Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 57 av 57

Ämne: Tillbaka till samtiden- En monumental besvikelse

  1. #46
    danbrynefall
    Guest

    Standard

    stycket (refräng kanske) i LSD, Någon? som börjar efter 15 sekunder är precis hur bra som helst, generation ex låter också snuskbra. jag väljer att inte säga någonting negativt denna gång (sågade singeln alldeles för snabbt) utan fokuserar på det jag faktiskt tycker om. som många också säger så har en kent-låt aldrig kunnat summeras på 30 sekunder, det finns alltid mer substans än så. alldeles för länge kvar ännu...

  2. #47
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hillbilly Visa inlägg
    Aftonbladet hade en genomgång av plattans låtar härom dagen, i samband med livespelningen som givetvis recenserades.

    Dessutom finns en sammanfattning här: http://www.alltomstockholm.se/Stockh...=1172767&kid=2
    Ja?!?
    Och mitt inlägg var ju överhuvudtaget inte riktat till aftonbladets skribent eller så.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #48
    Medlem sojkinos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    319

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hillbilly Visa inlägg
    Nu är där bara klipp från tre låtar - som jag inte kan spela (beror förmodligen på datorn jag sitter vid)...
    Men jag väntar gärna med spänningen till den 17!
    Citat Ursprungligen postat av Pico Visa inlägg
    Det var det värsta... nu har Martin Roos eller någon dragit i trådarna.
    Nåja, det är inte så långt kvar nu.
    Ha..nu kan man inte ens lyssna på dem tre samplarna som fanns där igår...
    Vad ska man lyssna på nu då?
    Måste ha albumet så snart som möjligt!:P

  4. #49
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Varför känns det som att absolut alla hatar musik som är gjort med hjälp utav datorer. Det kan vara minst lika känslosamt och träffande som "vanlig musik" med bas, gitarr och trummor. Folk tycks inte förstå att datagjord musik är framtiden, visst det finns extremt dålig musik där datorer har skapat den. Men det finns grymt grymt bra också.

    Jag börjar bli trött man ska vara på att allt ska vara så retro nu för tiden. Allt ska låta som på 60-talet.
    Vad är det för nåt skitsnack? "framtidens musik"?

    Ja i framtiden finns det väl inga band längre, då styrs allt av datorn...trummor..basen och gitarren. Det enda som behövs är en sångare då, jättekul

    Ne vissa männsikor kan tydligen inte förstå att man tycker och tänker olika här i världen.

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    För att folk är idioter.

    Edit
    Iofs inte "absolut alla", men det finns så många människor som är "musikintresserade" men vars öron inte är kapabla att sträcka sig längre än till en gitarrstärkare.
    Precis, man måste ju "lära" sig att gilla all sorts musik och gilla alla utvecklingar som sker annars är man ju en idiot. Ja, då är jag väl en idiot.

  5. #50

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Vad är det för nåt skitsnack? "framtidens musik"?

    Ja i framtiden finns det väl inga band längre, då styrs allt av datorn...trummor..basen och gitarren. Det enda som behövs är en sångare då, jättekul

    Ne vissa männsikor kan tydligen inte förstå att man tycker och tänker olika här i världen.
    Andra saker man blir trött på är att man tydligen alltid måste använda totalt klarspråk för att folk ska fatta sin poäng. Men men...
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

    Dom små, små orden är svåra ord

  6. #51
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    megalomania:
    Näe, helt ärligt skiter jag FULLSTÄNDIGT i vad du gillar för musik. Det är din förlust när du går miste om massor bra låtar om du är så upphängd på vilken instrumentation, takt och produktion de är uppbygda runt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #52
    danbrynefall
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    megalomania:
    Näe, helt ärligt skiter jag FULLSTÄNDIGT i vad du gillar för musik. Det är din förlust när du går miste om massor bra låtar om du är så upphängd på vilken instrumentation, takt och produktion de är uppbygda runt.
    well... produktion styr väldigt mkt hur du uppfattar en låt också. på ett sätt håller jag med dig, en bra låt ÄR en bra låt. men produktionen är väldigt viktig den med, som jocke själv sagt (i Studio när DOJD var på gång tror jag) så är produktionen låtens kläder. modeller är inte modeller om dom börjar klä sig i trasor.. för att ta ett dåligt exempel. om du sen säger att det är deras förlust så låt det vara det då och sluta idiotförklara folk för att dom har en annan åsikt än dig. så har det alltid varit och så kommer det alltid vara med musik, folk tycker olika och det får du nog lära dig att leva med.
    Senast redigerat av danbrynefall den 2007-10-08 klockan 18:21.

  8. #53
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    megalomania:
    Näe, helt ärligt skiter jag FULLSTÄNDIGT i vad du gillar för musik. Det är din förlust när du går miste om massor bra låtar om du är så upphängd på vilken instrumentation, takt och produktion de är uppbygda runt.
    Du skiter i vad jag gillar för musik? vad förvånad jag blir. Jag kan inte förklara varför men jag gillar bara inte elektronisk musik eller vad man nu vill/bör kalla det. Det finns säkert fler, bara för det går jag inte miste om massa "bra" låtar för i mina öron är det helt enkelt inte en bra låt. Jag tycker smaken avgör helt och hållet vad som är en bra och vad som är en dålig låt...

  9. #54
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av danbrynefall Visa inlägg
    well... produktion styr väldigt mkt hur du uppfattar en låt också. på ett sätt håller jag med dig, en bra låt ÄR en bra låt. men produktionen är väldigt viktig den med, som jocke själv sagt (i Studio när DOJD var på gång tror jag) så är produktionen låtens kläder. modeller är inte modeller om dom börjar klä sig i trasor.. för att ta ett dåligt exempel. om du sen säger att det är deras förlust så låt det vara det då och sluta idiotförklara folk för att dom har en annan åsikt än dig. så har det alltid varit och så kommer det alltid vara med musik, folk tycker olika och det får du nog lära dig att leva med.
    Jag håller med och borde ha skrivit " vilken typ av produktion låten är uppbyggd runt".
    Ta tex José Gonzalez på Teardrops eller New Order på Crystal, BRA produktion båda två men olika typer.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #55

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av R.Karlsen Visa inlägg
    Man trodde att när Harri hoppade av, så skulle det bli tyngre å råare gitarr-riff, som Kent & Verkligen - skivorna.
    Varför skulle man tro det? ^^

    Skulle man tro någonting så borde väl det vara raka motsatsen av vad du skrev, om man nu vill basera några spekulationer på ett avhopp som det här.

  11. #56
    danbrynefall
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag håller med och borde ha skrivit " vilken typ av produktion låten är uppbyggd runt".
    Ta tex José Gonzalez på Teardrops eller New Order på Crystal, BRA produktion båda två men olika typer.
    precis, bra exempel. jag dömer inte ut musik som har vissa element i sig bara för att, men det kanske krävs betydligt mer för att vinna över mig. gitarrist som man är så gillar man ju snygga gitarrer liksom. grejjen i detta fall är nog att kent för många är en helig ko, och samis gitarrer likaså. därför blir nog chocken rätt stor när sami skämt bort oss i alla år med snygga gitarr-arr och sen plötsligt överför hela den biten till synthar. det blev den iaf för mig när Ingenting kom... så här är det iofs alltid vid stora förändringar, kolla In Flames när dom släppte Reroute to remain, eller Metallica's St. Anger... många av old school-fansen hatade det medans andra accepterade förändringen eller hyllade den.

  12. #57
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Nu kan man inte lyssna på nån längre...

    Många låtar lät riktigt bra, tex Generation Ex lät ju väldigt lovande.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •