Sidan 40 av 135 FörstaFörsta ... 30313233343536373839404142434445464748495090 ... SistaSista
Resultat 586 till 600 av 2011

Ämne: Depeche mode

  1. #586
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Kan egentligen bara instämma i det som "Kallt Kaffe med Socker" skriver.


    Var du på Kraftwerks spelning på Arvika för ett antal år sedan? De hade en riktigt maffig produktion med sig, så jag förstår inte varför DMs skulle vara överdrivet nedbantad.

    Nej men jag har sett Kraftwerk 4 ganger pa riktig a konserter och en gang pa festivalspelning och de spelade ett mycket kortare set pa festivalen.
    Att ta med sig 4 videoskarmar och 4 robotar ar ju inte sa himla svart heller...

    DM har ocksa haft 2 olika set pa tidigare turneer, en mindre uppsattning for festivaler dar de ocksa spelade en kortare konsert an pa de riktiga spelningarna.

    Jag tycker det ar jattehaftigt att de spelar pa Arvikafestivalen men jag ville bara varna lite att det ar en overhangande risk att det inte blir en full show, givetvis kan jag inte veta men om de gor som tidigare ar sa blir det sa.
    Kan ju vara synd om nagot hangivet fan satsar hela pengen pa Arvika och sen far en show som inte ar vad han/hon last om under resten av DMs turne.


    Dessutom tror jag att det ar den enda konserten pa deras turne som kommer dagen efter en tidigare konsert, vilket ocksa tyder pa att de inte slapar med sig allt till de morka skogarna i Sverige.

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  2. #587
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Depeche Mode kommer till Sverige sommaren 2009 och genast gnäller alla över att det inte blir Stockholm.
    Som om Stockholm skulle vara synonymt med Sverige. Som om ett festivalgig inte är en "riktig" spelning.

    Det är bara att åka till Arvika och festivalen där, eller en Depechespelning i något annat land!
    Eller så skiter ni helt enkelt i det och gnäller vidare här i hopp om att Gahan ska läsa. Such is life (;

    Skämmes, snällspikar! :P
    jag tycker att det är dåligt att de spelar på en festival, på samma sätt som jag tycker att det var dåligt att BD gjorde sin sista spelning på en festival.
    festival = kortare setlist och troligtvis mindre show. otroligt synd.
    dessutom gnäller jag för min egen skull eftersom jag inte får åka iväg den helgen.
    jag ska nog åka till köpenhamn fast pappa verkar stensäker på att dom ska lägga in en spelning i stockholm.
    Senast redigerat av theonetoblame den 2008-10-06 klockan 17:19.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

  3. #588

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    jag tycker att det är dåligt att de spelar på en festival, på samma sätt som jag tycker att det var dåligt att BD gjorde sin sista spelning på en festival.
    festival = kortare setlist och troligtvis mindre show. otroligt synd.
    jag ska nog åka till köpenhamn fast pappa verkar stensäker på att dom ska lägga in en spelning i stockholm.
    hoppas din pappa har rätt!

  4. #589
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 071

    Standard

    Något som kan te sig lite ballt med Arvikagiget är att det blir en liten konsert i depechemått. Inte klubbgig direkt, men en skillnad på 100000 pers mot vad nu Arvika tar, 20000 pers?
    Så jag tror det kan bli Arvikas stora fördel

  5. #590
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    pappa verkar stensäker på att dom ska lägga in en spelning i stockholm.
    Det skulle självklart vara kul för Sverige om det blir fler spelningar.

    Något som talar emot det är att www.arvikafestivalen.se har gått ut med:

    Spelningen på Arvika kommer att vara Depeche Modes enda i Sverige.

    Det är inte alls ovanligt att festivaler har sådana uppgörelser med artister och bokare.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #591
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    fast sa dom inte själva idag att det inte blir nån mer spelning i sverige?

  7. #592
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chengdu Visa inlägg
    Nej men jag har sett Kraftwerk 4 ganger pa riktig a konserter och en gang pa festivalspelning och de spelade ett mycket kortare set pa festivalen.
    Att ta med sig 4 videoskarmar och 4 robotar ar ju inte sa himla svart heller...

    DM har ocksa haft 2 olika set pa tidigare turneer, en mindre uppsattning for festivaler dar de ocksa spelade en kortare konsert an pa de riktiga spelningarna.

    Jag tycker det ar jattehaftigt att de spelar pa Arvikafestivalen men jag ville bara varna lite att det ar en overhangande risk att det inte blir en full show, givetvis kan jag inte veta men om de gor som tidigare ar sa blir det sa.
    Kan ju vara synd om nagot hangivet fan satsar hela pengen pa Arvika och sen far en show som inte ar vad han/hon last om under resten av DMs turne.


    Dessutom tror jag att det ar den enda konserten pa deras turne som kommer dagen efter en tidigare konsert, vilket ocksa tyder pa att de inte slapar med sig allt till de morka skogarna i Sverige.

    Daniel
    Här kan det vara på sin plats att klargöra vissa saker.
    Om ett band spelar på en sommarfestival så innebär det i 89% av fallen att de är ute på en festivalturné.
    På Festivaler får man som headline max 90 minuter (i undantagsfall mer om man spelar sist).
    Band som gör festivaler får helt enkelt anpassa sig efter festivalens schema och det är ju fler band på varje scen, vilket innebär att en satans massa roddare gör changeover mellan varje konsert.
    <Om nån okynnes-spelar tre extra låtar innbär dt en försening på den scenen som i sin tur innbär att de följande gigen på olika scener krockar.
    Inte så kul för en besökare som vill se tre band samma kväll.
    Ofta går det inte att ta med videoskärmar och fan och hans moster upp på en festivalscen för att a: det får inte plats inom den givna scenens mått, b: man har inte tid att sätta upp det.
    Att DM spelar på en svensk festival betyder alltså med största sannolikhet att de gör en massa festivaler i Europa.
    Det kan också vara så att Arvika bara platsar väldigt bra i deras schema.
    Det är alltså INTE banden som bestämmer hur länge man spelar, även om DM säkert skulle kunna kräva att spela i 3 timmar och få det om de ville, men då skulle de kanske få kliva på vid ett på natten eller nåt och tro mig, det är inte bästa tiden på festival.
    Folk är slutkörda av både musik och annan yttre & inre påverkan
    Hur många slutgig missade man inte när man själv var besökare på Roskilde en gång i tiden. Typ alla....
    Jag och Martin var väldigt....ehh... trötta på Cure -90 (eller -91?) på Roskilde.
    Och då var de ta mig fan på sin kreativa topp.
    Primal scream(precis efter Sreamadelica) är också suddigt.
    Likaså Nirvana. det enda jag minns från det giget är någon kladdig Remouladsås på flottiga pommes som jag fått för mig skulle ta mig ur den svårkontrollerade situationen.

  8. #593
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    fast sa dom inte själva idag att det inte blir nån mer spelning i sverige?
    jo jag tror det men jag funderar på om pappa har hört något via live nation eftersom han jobbar för dom.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

  9. #594
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    fast sa dom inte själva idag att det inte blir nån mer spelning i sverige?
    Depeche Mode eller Arvikafestivalen?

    Om både Depeche Mode och Arvika säger att det är Depeches enda spelning i Sverige 2009,
    då har de säkert också gjort upp en överrenskommelse om detta i kontraktet. Inte alls ovanligt.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  10. #595
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Depeche Mode eller Arvikafestivalen?

    Om både Depeche Mode och Arvika säger att det är Depeches enda spelning i Sverige 2009,
    då har de säkert också gjort upp en överrenskommelse om detta i kontraktet. Inte alls ovanligt.
    nej depeche mode sa det på presskonferensen idag tror jag

  11. #596
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    nej depeche mode sa det på presskonferensen idag tror jag
    Då har de säkert gjort en deal med Arvika om att inte göra mer i Sverige.
    Hur vanligt sådant är kan säkert J.Berg svara på, men jag vet flera exempel.
    The Hives för något år sedan. The Ark i år. En sommar. En festival. En spelning.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  12. #597
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    blir nog en endagsbiljett till arvika då haha

  13. #598
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    lutar åt en 3 dagars biljett i alla fall
    har inte vart på festival på "riktigt"
    så vore kul att passa på nu när jag får lite pengar
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  14. #599
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Arvika är ju egentligen den bästa festivalen
    med tanke på all grüm sünthmusik!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  15. #600
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chengdu Visa inlägg
    Nej men jag har sett Kraftwerk 4 ganger pa riktig a konserter och en gang pa festivalspelning och de spelade ett mycket kortare set pa festivalen.
    Att ta med sig 4 videoskarmar och 4 robotar ar ju inte sa himla svart heller...

    DM har ocksa haft 2 olika set pa tidigare turneer, en mindre uppsattning for festivaler dar de ocksa spelade en kortare konsert an pa de riktiga spelningarna.

    Jag tycker det ar jattehaftigt att de spelar pa Arvikafestivalen men jag ville bara varna lite att det ar en overhangande risk att det inte blir en full show, givetvis kan jag inte veta men om de gor som tidigare ar sa blir det sa.
    Kan ju vara synd om nagot hangivet fan satsar hela pengen pa Arvika och sen far en show som inte ar vad han/hon last om under resten av DMs turne.


    Dessutom tror jag att det ar den enda konserten pa deras turne som kommer dagen efter en tidigare konsert, vilket ocksa tyder pa att de inte slapar med sig allt till de morka skogarna i Sverige.

    Daniel
    Du har nog rätt i att det inte blir exakt samma uppsättning som på en av deras egna konserter, och setlisten blir nog kortare. Men alla konserter på en turné är ju ändå unika. Annorlunda behöver inte betyda sämre.

    Jag såg kent på P&L i somras och skulle inte för allt i världen velat byta det mot exempelvis Stadion, 300 stora skärmar och ett 2,5 timmar långt set.

Sidan 40 av 135 FörstaFörsta ... 30313233343536373839404142434445464748495090 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •