Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22

Ämne: Kent live-cd

Standard Kent live-cd

Er der nogen som ved, om der er planer om at optage koncerterne og udgive dem på cd ?

Kent er jo et fantastisk liveband, og har aldrig udgivet en live cd, så det må jo snart være på tide.

En ide kunne være, at udgive en live cd fra hvert land. Danmark, Sverige, Norge og Finland og så en cd med det bedste fra hver land. Er det en tosset ide eller ?

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Det är väldigt små chanser att kent släpper ett livealbum.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

kent "släpper" mobil ... som att man trodde det, kent börjar se saker ur andra vinklar, lite modernare

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

det är väl klart kent inte vill att pinsamma bootlegs ska hamna på internet. jag tror nog dom tycker det är helt okej om dom själva får ha kontrollen, det är ju trots allt dom det handlar om

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Kent har ju tidigare sagt att de aldrig kommer släppa live-material eftersom de ansett att musik ska upplevas just live. Nu plötsligt kommer man ju släppa "exklusivt live-material" i Sony Ericsson W910 kent-edition. Innebär detta att man nu ändrat synsätt på live-material?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Kent har ju tidigare sagt att de aldrig kommer släppa live-material eftersom de ansett att musik ska upplevas just live. Nu plötsligt kommer man ju släppa "exklusivt live-material" i Sony Ericsson W910 kent-edition. Innebär detta att man nu ändrat synsätt på live-material?

jonna svarade rätt rimligt på den frågan tycker jag (:

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag tror nog dom tycker det är helt okej om dom själva får ha kontrollen, det är ju trots allt dom det handlar om

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

De har ju alltid haft möjlighet att själva välja ut och släppa live-material och såleds ha kontrollen, men valt att inte göra det med hänvisning till att live skall upplevas live. Om de nu ändrat uppfattning i den frågan vore det intressant att veta vrför samt om detta innebär att vi kan förvänta oss mer live-material framöver.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Världens felpost.
    Senast redigerat av Clive_Burrs_granne den 2007-09-04 klockan 17:10.

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag hoppas att Kent-mobilerna och live-materialet i dem är ett tecken på att de ändrar sig mer och mer angående live-material på CD. Och gärna en live-DVD med högupplöst film och ljud =)

Fast hoppas de inte slösar sådant material på höstturnen, om de ska släppa livematerial hoppas jag de planerar en enorm spelning på Ullevi nästa sommar och att de gör en live-skiva och film därifrån. Vore fräckt!

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

I pressmeddelandet hade de ju skrivit "att de fick ett erbjudande de inte kunde tacka nej till". Summan lär vara såpass hygglig att man lite kan ändra på sitt tankesätt (för en liten stund).

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

De har en deal på gång med mariekex, vilken går ut på om du samlar 666 streckkoder från deras kexpaket får du ladda ned en livelåt åt gången från en av konserterna på nya turnén.
    Ska bli jävligt kul när det väl är dags.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-09-06 klockan 12:26.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    De har en deaml på gång med mariekex, vilken går ut på om du samlar 666 streckkoder från deras kexpaket får du ladda ned en livelåt åt gången från en av konserterna på nya turnén.
    Ska bli jävligt kul när det väl är dags.
    Awmagadd!
    Liksom hallå typ...min mamma låter mig bara äta ett paket om dagen lixom typ...määääh....jag tror jag svimmar å dör de är värsta jobbit men hallå.
    Smulor i sängen...ångest...man kan inte vissla mä kex...när kommer kexen till affärn liksom?
    Jag bara måste ha.

Standard

VAVAVAVA SKA DOM?!!!!!=!? :'OOOO

ååååååååhhhh orkaaaa men man kan ju inte svika jocke :'(((((( vill haaaa xDDDD

gahh ja som e allgerisk mot kex :'OOOO .__.
    Senast redigerat av Pico den 2007-09-06 klockan 12:24.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Har dom inte släppt live-skiva tidigare?

Är rätt säker på att jag har sett just en sån nånstans.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

nej, det är bara snyggt gjorda bootleg omslag.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •