Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 33

Ämne: What if...

  1. #1
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Question What if...

    Med tanke på Henriks fullt legitima tillrättavisning angående nya singeln vill jag först och främst poängtera att jag inte har hört Ingenting. Jag blev erbjuden den men tackade nej, vill höra den på radio när den släpps officiellt.

    Min fundering är dock denna: tänk om detta hypotetiskt är skivan med vilken kent floppar för första gången. Tänk om de har gjort en samling riktiga kalkonlåtar som först blir sågade av tidningarna och sen av fansen. Vad beror det i så fall på och vad händer med bandet? Har Jocke tappat stinget eller vill de göra något som tar alla på sängen, bara för att? Kommer folk sälja sina konsertbiljetter och strunta i att följa utvecklingen?

    Spekulationer (och låt oss verkligen hoppas att det inte blir så)?

  2. #2
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Nej, det är ju inte bara nya låtar på turnén, jag kommer inte sälja min biljett även om nya skivan skulle vara rent ut sagt skit och jag blev erbjuden allt smör i småland.

  3. #3

    Standard

    Om skivan floppade så skulle det inte förvåna mig om BMG släppte (exempelvis) "Avtryck: Det bästa med Kent 1995-2007" för att mjölka det sista ur bandet.
    Konserter tror jag nog inte skulle vara någon fara, många band släpper ju skräpskivor men fyller lik förbannat arenor varje gång de drar ut på turné.

  4. #4
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Inte ens låtarna som kent själva tycker är dåliga är ju det (Halka). Så njet, det blir ingen flopp den här gången heller.
    Låt dom komma nu

  5. #5
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Inte ens låtarna som kent själva tycker är dåliga är ju det (Halka). Så njet, det blir ingen flopp den här gången heller.
    De låtar jag tycker är "dåliga" är egentligen mest tråkiga, exempelvis Lämnar. Men tänk om de gör ett album som låter som typ... Da Buzz. Eller nåt.

  6. #6
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Med tanke på Henriks fullt legitima tillrättavisning angående nya singeln vill jag först och främst poängtera att jag inte har hört Ingenting. Jag blev erbjuden den men tackade nej, vill höra den på radio när den släpps officiellt.

    Min fundering är dock denna: tänk om detta hypotetiskt är skivan med vilken kent floppar för första gången. Tänk om de har gjort en samling riktiga kalkonlåtar som först blir sågade av tidningarna och sen av fansen. Vad beror det i så fall på och vad händer med bandet? Har Jocke tappat stinget eller vill de göra något som tar alla på sängen, bara för att? Kommer folk sälja sina konsertbiljetter och strunta i att följa utvecklingen?

    Spekulationer (och låt oss verkligen hoppas att det inte blir så)?
    Har funderat på det där. Sedan Hagnesta Hill egentligen.
    Men varje gång återkommer jag till att det inte kommer hända. Jocke verkar alldeles för medveten om vad en bra låt är.
    Trots att jag tycker nya singeln (hittills) är långt ifrån en av deras bästa, känns det som at den hela tiden växer. Som allt annat de gjort.
    Jag tror helt enkelt scenariot du beskriver är möjligt. De kommer släppa grejer som säljer. 100.000 eller 500.000 är egentligen skitsamma, båda siffrorna gör dem till ett stort band.
    Ang "vill de göra något som tar alla på sängen, bara för att?", tror jag det stämmer litegrann. Eller, jag tror du vill utforska nya marker lite grann "bara för att".
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Med tanke på Henriks fullt legitima tillrättavisning angående nya singeln vill jag först och främst poängtera att jag inte har hört Ingenting. Jag blev erbjuden den men tackade nej, vill höra den på radio när den släpps officiellt.

    Min fundering är dock denna: tänk om detta hypotetiskt är skivan med vilken kent floppar för första gången. Tänk om de har gjort en samling riktiga kalkonlåtar som först blir sågade av tidningarna och sen av fansen. Vad beror det i så fall på och vad händer med bandet? Har Jocke tappat stinget eller vill de göra något som tar alla på sängen, bara för att? Kommer folk sälja sina konsertbiljetter och strunta i att följa utvecklingen?

    Spekulationer (och låt oss verkligen hoppas att det inte blir så)?
    Så många människor med så varierande smak i sverige så kan jag garantera att någon kommer gilla skivan. Och varför sälja sina biljetter? De lär ju inte köra senaste skivans alla låtar och inget mer på sina konserter, gillar du nån av deras tidigare låtar lär du inte bli besviken vid ett ev. konsertbesök.

    Dessutom har de inte misslyckats innan med några låtar.
    OM den nya skivan inte skulle hålla samma höga klass som de andra, så unnar jag dom det, och ser istället fram emot nästa kent-nyhet, och gläds åt de jag redan fått höra.
    Jag skriver texter.
    Dom kan du finna här:
    https://www.poeter.se/Medlem?author_id=22950

    Jag har släppt två st. böcker.
    Ex Animo är den senaste och den innehåller hälften engelska och hälften svenska egenskrivna texter.
    Vill du köpa ett ex så skicka ett meddelande.

  8. #8
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Kent har jobbat väldigt länge med denna skiva, jag har svårt att tro att dem skulle ge ifrån sig något dåligt.
    Dem har redan blivigt hyllade i media för den nya singeln:
    Aftonbladet: ++++
    http://www.aftonbladet.se/nojesliv/m...ticle785099.ab

    Aftonbladet var väl med och totalsågade spelningen på hultsfred 2006 om jag inte inte minns fel? vilket kanske innebär att dem ändå haft ganska kritiskaögon(öron) då de lyssnade på den nya singeln.

    Jag har aldrig hört ett kentalbum eller en kentlåt och direkt älskat den, låtarna växer med tiden då man hör dem. Det är just detta som gör många av dem så odödliga.
    Så jag tror inte vi ska behöva vara oroliga för någon flopp med "Tillbaka till Samtiden"
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  9. #9
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag har aldrig hört ett kentalbum eller en kentlåt och direkt älskat den, låtarna växer med tiden då man hör dem. Det är just detta som gör många av dem så odödliga.
    Så jag tror inte vi ska behöva vara oroliga för någon flopp med "Tillbaka till Samtiden"
    håller med dig fast jag har fastnat för flera låtar direkt men låtarna växer med tiden.


  10. #10
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard lugnan

    Kent har ju sagt att de är det bästa dom har gjort...samma sak sa de när DOJD var på gång. Så det blir nog bra det här
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  11. #11
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Kent har ju sagt att de är det bästa dom har gjort...samma sak sa de när DOJD var på gång. Så det blir nog bra det här
    När jag hörde det lilla klippet från Min värld så kände jag mig också ganska övertygad om att det blir bra. Spännande hur som helst.

  12. #12
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Jag har inte hört nått klipp eller nånting, jag är lite rädd!
    inget.

  13. #13
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Tänk om... alla kunde skriva på svenska.
    Tänk om. Innan det är försent.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  14. #14
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Unhappy

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Tänk om... alla kunde skriva på svenska.
    Tänk om. Innan det är försent.
    Ja jävlar, tänk om vårt stolta svenska kulturarv byts ut mot en massa hemska moskéer och grejer!

  15. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Västerås, , Sweden.
    Inlägg
    1 572

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Kent har ju sagt att de är det bästa dom har gjort...samma sak sa de när DOJD var på gång. Så det blir nog bra det här
    Vad annars ska de säga? "Njae vi har gjort bättre men det här får duga."

    OM skivan skulle vara kass skulle jag gå på konserterna ändå. kent är alltid kent.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •