Sidan 93 av 135 FörstaFörsta ... 438384858687888990919293949596979899100101102103 ... SistaSista
Resultat 1 381 till 1 395 av 2011

Ämne: Depeche mode

  1. #1381
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    342

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Vad tycker ni förresten om Daves solo-album då? "Paper monsters" och "Hourglass" alltså.

    Själv har jag inte lyssnat särskilt mycket men det jag hört låter bra. Ska lyssna in mig på "Hourglass", det verkar som att många DM-fans tycker att det är en riktigt bra skiva
    Hourglass är en riktigt tung skiva. Lite lik PTA med sitt snärtiga och sylvassa sound. Låtar som "A little Lie" "Endless" " Saw Something" "Insoulble" är helt sinnesjukt mäktiga!
    Kolla in b-sidorna dessutom!

  2. #1382
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    342

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tin_omen Visa inlägg
    Du skulle ha varit i Berlin
    Köpenhamn var inte alls dumt. Berlin var magnifik.

    Arvika var sisådär. Synd att dom skippade en drös bra låtar.
    Men kanske lite kul att ha sett den kortaste konsterten på Tour Of The Universe?
    Du skulle vart i Leipzig Det var faktiskt ännu högre ljud och tryck där än Berlin-spelningen!
    Köpenhamn var också sjukt bra men på Arvika hade det ju vart dumt att förvänta sig en monsterkonsert!

  3. #1383

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 400 SLAG! Visa inlägg
    Hourglass är en riktigt tung skiva. Lite lik PTA med sitt snärtiga och sylvassa sound. Låtar som "A little Lie" "Endless" " Saw Something" "Insoulble" är helt sinnesjukt mäktiga!
    Kolla in b-sidorna dessutom!
    Tomorrow (b-sida till Kingdom om jag inte minns fel) är ju enorm!
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  4. #1384
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Här berättar en tjej, som vann en träff med Depeche mode, innan de skulle gå på scen i Arvika. Hon bloggar på www.hypdea.com. Intressant med Daves svarta latexhandskar...



    "...klockan 8 mötte vi upp EMI killen och 6 andra lyckliga vinnare (från andra tävlingar). Vi fick stränga förhållningsregler om att ingen fick be om autografer och kameror fick man inte ta med sig. Sedan fick vi tåga in på led (som lekisbarn) och ställa upp oss på rad. Sedan kom de ut!!!! Dave kom först och jag stod näst längst bort på raden och fokuserade ordentligt på honom när han hälsade på de andra så att jag ALDRIG skulle glömma den stunden. Han hade svarta byxor och svart väst, riktligt med kajal och var så SNYGG att jag trodde jag skulle svimma. MEN...killen hade svarta latex handskar på sig. Tänkte att det kanske var någon image grej men han hade dem inte på sig sen under konserten så det var väl för att skydda sig mot baciller. Det kan man ju förstå! fundererar dock på att söka jobb som personlig stylist åt honom och då rekommendera ett par läderhandskar... det hade ju onekligen sett coolare ut.... Sedan kom en glittrig Martin i silverkostym och helt nedsprayad i silver glitter. Han var så söt att man ville äta upp honom. Kort var han också och han bara loooooog och visade upp sina nya vita raka tänder. Sist men inte minst kom Andy.. lång, klädd i svart och med solglasögon. Efter de hade hälsat på alla så fick vi ställa upp oss för fotografering. Andy hade sin hand på min axel. Sen smet Dave iväg. Andy stod kvar och konversationen gick ungefär så här:
    Andy: I hope you will enjoy the concert
    Moot: Oh absolutely - i can't wait
    Andy: huh hmm huh.. (pointing at the sky). I hope it will not rain.
    Moot: it does not matter really
    Andy: (piching my shirt) well you seem to be dry anyway

    Under tiden stod Martin brevid och log. Sen tog han i hand igen och tackade för att vi kom".

  5. #1385

    Standard

    en av depeches bästa låtar är ju "The Sun & the Rainfall".
    fy vad den är bra.

  6. #1386
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    "The bottom line" är ju en riktig pärla där Martin sjunger...


    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  7. #1387

    Standard

    Martins version av Sister of night är väldigt vacker.
    http://www.youtube.com/watch?v=hNZeR1Pn68o
    Senast redigerat av Spökliktvit den 2009-07-08 klockan 16:10.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  8. #1388
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Konserten på Arvika! W.O.W.! Tintomara, som aldrig sett dem live, men som ändå sett en hel del konserter i sina dagar, tyckte det var en av de bästa hon nånsin sett!

    Victor sov under hela konserten dessutom.. var en hel del som sneglade konstigt på vår barnvagn

    /Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  9. #1389

    Standard

    Ännu fler inställda spelningar.

    Spöklikt vit
    i solskens dis

  10. #1390
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Har Dave en muskelsträckning i benet, eller vad är det frågan om?

  11. #1391
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    342

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Har Dave en muskelsträckning i benet, eller vad är det frågan om?
    Ja tydligen. Men det klart när han drar igång question of a time på konserterna och när han börjar snurrar med stativet bör det slita en del på gamle Dave. Men det låter helt sjukt än då!

  12. #1392
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Har någon en ungefärliga låtlista för Arvikakonserten att länka till?
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  13. #1393
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Har någon en ungefärliga låtlista för Arvikakonserten att länka till?
    Bättre upp, nämligen den exakta. Finns på DM's hemsida. Scrolla ner till Set List 5.

    http://www.depechemode.com/tour/setlists.html
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #1394
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Hm, första jakten på Depeche Mode-vinyler i Sthlm gav ingen vidare utdelning. Antingen var det fula slitna utgåvor eller alldeles nya utgåvor till jättedyra priser. Fick åtminstone med mig ett par singlar hem Och "I just can't get enough"-singeln på vinyl är också på väg hem till mig snart...

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  15. #1395
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Även om jag inte har någon samling att skryta med så har jag ju faktiskt DM på väggen Gjorde den för 2-3 år sedan. Är lite stolt så jag slänger ut bilden här. Den är inte spraymålad efter någon mall, jag har gjort den för hand. Däremot har jag ju överfört bilden från ett papper med blyerts först...

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

Sidan 93 av 135 FörstaFörsta ... 438384858687888990919293949596979899100101102103 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •