Sidan 87 av 135 FörstaFörsta ... 37777879808182838485868788899091929394959697 ... SistaSista
Resultat 1 291 till 1 305 av 2011

Ämne: Depeche mode

  1. #1291
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Hur säger ni Depeche Mode förresten?

    Säger ni "Depeche mode" där ni uttalar "mode" som det engelska ordet eller säger ni "Depeche mådd"? (typ)

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  2. #1292
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Hur säger ni Depeche Mode förresten?

    Säger ni "Depeche mode" där ni uttalar "mode" som det engelska ordet eller säger ni "Depeche mådd"? (typ)
    Namnet är väl taget från ett franskt modemagasin, och inte för att jag kan nån franska, men jag antar att det uttalas "Depeche mådd".
    Då är det väl lite knivigare hur man uttalar Daves efternamn. Gahan.

  3. #1293
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Då är det väl lite knivigare hur man uttalar Daves efternamn. Gahan.
    Jag säger det med ett något lite längre "a", ungefär Gaa(h)n. Ganska stumt "h".

    Möjligtvis lite som Gaa(ha)n där (ha) är knappt hörbart. Vad som är rätt eller fel vet i fan.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  4. #1294
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Namnet är väl taget från ett franskt modemagasin, och inte för att jag kan nån franska, men jag antar att det uttalas "Depeche mådd".
    Då är det väl lite knivigare hur man uttalar Daves efternamn. Gahan.
    Mmm jo så jag säger så, "Depeche mådd".
    Dock verkar det som att de flesta säger Depeche Mode med det engelska uttalet.

    Jaadu, först sade jag typ "Gayhan" ungefär. Men nu har jag hört att det ska vara "Gaahn" typ så jag vet inte...

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  5. #1295
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jaadu, först sade jag typ "Gayhan" ungefär. Men nu har jag hört att det ska vara "Gaahn" typ så jag vet inte...
    Ungefär så säger jag med. Var har du hört det? Nu när du var på DM i Köpenhamn, eller? Vet i tusan var jag snappade upp just [Gaahn], men antar att det kan ha varit från en gammal polares storebror (extremt DM-frälst) då jag gick på mellanstadiet.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #1296

    Standard

    [depesch moud]
    [däjv gåwhn]

    haha, så säger jag.

  7. #1297
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Här är en intressant tråd om det (på ett annat forum):

    http://forums.depechemode.com/forum/...ad.php?t=13669

  8. #1298
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Ungefär så säger jag med. Var har du hört det? Nu när du var på DM i Köpenhamn, eller? Vet i tusan var jag snappade upp just [Gaahn], men antar att det kan ha varit från en gammal polares storebror (extremt DM-frälst) då jag gick på mellanstadiet.
    Vet inte riktigt. Senast var det någon här på forumet (inte du då alltså utan tidigare). Tror jag, det kanske diskuterats tidigare här. Nämner han aldrig sitt eget namn i något klipp nånstans? Hans eget uttal av det bör väl vara det allra mest korrekta...

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  9. #1299
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Nämner han aldrig sitt eget namn i något klipp nånstans? Hans eget uttal av det bör väl vara det allra mest korrekta...
    ja han borde ju veta vad han heter haha
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  10. #1300
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Vet inte riktigt. Senast var det någon här på forumet (inte du då alltså utan tidigare). Tror jag, det kanske diskuterats tidigare här. Nämner han aldrig sitt eget namn i något klipp nånstans? Hans eget uttal av det bör väl vara det allra mest korrekta...
    Läser man i tråden på bandets eget forum, verkar det vara Garn som gäller. Och det uttal hans bandkamrat Andy Fletcher använder i de små klippen från inspelningen av senaste skivan, när han tilltalar sin kollega, och de två har ju kännt varann ett tag...

  11. #1301
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Lyssnar på den officiella liveinspelningen "Live @ Ramat Gan Stadium, Tel Aviv 10/05/2009" nu. Låter utmärkt
    Inte riktigt lika bra ljud som på Stockholm Stadion 2006, men ändå...

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  12. #1302
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Mmm jo så jag säger så, "Depeche mådd".
    Dock verkar det som att de flesta säger Depeche Mode med det engelska uttalet.

    Jaadu, först sade jag typ "Gayhan" ungefär. Men nu har jag hört att det ska vara "Gaahn" typ så jag vet inte...
    Jag sa också "Gayan" innan jag hörde på ett radioprogram att han själv kallar sig "Gaahn". Jag har hört varianten "Ga-haan" också...

    Depeche Mode blir med engelskt uttal, för så säger ju "alla" ändå i vårt anglofierade samhälle.

  13. #1303

    Standard

    Depeche Mode spelningen var topp tre utav spelningarna på Arvika. Helt klart. Oerhört mäktigt! Men det var inte den bästa, Fever Ray stod för den. Tyckte gubbarna i Depeche gjorde lite väl mycket sitt jobb och bjöd inte på något överdrivet speciellt. Hoppades på Master and Servant och Strangelove som jag vet de spelat innan. Men blev besviken när de gick av sen redan under Personal Jesus. Men blev ju bjuden på Fly on the Windscreen vilket var oerhört häftigt att höra live!
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

    Dom små, små orden är svåra ord

  14. #1304
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Depeche Mode spelningen var topp tre utav spelningarna på Arvika. Helt klart. Oerhört mäktigt! Men det var inte den bästa, Fever Ray stod för den. Tyckte gubbarna i Depeche gjorde lite väl mycket sitt jobb och bjöd inte på något överdrivet speciellt. Hoppades på Master and Servant och Strangelove som jag vet de spelat innan. Men blev besviken när de gick av sen redan under Personal Jesus. Men blev ju bjuden på Fly on the Windscreen vilket var oerhört häftigt att höra live!
    Du skulle varit i Köpenhamn...

  15. #1305
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    dave har en sån enorm energi herregud vad bra det var.

Sidan 87 av 135 FörstaFörsta ... 37777879808182838485868788899091929394959697 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •