Sidan 42 av 135 FörstaFörsta ... 32333435363738394041424344454647484950515292 ... SistaSista
Resultat 616 till 630 av 2011

Ämne: Depeche mode

  1. #616
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Med tanke på att turnén kommer heta "Tour of the universe", har ni då några spekulationer på vad albumet kommer heta? Kanske något med universe?

    Music universe..? Universal Melodies..? The Universe..? Love and universe..? Synthesizers, guitars and lyrics in universe..?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  2. #617
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Tjenare vad den här tråden tog fart! Jag är jätteglad över att DM kommer till Arvika. Nu jäklar ska det letas stuga och så måste man skrapa ihop vänner med barn i femårsåldern så att sonen har nån att leka med på chill out-området
    Känner mig rätt säker på att det blir en Stockholmspelning så småning om också, de sa ju att de börjar så här och ser om det behövs spelningar i de länder/städer som de utelämnat nu.
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  3. #618

  4. #619
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    kommer på arvika
    nu måste man bara hitta folk att gå med
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  5. #620

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Palace_Main Visa inlägg
    kommer på arvika
    nu måste man bara hitta folk att gå med
    jaha

  6. #621
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Med tanke på att turnén kommer heta "Tour of the universe", har ni då några spekulationer på vad albumet kommer heta? Kanske något med universe?

    Music universe..? Universal Melodies..? The Universe..? Love and universe..? Synthesizers, guitars and lyrics in universe..?
    Anx signatur lyder ju:

    Ge mig "Aspects of the universe" NU!

    Det kan kanske vara kommande plattan? Inte vet jag.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  7. #622
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Vågar man hoppas på att kent spelar på samma festival två år i rad för första gången någonsin nästa år? Depeche och kent på samma festival vore ju magiskt...

  8. #623
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    jaha
    jaa men du ska ju gå med mej men bara 1 dag, jag ska va där alla dagar
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  9. #624

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Palace_Main Visa inlägg
    jaa men du ska ju gå med mej men bara 1 dag, jag ska va där alla dagar
    åh
    ja, depeche mode röj!

  10. #625
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Anx signatur lyder ju:

    Ge mig "Aspects of the universe" NU!

    Det kan kanske vara kommande plattan? Inte vet jag.
    Nej vad vet du?
    Den som lever får se!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  11. #626
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    åh
    ja, depeche mode röj!
    ja klart vi ska gå och irma ska med oxå <3
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  12. #627
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Du har nog rätt i att det inte blir exakt samma uppsättning som på en av deras egna konserter, och setlisten blir nog kortare. Men alla konserter på en turné är ju ändå unika. Annorlunda behöver inte betyda sämre.

    Jag såg kent på P&L i somras och skulle inte för allt i världen velat byta det mot exempelvis Stadion, 300 stora skärmar och ett 2,5 timmar långt set.
    Det blir sakert en fantastisk spelning med skon atmosfar, det tvivlar jag inte en sekund pa.
    Jag menade heller inget illa om Arvika som festival eller att det ar daligt att DM bara spelar dar i Sverige pa den har delen av turnen.

    Allt jag ville papeka var att da DM brukar ha ett val genomtankt tema for sin turne/scenuppbyggnad sa (kanske) man missar det om man bara ser dem pa Arvika och om det ar viktigt (vilket det ar for mig) sa ar det battre att ta sig till Kopenhamn.

    Sjalv hoppas jag att de tar sig till Japan da det ar namre for mig

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  13. #628
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Här kan det vara på sin plats att klargöra vissa saker.
    Om ett band spelar på en sommarfestival så innebär det i 89% av fallen att de är ute på en festivalturné.
    På Festivaler får man som headline max 90 minuter (i undantagsfall mer om man spelar sist).
    Band som gör festivaler får helt enkelt anpassa sig efter festivalens schema och det är ju fler band på varje scen, vilket innebär att en satans massa roddare gör changeover mellan varje konsert.
    <Om nån okynnes-spelar tre extra låtar innbär dt en försening på den scenen som i sin tur innbär att de följande gigen på olika scener krockar.
    Inte så kul för en besökare som vill se tre band samma kväll.
    Ofta går det inte att ta med videoskärmar och fan och hans moster upp på en festivalscen för att a: det får inte plats inom den givna scenens mått, b: man har inte tid att sätta upp det.
    Att DM spelar på en svensk festival betyder alltså med största sannolikhet att de gör en massa festivaler i Europa.
    Det kan också vara så att Arvika bara platsar väldigt bra i deras schema.
    Det är alltså INTE banden som bestämmer hur länge man spelar, även om DM säkert skulle kunna kräva att spela i 3 timmar och få det om de ville, men då skulle de kanske få kliva på vid ett på natten eller nåt och tro mig, det är inte bästa tiden på festival.
    Folk är slutkörda av både musik och annan yttre & inre påverkan
    Hur många slutgig missade man inte när man själv var besökare på Roskilde en gång i tiden. Typ alla....
    Jag och Martin var väldigt....ehh... trötta på Cure -90 (eller -91?) på Roskilde.
    Och då var de ta mig fan på sin kreativa topp.
    Primal scream(precis efter Sreamadelica) är också suddigt.
    Likaså Nirvana. det enda jag minns från det giget är någon kladdig Remouladsås på flottiga pommes som jag fått för mig skulle ta mig ur den svårkontrollerade situationen.
    Intressant och kul anektdoter.
    Som det ser ut nu spelar DM dock bara 2 festivaler pa hela turnen sa det ar nog mer troligt att Arvika lag "ratt till" .
    Se aven posten jag la precis innan den har.

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  14. #629
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 071

    Standard

    Bara två festivalgig denna omgång. Resten blir stora arenor som vi alla vet.
    Leg 2, eller omgång två om vi ska hålla oss till svenska språket blir förmodligen på Globen. Våren 2010?
    Så att Arvika blir deras enda sverigespelning är ytterst tveksamt.

  15. #630
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 071

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Tjenare vad den här tråden tog fart! Jag är jätteglad över att DM kommer till Arvika. Nu jäklar ska det letas stuga och så måste man skrapa ihop vänner med barn i femårsåldern så att sonen har nån att leka med på chill out-området
    Känner mig rätt säker på att det blir en Stockholmspelning så småning om också, de sa ju att de börjar så här och ser om det behövs spelningar i de länder/städer som de utelämnat nu.
    Vi är få som pratar om depeche här på kent.nu (max 10 pers?) men när vi väl gör det så är det intensivt, på gränsen till fanatiskt

    BTW, ni som ska till Berlin, det blir depmod-convent, dvs fylleslag under ordnade former...

Sidan 42 av 135 FörstaFörsta ... 32333435363738394041424344454647484950515292 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •