Sidan 210 av 237 FörstaFörsta ... 110160200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220 ... SistaSista
Resultat 3 136 till 3 150 av 3542

Ämne: Dagens citat

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Ja, inte var det Göran Greider.
    Jag tror att rötägg finns nog i de flesta läger.
    Självklart men jag gillar inte att Oktjabrj får det att låta som en bagatell.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Rebecka95
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Det finns många korkade citat från alla läger. Att Oskar alltid väljer att lyfta fram vänsterns dåliga sidor är väl det som Oktober egentligen kritiserar.

Kan bjuda på ett urval av högerns briljanta uttalanden:

– De vill ju ta i problemet. Vi bara tror gott om folk. Vi får nog titta lite mer på vilka som vi släpper in, invandrare är ju inblandade i mycket tråkigheter, säger han. (Centerpartist om SD)

– Äktenskap för homosexuella. Jag tror faktiskt att de flesta människor anser att ordet äktenskap ska vara förbehållet att endast gälla mellan man och kvinna. Problemet är att så många partier fjäskar för RFSL (Riksförbundet för sexuellt likaberättigande). De har verkligen lyckats bra med sin lobbying.

– Jag har absolut ingenting emot homosexuella människor. Två av mina närmaste vänner är homosexuella. Men jag skulle varken kunna viga dem eller något annat samkönigt par, det är min fasta övertygelse. Jag vill bara skydda människovärdet. (En liten snabbanalys utröner att homosexuella uppenbarligen inte har samma "människovärde" som heterosexuella i denna persons värld.)

-Skolbarn borde inte lyssna på Iron Maiden, det hade varit trevligare om de kunde lyssna på Tryggare kan ingen vara, eller någon annan psalm som präglat vår tro.

(Ovanstående tre citat av en kristdemokrat)
    “Bryr mig inte om vad bögarna hålle på med ! Inte vad någon HBT-person gör heller. De får gärna hålla på med varandra men när de ger sig på småbarn går det för långt !
    Och bögarna ska inte få adoptera !! Eftersom de inte kan få barn själva måste väl naturen ha menat att de inte ska ha några heller. Ska det vara så svårt att förstå ?” (En moderat politiker som nu mer är petad av partiet)

Och ja, jag är ju väldigt intresserad av HBT-frågor. Och jag menar bara på att högerns representanter säger mindre korrekta saker med

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Egentligen borde kanterna av höger och vänster avskaffas båda två. De bara förstör.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rebecka95 Visa inlägg
    Det finns många korkade citat från alla läger. Att Oskar alltid väljer att lyfta fram vänsterns dåliga sidor är väl det som Oktober egentligen kritiserar.

[...]

Och ja, jag är ju väldigt intresserad av HBT-frågor. Och jag menar bara på att högerns representanter säger mindre korrekta saker med
    Tack! Precis vad jag menade
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    I hans värld är det en bagatell, det är nämligen skillnad på folk och folk. Hade det varit borgare som skrikit så, eller om det hade varit de rödgrönas valaffischer som blivit sönderklottrade och nedrivna, eller om det varit borgarna som "hjälpte" folk att rösta, eller om det varit borgarna som velat förbjuda opinionsundersökningar och klagat på att media är taskiga mot deras partiledare, eller om det varit borgarna som efter ett svidande nederlag vägrat samarbeta, då hade det garanterat låtit annorlunda.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bravorion Visa inlägg
    Egentligen borde kanterna av höger och vänster avskaffas båda två. De bara förstör.
    Eller för att citera min kloka mor nu ikväll. "Extremism är alltid av ondo, oavsett om den står långt till höger eller vänster, eller om den företräder någon religion, det spelar ingen roll vilken."
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag belyser bara er totala brist på självinsikt. Ni led ett svidande nederlag och har som enda förklaring av medierna skrev om fel saker. Vad ska de skriva, "röstar ni på moderaterna så ska jag döda er" som en viss artist sa?
    Vad är viktigast, självinsikt eller insikt om hur andra tänker?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

I hans värld är det en bagatell, det är nämligen skillnad på folk och folk. Hade det varit borgare som skrikit så, eller om det hade varit de rödgrönas valaffischer som blivit sönderklottrade och nedrivna, eller om det varit borgarna som "hjälpte" folk att rösta, eller om det varit borgarna som velat förbjuda opinionsundersökningar och klagat på att media är taskiga mot deras partiledare, eller om det varit borgarna som efter ett svidande nederlag vägrat samarbeta, då hade det garanterat låtit annorlunda.
    Vill påpeka att det här inte är sant på en enda punkt och kommer väldigt nära vad jag skulle kunna tänka mig att anmäla till en moderator.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Många citat i dag. Thoreau vill också vara med:

Any fool can make a rule, and any fool will mind it.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Vill påpeka att det här inte är sant på en enda punkt och kommer väldigt nära vad jag skulle kunna tänka mig att anmäla till en moderator.
    Nä, om förhållandena hade varit annorlunda hade du inte sagt ett pip. Moderat valfusk, sabotage, bortförklaringar, vilja att censurera medier och hetska utfall mot meningsmotståndare hade du inte brytt dig om att använda som argument i debatten. Och tomten är hammarbyare.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Det finns ingen som helst anledning att försöka pådyvla oktjabrj åsikter som han aldrig visat några tecken på att ha. Ånyo sänker du debatten till tidigare ej sedda bottennivåer.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Nä, om förhållandena hade varit annorlunda hade du inte sagt ett pip. Moderat valfusk, sabotage, bortförklaringar, vilja att censurera medier och hetska utfall mot meningsmotståndare hade du inte brytt dig om att använda som argument i debatten. Och tomten är hammarbyare.
    Ja det är han väl? Åtminstone mannen med stort vitt skägg som kallas tomten. Vafan har det med saken att göra?

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Tomten var hammarbyare.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Tomten var hammarbyare.
    Är han död? Jag har faktiskt druckit bloody mary med honom

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

It's long, hard and full of seamen.
    Mr Orange

Sidan 210 av 237 FörstaFörsta ... 110160200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •