Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 57

Ämne: Tillbaka till samtiden- En monumental besvikelse

  1. #16
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg
    vetefan, när man hört en ny skiva spontant, en endaste gång från början till slut, i en lokal med högtalare etc. så får man, enligt mej, alldeles för lite intryck för att kunna recensera.
    Har aldrig någonsin fått samma intryck av en första lyssning som vid en tionde lyssning

    visst, men kan säga något om soundet, men så mycket längre går de inte
    Det är helt sant.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  2. #17
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg
    vetefan, när man hört en ny skiva spontant, en endaste gång från början till slut, i en lokal med högtalare etc. så får man, enligt mej, alldeles för lite intryck för att kunna recensera.
    Har aldrig någonsin fått samma intryck av en första lyssning som vid en tionde lyssning

    visst, men kan säga något om soundet, men så mycket längre går de inte
    Jo, men vad frippe99 antagligen menar är att man bör förlita sig på dem som iaf har hört skivan på något sätt jämfört med någon som inte har det.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #18
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jo, men vad frippe99 antagligen menar är att man bör förlita sig på dem som iaf har hört skivan på något sätt jämfört med någon som inte har det.
    jepp, erkänner att jag såg Roos meddelande efter att ja postade men orkade inte editera mitt orginalinägg, jag är en lat människa ibland :P
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  4. #19
    Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Gimo, Uppsala Län
    Inlägg
    154

    Thumbs down

    Håller med personen som skapade tråden. Skivan är en besvikelse. Det finns i en annan tråd på detta forum, en länk till en tysk musikbutik som har samples på låtarna på skivan. När man lyssnar där så går luften ur kroppen. Kan det bli sämre? Man trodde att när Harri hoppade av, så skulle det bli tyngre å råare gitarr-riff, som Kent & Verkligen - skivorna. Men dom gjorde datamusik? Slöa, tråkiga, data-låtar. Ingenting & Min Värld är dom 2 låtar som kommer överleva, dom håller kent-klass. Om det räcker för att kent ska överleva till nästa skiva? Tror inte det, tror dom är över nu. Det är min åsikt. Men hoppas dom har en plan B. Att dom släpper fler låtar från skivan som singlar & lägger med b-sidor som är i klass med Min Värld & Ingenting. Eller en ny, hård, rå, iskall EP, där man verkligen, VERKLIGEN , känner igen Kent. Detta är inte alls bra!
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

  5. #20
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Kan de som inte hört HELA låtarna strunta i att kommentera om låtarna är "slöa, tråkiga" etc?!!?
    Hur fan kan man gissa sig till hur en låts utveckling när man hör några sekunder i inledningen på dem?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  6. #21
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av R.Karlsen Visa inlägg
    Håller med personen som skapade tråden. Skivan är en besvikelse. Det finns i en annan tråd på detta forum, en länk till en tysk musikbutik som har samples på låtarna på skivan. När man lyssnar där så går luften ur kroppen. Kan det bli sämre? Man trodde att när Harri hoppade av, så skulle det bli tyngre å råare gitarr-riff, som Kent & Verkligen - skivorna. Men dom gjorde datamusik? Slöa, tråkiga, data-låtar. Ingenting & Min Värld är dom 2 låtar som kommer överleva, dom håller kent-klass. Om det räcker för att kent ska överleva till nästa skiva? Tror inte det, tror dom är över nu. Det är min åsikt. Men hoppas dom har en plan B. Att dom släpper fler låtar från skivan som singlar & lägger med b-sidor som är i klass med Min Värld & Ingenting. Eller en ny, hård, rå, iskall EP, där man verkligen, VERKLIGEN , känner igen Kent. Detta är inte alls bra!
    Du kan ju inte döma låtarna efter de där korta klippen!
    Håller med om att de inte låter så bra som man hade hoppats
    men jag har precis lyssnat igenom dom för andra gången
    och de låter bättre nu än de gjorde den första gången.
    Dessutom är jag säker på att de är inledningen på
    låtarna man får höra och att de sedan byggs upp
    och låter betydligt mäktigare längre fram.
    Håll ut gott folk!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  7. #22

    Standard

    Varför känns det som att absolut alla hatar musik som är gjort med hjälp utav datorer. Det kan vara minst lika känslosamt och träffande som "vanlig musik" med bas, gitarr och trummor. Folk tycks inte förstå att datagjord musik är framtiden, visst det finns extremt dålig musik där datorer har skapat den. Men det finns grymt grymt bra också.

    Jag börjar bli trött man ska vara på att allt ska vara så retro nu för tiden. Allt ska låta som på 60-talet.
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

    Dom små, små orden är svåra ord

  8. #23
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Varför känns det som att absolut alla hatar musik som är gjort med hjälp utav datorer.
    För att folk är idioter.

    Edit
    Iofs inte "absolut alla", men det finns så många människor som är "musikintresserade" men vars öron inte är kapabla att sträcka sig längre än till en gitarrstärkare.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-10-06 klockan 19:50.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  9. #24
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Jag har hört hela albumet och jag kan säga att de små klippen i dålig ljudkvalitet du hört inte räcker för att göra albumet rättvisa. Det är bara små utdrag du hört. Vänta tills du hört hela albumet på riktig och i bra ljudkvalitet.

    Citat Ursprungligen postat av R.Karlsen Visa inlägg
    Håller med personen som skapade tråden. Skivan är en besvikelse. Det finns i en annan tråd på detta forum, en länk till en tysk musikbutik som har samples på låtarna på skivan. När man lyssnar där så går luften ur kroppen. Kan det bli sämre? Man trodde att när Harri hoppade av, så skulle det bli tyngre å råare gitarr-riff, som Kent & Verkligen - skivorna. Men dom gjorde datamusik? Slöa, tråkiga, data-låtar. Ingenting & Min Värld är dom 2 låtar som kommer överleva, dom håller kent-klass. Om det räcker för att kent ska överleva till nästa skiva? Tror inte det, tror dom är över nu. Det är min åsikt. Men hoppas dom har en plan B. Att dom släpper fler låtar från skivan som singlar & lägger med b-sidor som är i klass med Min Värld & Ingenting. Eller en ny, hård, rå, iskall EP, där man verkligen, VERKLIGEN , känner igen Kent. Detta är inte alls bra!

  10. #25
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Varför känns det som att absolut alla hatar musik som är gjort med hjälp utav datorer. Det kan vara minst lika känslosamt och träffande som "vanlig musik" med bas, gitarr och trummor. Folk tycks inte förstå att datagjord musik är framtiden, visst det finns extremt dålig musik där datorer har skapat den. Men det finns grymt grymt bra också.

    Jag börjar bli trött man ska vara på att allt ska vara så retro nu för tiden. Allt ska låta som på 60-talet.
    Precis!
    Kom Tillbaka Till Samtiden!
    Elektronisk musik är ju helt underbar!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  11. #26
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    De har skickat ut promos REDAN alltså!
    Tidigt för att vara Kent må jag säga.
    Bryr sig inte så mycket om läckage den här gången kanske...
    Kan det stämma? Är det inte bara provlyssningarna?

  12. #27
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    279

    Standard

    Har också hört dom små klippen (kunde inte hålla mig)

    Första tanken var besvikelse, men ju mer man lyssnar ju mer nyfiken blir man. Det blir bara bättre och bättre. Datamusik eller inte, det låter ju fan Kent. Det lilla man hör av texterna är ju Classic Kent, och Jocke Berg sjunger otroligt bra återigen. Tycker det är jävligt trist att vissa väljer att dissa bara för det låter mer elektroniskt och skiter fullständigt i text, sång etc. Bara för det är ett irriterande trumbeat i bakgrundet så behöver inte hela låten suga. Tror många kommer kommer ogilla det, men det är deras problem. Så jävla annorlunda verkar det inte vara. Berlin exempelvis, skulle kunna vara med på Du & Jag Döden.

    Såhär efter ha hört smakproven är jag mest sugen på Elefanter, Berlin, Columbus, Generation Ex och Ensammast i Sverige.

    Bara drygt en vecka kvar nu!
    Senast redigerat av avfart den 2007-10-06 klockan 20:26.

  13. #28
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin Roos Visa inlägg
    Vänner,
    Det finns inga "promoskivor".
    Precis vad jag anade!

    Eftersom media fick komma till kent för att lyssna på plattan i förrgår,
    vore det jävligt osmidigt av BMG att skicka ut promos i samma andetag.

    Och angående smakproven på den där tyska sidan, så ska jag inte lyssna.
    När det gäller låtar så vill jag bilda mig en uppfattning genom att höra hela låten.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #29
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Kan det stämma? Är det inte bara provlyssningarna?
    Det stämmer att The Plague syftade till promos (ej provlyssningarna).

    Det stämmer dock inte att det redan finns några promos i omlopp.
    Detta skrev Martin Roos om i ett annat inlägg, om du ens läste det?!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  15. #30
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Och angående smakproven på den där tyska sidan, så ska jag inte lyssna.
    När det gäller låtar så vill jag bilda mig en uppfattning genom att höra hela låten.
    Klokt beslut. Önskar jag varit lika klok

    Nu kan man inte sluta lyssna på dom jävla smakproven heller

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •