Det finns många korkade citat från alla läger. Att Oskar alltid väljer att lyfta fram vänsterns dåliga sidor är väl det som Oktober egentligen kritiserar.
Kan bjuda på ett urval av högerns briljanta uttalanden:
– De vill ju ta i problemet. Vi bara tror gott om folk. Vi får nog titta lite mer på vilka som vi släpper in, invandrare är ju inblandade i mycket tråkigheter, säger han. (Centerpartist om SD)
– Äktenskap för homosexuella. Jag tror faktiskt att de flesta människor anser att ordet äktenskap ska vara förbehållet att endast gälla mellan man och kvinna. Problemet är att så många partier fjäskar för RFSL (Riksförbundet för sexuellt likaberättigande). De har verkligen lyckats bra med sin lobbying.
– Jag har absolut ingenting emot homosexuella människor. Två av mina närmaste vänner är homosexuella. Men jag skulle varken kunna viga dem eller något annat samkönigt par, det är min fasta övertygelse. Jag vill bara skydda människovärdet. (En liten snabbanalys utröner att homosexuella uppenbarligen inte har samma "människovärde" som heterosexuella i denna persons värld.)
-Skolbarn borde inte lyssna på Iron Maiden, det hade varit trevligare om de kunde lyssna på Tryggare kan ingen vara, eller någon annan psalm som präglat vår tro.
(Ovanstående tre citat av en kristdemokrat)
“Bryr mig inte om vad bögarna hålle på med ! Inte vad någon HBT-person gör heller. De får gärna hålla på med varandra men när de ger sig på småbarn går det för långt !
Och bögarna ska inte få adoptera !! Eftersom de inte kan få barn själva måste väl naturen ha menat att de inte ska ha några heller. Ska det vara så svårt att förstå ?” (En moderat politiker som nu mer är petad av partiet)
Och ja, jag är ju väldigt intresserad av HBT-frågor. Och jag menar bara på att högerns representanter säger mindre korrekta saker med![]()
Egentligen borde kanterna av höger och vänster avskaffas båda två. De bara förstör.
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
I hans värld är det en bagatell, det är nämligen skillnad på folk och folk. Hade det varit borgare som skrikit så, eller om det hade varit de rödgrönas valaffischer som blivit sönderklottrade och nedrivna, eller om det varit borgarna som "hjälpte" folk att rösta, eller om det varit borgarna som velat förbjuda opinionsundersökningar och klagat på att media är taskiga mot deras partiledare, eller om det varit borgarna som efter ett svidande nederlag vägrat samarbeta, då hade det garanterat låtit annorlunda.
http://foto.stilren.se - portfolio
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Många citat i dag. Thoreau vill också vara med:
Any fool can make a rule, and any fool will mind it.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Nä, om förhållandena hade varit annorlunda hade du inte sagt ett pip. Moderat valfusk, sabotage, bortförklaringar, vilja att censurera medier och hetska utfall mot meningsmotståndare hade du inte brytt dig om att använda som argument i debatten. Och tomten är hammarbyare.
http://foto.stilren.se - portfolio
Tomten var hammarbyare.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
It's long, hard and full of seamen.
Mr Orange