jag stod jättebra på andra raden, bra ljud, och så fyrverkeriet på slutet!! En spaning... de ser alltid extra glada ut när de spelar Petroleum, är den extra "kul" att spela eller?
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •