Ur gårdagens Alarm für Cobra 11-avsnitt:
En bad guy blir mosad av en bil. Polisens kommentar: "Jetzt biste platt, was?" (Vilket egentligen/också betyder: nu är du häpen,va?)
Hehehe, dråpligt![]()
Ur gårdagens Alarm für Cobra 11-avsnitt:
En bad guy blir mosad av en bil. Polisens kommentar: "Jetzt biste platt, was?" (Vilket egentligen/också betyder: nu är du häpen,va?)
Hehehe, dråpligt![]()
jocke: hej, är mina barn här?
jag: ...nej?
jocke: ...nehe, vart är dom då?
(obs min systers man, inte berg, tyvärr.....)
jag: Mammaaaaa vi borde ha en katt!
mamma: mm-m!
jag: allvarligt? det här är ett muntligt kontrakt som inte får brytas nu måste vi skaffa katt!
mamma: va? det har jag väl aldrig sagt?
anna
blogg
sambo som flippat när han sitter på sin lilla massagekudde å sjunger kent samt kuken upp i fittan hela hela dagen...
"inte så konstigt att jag inte förstår nånting, det här är ju inte svenska"
en ganska trött kompis i skolan idag.
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?
vi håller på med medeltiden på historian och igår hade vi genomgång om bland annat kvinnosynen på medeltiden. det var tydligen så att man trodde att kvinnor också hade en snopp, fast inne i kroppen.
min lärare: "Kvinnor fick inte röra sig så mycket. De fick inte äns hoppa och skutta på ängarna för att penisen kunde ramla ut".
är det någon som har lust att följa med och hoppa & skutta på ängarna? haha![]()
ge mig en vinterdrog.
j: nike
e: va? du är så konstig
j: nu undrar du varför jag sa det va?
e: ja, men du och dina kompisar kommer ju alltid på så konstiga ord
j: det står på dina strumpor annars
Jag: Va?
Hon: Va?
Jag: Va?
Hon: Men vad säger du nu?
Jag: Ska du säga.
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
"två killar i 3an håller på att forska om vad som händer om man skickar upp virus i rymden..
så just nu har vi en könssjukdom i frysen."
Jag pratar med mamma i telefon om det här med att jorden då ska "gå under" imorrn osv.
Så säger hon: Ja det vore väl synd om jorden går under imorgon, jag har precis fått min lön.
When you can live forever, what do you live for?
(jag å sambo på körlektion)
jag - sväng höger
sambo - sambo när du säger höger vad menar du egentligen då?
jag - jag menar höger fast nu ska du vänster och du vet mycket väl vad jag menar...kör åt det hållet som är hem nu.
lite senare, en olycka på vägen med stor varningstriangel mitt i vägen av vår fil..en man står och dirigerar höger...
jag - okej, det har hänt en olycka längre fram så vi får svänga höger här...bara följ bilen framför
sambo fortsätter rakt fram och ska köra förbi varningstriangeln på höger sida...
jag - stopp för i helvete...
sambo panik bromsar å mannen viftar frenetiskt att vi ska svänga upp höger...jag nickar åt honom...
jag - vad fan gör du??!!!
sambo - men hur ska jag veta att jag ska byta fil?
jag - vaddå byta fil? du ska svänga höger...det finns bara en fil på den här vägen och det är den vi kör på...vi ska åka höger som i höger som i byta gata..väg..whatever...
sambo - men hur ska jag veta det??!!! å sluta skrik...
jag - ja men kanske för att det står en jävla röd varningstriangel mitt i vägen...alla bilar svänger höger...en man står å dirigerar höger och jag säger till dig att svänga höger..inte byta fil..
sambo - men jag trodde du menade att jag skulle svänga höger om varningstriangeln...det är väl inte så jävla självklart att veta det...
jag - men herregud vad lär ni er på teorin egentligen??!! att man ska fortsätta köra rakt in på en väg som är avspärrad??!! in i en trafikolycka..??!! jag fattar inte hur fan du tänker egentligen...
sambo - men jag blev stressad å gjorde fel...håll käften nu...
jag - stanna bilen...jag kör
sambo - bra..jag vill inte köra mer med dig ändå
(men idag körde han jättebra..mormor)
jocke/min sms-signal: aa nej jag har ingen fet grill men jag funderar på att köpa en
en kille hoppar till: AAAH FAN VAD RÄDD JAG BLEV!