Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 61

Ämne: Allt har sin tid

  1. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Du gillade det inte, eller? Osäker på hur du menar, bara.
    Jag älskar allt fram till att den "kommer igång". Efter det mår jag illa. Då får den mig att känna samma sak som när Jocke rappar i den gamla dängan "Långt & längre". Men vad vet väl jag om musik? Får väl ge den fler chanser.

  2. #17
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Själv funderar jag på om den här låten är kents allra sämsta någonsin. Joakim beskriver låten som att den skrevs sent i processen för att dela skivan i två delar. M a o ett hafsverk.

  3. #18
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Den låt jag gillar sämst efter fem genomspelningar av albumet. Rörig och jobbig! Är inte så förtjust i alla kvinnliga körsångare på skivan, och framför allt inte på den här låten.

  4. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Själv funderar jag på om den här låten är kents allra sämsta någonsin. Joakim beskriver låten som att den skrevs sent i processen för att dela skivan i två delar. M a o ett hafsverk.
    Tack gode gud att någon håller med mig på den här punkten. Fy fan. Jag mår bara illa när jag lyssnar på den... hur tänkte ni här, Kent?

  5. #20
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    Den känns lite mycket Stureplan och backslick...
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


  6. #21
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Jag som tyckte att det var lite kul av Kent att göra en så okentig låt. Nu känns det som om jag borde skämmas över att ha skapat tråden. Ändå gillar jag låten. Det finns en del i slutet som är lite väl ocreddig. Men jag gillar att vara ocreddig. Skämskudden är inte så tung för mig.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  7. #22
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Jag som tyckte att det var lite kul av Kent att göra en så okentig låt. Nu känns det som om jag borde skämmas över att ha skapat tråden. Ändå gillar jag låten. Det finns en del i slutet som är lite väl ocreddig. Men jag gillar att vara ocreddig. Skämskudden är inte så tung för mig.
    Nej, inte skämmas. Alla låtar får säkert sin egen tråd vilket de förtjänar och sen ligger skönhet i betraktarens öga. Jag tycker stycket runt 1.18 - 1.40 är ganska fint och det återkommer i slutet. Hade Jocke lyckats spinna vidare på det hade det kunna bli en superlåt men stora dela liknar istället något med Nanne Grönvall.:/

  8. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    ...men stora dela liknar istället något med Nanne Grönvall.:/
    Ja!!! Äkta Nanne style

  9. #24
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Jag tycker den här låten är helt fantastiskt bra.
    Går igång totalt på den.

  10. #25
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    De som inte fattar att det här är en av de feeetaste låtar vi gjort är helt dumma i huvudet faktiskt!
    Inga av mina nya kompositioner är ett "hafsverk" (det hörs ganska tydligt om man har någon som helst musiköra).
    Min yrkesstolthet förbjuder mig att någonsin slarva i kompositionen, och de av er som tycker att detta är en dåligt skriven låt skulle jag gärna se skriva en bättre själva.
    Lycka till, suckers

  11. #26
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    De som inte fattar att det här är en av de feeetaste låtar vi gjort är helt dumma i huvudet faktiskt!
    Inga av mina nya kompositioner är ett "hafsverk" (det hörs ganska tydligt om man har någon som helst musiköra).
    Min yrkesstolthet förbjuder mig att någonsin slarva i kompositionen, och de av er som tycker att detta är en dåligt skriven låt skulle jag gärna se skriva en bättre själva.
    Lycka till, suckers
    Ja, vad ska man säga? Jag har lutat åt att kalla den här låten den starkaste på skivan och att den är i centrum är helt fantastiskt. Den binder ihop allt och texten är grymt inspirerande.

    Enormt tack för den här skivan! Alla låtarna är driv i och jag håller med Diepher om att Godhet är din bästa duett hittills. Att lyssna om!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  12. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    De som inte fattar att det här är en av de feeetaste låtar vi gjort är helt dumma i huvudet faktiskt!
    Inga av mina nya kompositioner är ett "hafsverk" (det hörs ganska tydligt om man har någon som helst musiköra).
    Min yrkesstolthet förbjuder mig att någonsin slarva i kompositionen, och de av er som tycker att detta är en dåligt skriven låt skulle jag gärna se skriva en bättre själva.
    Lycka till, suckers
    Jag gav det ett försök!
    https://www.youtube.com/watch?v=rWylIgw2Mkw

  13. #28

    Standard

    Oj så roligt, tänka sig vilka fyndiga människor det finns.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  14. #29
    Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    New Jersey
    Inlägg
    10 256

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av matlagningsprogrammet Visa inlägg
    Hahaha!
    Vem är kung i universum?
    och vem är kungen i mig?
    Jo!
    J-E-S-U-S JESUS!


    Tack Kent för ytligare en bra skiva. Skämtade såklart om att er musik lät som techno på twitter.
    Det här är fan perfekt och jag ser fram mot spelningen i Göteborg nästa vecka.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?



  15. #30
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Gillar när Kent gör såna här låtar, när de struntar i hur standardmallen för hur en poplåt ska se ut, och sätter i hop den på sitt eget sätt istället.

    Den börjar kanske lite trögt (dock inte dåligt), men den lyfter verkligen. Får lite TTS-känsla av den, och det är en skiva jag tycker mycket om. Håller kanske inte med J. Berg om at det är "en av de feeetaste låtar" Kent gjort (men så har inte jag en skiva att promotera ), men visst är den bra, den känns inte som hafsverk alls.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •