Visa resultat för omröstning: Vad för invandringspolitik ska Sverige ha?

Antal röster
12. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Fri invandring (öppna gränser)

6 50,00%
  • Högre invandring än idag

1 8,33%
  • Samma invandringspolitik som den nuvarande

2 16,67%
  • Mindre invandring än idag

2 16,67%
  • Endast flyktingar och arbetskraftsinvandring

0 0%
  • Ingen invandring (stängda gränser)

1 8,33%
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 23 av 23

Ämne: Invandringspolitiken

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Sörvajvel åvv dö fittigast
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Svår fråga.
    Den enda begränsningen borde vara vad vårt sociala skyddsnät (alltså "välfärden") klarar av... Alla länder borde ta lika globalt ansvar. Inom EU borde det framförallt vara så.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Anledningar till att minska invandringen p g a kulturskillnader tycker jag är tjurskit däremot. Bara för att jag är etnisk svensk som fan betyder inte det att jag har samma syn på kultur och levnadssätt som andra som är etniskt svenskar som fan per automatik. Sån uteslutande och dömande politik är farlig och oerhört nära ett extremt storebrorssamhälle.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Enkelt. Legalisera droger, människor utan jobb börjar sälja och resten knarkar ihjäl sig. Problemet löst genom "Survival of the fittest".
    Varför skulle folk utan jobb sälja droger? det gör väl de som säljer allt annat? om inte systembolagen eller apoteken? tror knappast många arbetslösa har kapital till att starta en droghandel.

Folk kommer inte att dö mer om vi legaliserar droger, allt pekar på motsatsen, färre folk kommer dö om de legaliseras.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Svår fråga.
    Den enda begränsningen borde vara vad vårt sociala skyddsnät (alltså "välfärden") klarar av... Alla länder borde ta lika globalt ansvar. Inom EU borde det framförallt vara så.
    Så eventuella negativa effekter på utvandringsländerna ska vi ignorera? vad är det vi ska uppnå med invandringen?
    Hur mycket klarar välfärden av? ja det beror på hur fattigt du är villig att leva för invandringens skull.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Så eventuella negativa effekter på utvandringsländerna ska vi ignorera? vad är det vi ska uppnå med invandringen?
    Hur mycket klarar välfärden av? ja det beror på hur fattigt du är villig att leva för invandringens skull.
    Som sagt, svår fråga. Jag tycker att man kan ignorera de negativa konsekvenserna som finns vid de faktum när det handlar utvandring av frivilligt slag, precis som att andra länder inte skickar tillbaks svenskar som utvandrar med omtanke om oss.

Jag vet inte hur mycket välfärden klarar, men jag tycker behovet är viktigare än vinster. Vi är en enda människoras som måste ta hand om varandra, hur mycket floskler det än är att säga så.

Vad tycker du själv?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Som sagt, svår fråga. Jag tycker att man kan ignorera de negativa konsekvenserna som finns vid de faktum när det handlar utvandring av frivilligt slag, precis som att andra länder inte skickar tillbaks svenskar som utvandrar med omtanke om oss.

Jag vet inte hur mycket välfärden klarar, men jag tycker behovet är viktigare än vinster. Vi är en enda människoras som måste ta hand om varandra, hur mycket floskler det än är att säga så.

Vad tycker du själv?
    Man måste ju se till konsekvenserna annars är våran immigrationspolitik allt annat än human, kolla denna:

Tyvärr är invandringsdebatten för ytlig i Sverige, vi vill bara ha så hög invandring som möjligt utan att bry oss ifall vi stjälper den tredje världen snarare än hjälper dom. Det handlar inte om vinst vs välfärd. Vinst ger välfärd, det är klart att vi kan dela med oss av våran vinst men om allt vi gör leder till att både Sverige och utvandringsländerna blir sämre så kan vi såklart inte arbeta så.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag har inte tittat på filmen. Men såklart att du har rätt.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •