Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 33

Ämne: What if...

  1. #16
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ja jävlar, tänk om vårt stolta svenska kulturarv byts ut mot en massa hemska moskéer och grejer!
    Varför skriva "What If" när det heter "Tänk Om"?
    Finns det någon som helst anledning?
    Var fick du moskéerna från?
    PK-skadad så man baxnar.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  2. #17
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Kent kommer aldrig floppa.
    De är för bra helt enkelt.
    Jocke kan inte skriva
    dåliga låtar helt
    enkelt.
    O
    K
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  3. #18
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Jag ironiserade över din skräck inför det nya och okända. Lek gärna språkpolis om du mår bra av det, men här ger du dig på fel person.

  4. #19
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag ironiserade över din skräck inför det nya och okända. Lek gärna språkpolis om du mår bra av det, men här ger du dig på fel person.
    Mår bra av det?
    Jag mår dåligt över att ens behöva
    påpeka såna här självklara saker.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  5. #20
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Mår bra av det?
    Jag mår dåligt över att ens behöva
    påpeka såna här självklara saker.
    Poor thi...eh, stackars!

  6. #21
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    håller med dig fast jag har fastnat för flera låtar direkt men låtarna växer med tiden.
    Jo precis, oftast fastnar man för någon låt och slutligen älskar man den, sedan börjar man lyssna mer på spåren före och efter och inser deras brilljans, för mig är det ett typiskt "kentfenomen"
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  7. #22
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    alla band/artister kommer någon gång under sin karriär att göra en platta som inte kommer hålla eller som inte kommer uppskattas av la publiko. så även kent...

    fast jag tycker ju redan de har gjort den plattan...det var den plattan som de tog över sverige med...haha. så lyssna inte på mig, jag vet ju egentligen inte vad jag pratar om...jag har bara en jävla massa åsikter.

    undrar hur lång tid det tar innan videon till ingenting kommer...jag längtar

  8. #23
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Kent har en så pass stor fanskara så att de skulle kunna släppa en halvhjärtad cd och den skulle sälja väldigt bra ändå. Det är väl en kurva som måste pågå flera skivsläpp om kent i slutändan skulle stå där utan att någon bryr sig men redan nu har de skrivit in sig i legendernas bok. Den dagen kent inte känner att de har motivationen kvar lägger de väl ner istället för att göra något de inte har lust med.

    Hörde p3 kent intervjuv imorse. Kul att se att de har kvar glöden och trevligt att höra dem motivera sitt val av "Ingenting" till förstasingel.

  9. #24
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Kent har en så pass stor fanskara så att de skulle kunna släppa en halvhjärtad cd och den skulle sälja väldigt bra ändå. Det är väl en kurva som måste pågå flera skivsläpp om kent i slutändan skulle stå där utan att någon bryr sig men redan nu har de skrivit in sig i legendernas bok. Den dagen kent inte känner att de har motivationen kvar lägger de väl ner istället för att göra något de inte har lust med.

    Hörde p3 kent intervjuv imorse. Kul att se att de har kvar glöden och trevligt att höra dem motivera sitt val av "Ingenting" till förstasingel.
    hur löd motivationen då?

  10. #25
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    hur löd motivationen då?
    1. "Det är en jävligt bra låt."
    2. Folk som jobbat och lyssnat på skivan tyckte "ingenting" var det naturliga singelvalet.
    De pratade mer om låten så jag rekommenderar alla att själva lyssna.
    3. "Allt ska vara så retro nuförtiden och det ville inte vi göra".
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2007-09-24 klockan 07:12.

  11. #26

    Standard

    Äsch! Inte kommer kent att floppa! De kan sina saker när det gäller att göra ett nytt hitalbum som det slår gnistor om. Dessutom FINNS det fans som är dem MYCKET trogna och inte bryr sig om ett fel steg från deras sida.....(men de GÖR inga felsteg, punkt slut)
    It’s not a question of devotion, you cannot carve your own tattoo.
    I’m not a part of your emotion, you cannot tell me what to do.

  12. #27
    Medlem remags avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Örebro, Stockholm, Sweden
    Inlägg
    110

    Standard

    När man tänker efter, är ingenting så jävla annorlunda? det enda soms kiljer den från övriga singlar är att den har lite mer synthslingor. Var inte så jobbigt inskränkta. Vi vet alla att det är "dom andra" som 90% av människorna här på forumet att börja lyssna på kent
    whats wrong with a litte destruction

  13. #28

    Standard

    Alltså...Kent kommer ju att fortsätta göra pop/(rock)låtar, förmodligen till slutet av deras karriär. Det som förmodligen kommer vara annorlunda den här gången är hur de har arrangerat denna samling låtar. Men det kommer ju än dock vara ett gäng nya poplåtar. Och i längden tror jag inte att det kommer spela så stor roll för mig om de har gått in på en mer syntorienterad bana den här gången. För jag tvivlar inte på att de har skrivit grymma låtar den här gången också. Förmodligen kommer jag kunna hävda att jag uppskattar deras tidigare sätt att arrangera sina låtar mer än hur de har arrangerat de den här gången, men det är inte det som är det viktiga. Inte i längden. Jag har tillit till Jocke Bergs melodisinne.

    Det som gjorde "Vapen & Ammunition" till en lite mindre bra skiva än föregångarna, tyckte jag var att texterna i stort inte var av samma klass längre. Melodierna på den skivan dock, är ju verkligen väldigt bra överlag. Och jag hoppas/tror att melodierna kommer hålla den här gången med, vare sig texterna gör det samma eller inte ("Ingenting" pekar ju mer på inte tycker jag dessvärre).
    - - - - - - - - - - - - -
    När du är tunn som luft,
    Då är du nästan perfekt
    - - - - - - - - - - - - -

  14. #29
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Jag håller med "Fjant", varenda låt jag hört med kent har vuxit på mig. Samma med nya singeln "Ingenting". Och när jag hörde Du & Jag Döden första gången så var det bara Mannen i den Vita Hatten som fastnade direkt på mig (eftersom att den är bäst). Och nu, när jag lyssnar på kent så flitigt jag bara kan så tycker jag att låtar som "Stanna hos mig" (som jag inte tyckte var någon höjdare förut) är riktigt bra. "Det är över nu, & jag som aldrig gillat nostalgi, jag gråter nu, så släck mitt ljus". Och då tänker jag, hur kan jag inte ha älskat detta? Men jag har praktiskt taget tyckt om allt som kent släppt någonsin. Förutom Lämnar & Den osynlige mannen & Kallt kaffe. Men som sagt, jag tror att Tillbaka till Samtiden kommer bli en riktig hit! Kent växer & växer, man måste ha tålamod för att ta till sig deras musik riktigt. Jag tror inte någon behöver oroa sig, lyssna bara på Ingenting som är riktigt bra. Dessutom tippar jag på att Vy från ett luftslott blir bäst på skivan ;D. Tvivla inte bara, vi vet vad kent har producerat tidigare. Ta're lugnt bara!

  15. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Thumbs down Onödigt, onödigt

    Det här kan vara den mest onödiga tråden i världshistorien!!!!!!,,,,,,,,,,
    Tråkigt...

    Goth
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •