Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 43

Ämne: Sundbyholms slott

Cool Sundbyholms slott

Ja nu börjar det närma sig! Hemmaplan. Fyfan vad vackert.

Jag vill bara lägga in ett varningens finger för er som inte känner till Eskilstuna. Det finns i stort sett bara 1 väg ut till slottet (om man inte bor här och känner till dom andra små vägarna), och när det har varit konserter där förut så har det blivit kö långt in till stadens centrum. Åk därför i tid. God tid.

Fint väder, god öl och KENT. Det är så en perfekt sommar-fredag ser ut. Vi ses där!

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Man är ju där tidigt på dagen och "campar" lite i solen såklart

Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

man kan ju komma med båt, flyg alternativt helikopter också. Dock så skall man bara i förväg informera om man kommer med helikopter för att inte störa eventuella solande gäster...
    :-)
    http://www.sundbyholms-slott.se/kart...byholms-slott/

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Roosa skrev på Twitter (som svar på min fråga) att arrangörerna jobbar på att fixa bussar från Etuna till Sundbyholm.
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Erfaren medlem KnekkKnekks avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Nu taggar vi galet! : D

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Bussar vore bra! Har kollat i den "slaktade" sommartidtabellen och det är linje 9 som kör ut till Sundbyholm. Det går att komma dit från Fristadstorget kl. 18.55 eller 19.33. Dock ingen linjebuss tillbaka till stan sent på kvällen. Det går ju tidigare linjebussar ut också, men för egen del räcker det att komma sent in på området. Jag hade ju turen att stå i andra raden på Samis sida under den superhäftiga konserten i Göteborg i lördags , så nu kan jag slå mig till ro under nån ek och bara lyssna. Fast jag får väl zooma in början med "det lilla pojkrummet där allt började".
    Ett önskemål, Roosa, låt gärna den tilltänkta bussen ta vägen över Torshälla....
    Believe, and you will find your way...

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Längtar tills på fredag!
    Snälla vädergudar låt det vara uppehåll.

Kommer bli grymt att se kentarna i Eskilstuna igen.

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Kommer ni ihåg Parken Zoo-konserten för två år sedan? Jocke sjöng "Först när regnen kom och högervinden ven..." och regnet formligen vräkte ner. Jag fick t.o.m. hänga upp hela plånboken på tork med sedlar och allt när jag kom hem den gången! Så nu vill vi ha lika bra väder som det var i Göteborg i lördags, och Jocke: hemmapubliken älskar er!!!!

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Någon som har koll på när de börjar?
    Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok

Standard

Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg

Jag vill bara lägga in ett varningens finger för er som inte känner till Eskilstuna. Det finns i stort sett bara 1 väg ut till slottet (om man inte bor här och känner till dom andra små vägarna), och när det har varit konserter där förut så har det blivit kö långt in till stadens centrum. Åk därför i tid. God tid.
    kommer inte kunna vara inne i Etuna förren runt 14.30-15.00, är det försent med tanke på eventuella bilkön, nån som vet??
    signaturer är inte min grej.

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av esczn Visa inlägg
    kommer inte kunna vara inne i Etuna förren runt 14.30-15.00, är det försent med tanke på eventuella bilkön, nån som vet??
    Borde inte vara någon fara. Om jag inte misstar mig börjar de inte förrän klockan 21.

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Hej smiile! Om det är samma upplägg som i Göteborg kliver Kent fram ur pojkrummet kl. 21.00 och sen är det slut på konserten kl. 23.00. Inget förband vad jag vet men man får lyssna till mycket inspelad musik när man väntar...

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laurelin Visa inlägg
    Hej smiile! Om det är samma upplägg som i Göteborg kliver Kent fram ur pojkrummet kl. 21.00 och sen är det slut på konserten kl. 23.00. Inget förband vad jag vet men man får lyssna till mycket inspelad musik när man väntar...
    Tack så mycket!

Medlem hagelstorms avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg
    Ja nu börjar det närma sig! Hemmaplan. Fyfan vad vackert.

Fint väder, god öl och KENT. Det är så en perfekt sommar-fredag ser ut. Vi ses där!
    När borde man parkera vid Sundbyholm senast? För att slippa kö. Och det fungerar att parkera?
    Det finns nåt där som bara måste bli sagt. Jag tänker på dig.
    Flickr * Last.fm * Twitter

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Nån som vet nåt mer om eventuella bussar? Får nog hoppa Sundbyholm annars då vi hade tänkt ta tåget till Etuna och det är ju inte direkt gångavstånd till slottet. Att ta sig dit med lokaltrafiken är ju inga problem men tillbaka går väl sista ordinarie buss typ kl 20.

Har varit på ett antal konserter på Sofiero slott i Helsingborg och där sätter de alltid in extrabussar vilket är väldigt smidigt när man kommer utifrån och inte har bil.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •