Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 83

Ämne: Introbeat till Ingenting

  1. #46
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av checkarin Visa inlägg
    fast gamla logic som fanns innan 2000 funkar väl för windows?
    Ja, det stämmer. Men huruvida loopen som används till Ingenting finns där eller inte har jag ingen aning om.

  2. #47
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det här borde vara en ganska bra förklaring

    Förövrigt tycker jag det är ganska förvånande att bandet använder sig av budgetprogram när de skapar sin musik. Fast som tur är vet grabbarna vad de gör, det har ju knappast haft någon negativ inverkan på låten då jag tycker Ingenting är jättebra...
    Bara för att de råkar använda en loop som finns i Logic och/eller Garageband så behöver det inte betyda att hela produktionen är gjord i dessa program.

    Förövrigt är inte Logic något budgetprogram..

    /Daniel

    Edit: Sen är det som sagt inte säkert att de ens använt den loopen. De trumljud som loopen består av går att få tag i lite överallt, bl.a. från Rolands gamla vintagetrummaskiner.
    Senast redigerat av frågg den 2008-03-15 klockan 09:38.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  3. #48
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av checkarin Visa inlägg
    fast gamla logic som fanns innan 2000 funkar väl för windows?
    Om jag minns rätt så är version 5.5 den sista som släpptes till Windows.. Det var innan Apple köpte Logic-rättigheterna.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  4. #49
    Erfaren medlem checkarins avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Kungsängen, , Sweden.
    Inlägg
    3 493

    Standard

    ja och det var runt 2000

  5. #50
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Bara för att de råkar använda en loop som finns i Logic och/eller Garageband så behöver det inte betyda att hela produktionen är gjord i dessa program.

    Förövrigt är inte Logic något budgetprogram..

    /Daniel

    Edit: Sen är det som sagt inte säkert att de ens använt den loopen. De trumljud som loopen består av går att få tag i lite överallt, bl.a. från Rolands gamla vintagetrummaskiner.
    Nej, det är klart att Kent kanske använder något annat inspelningsprogram, men varför skulle det inte vara Logic? Som jag skrev tidigare så användes Logic under "Du & Jag Döden", så det är inte alls otroligt att de fortfarande använder det.

    Visst kan man göra den loopen på egen hand, men ännu en gång varför? Om du Kent använder Logic, är det då inte mer sannolikt att nån av dem hittade den här loopen, tyckte att den var cool och klippte om den lite?

    Blev det lite dålig stämning när Kent använder loop? Det är svårt det här med åsikter i text, för man vet aldrig exakt vad en människas ord betyder då, men det verkar som att det var lite obekvämt.

  6. #51
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Bara för att de råkar använda en loop som finns i Logic och/eller Garageband så behöver det inte betyda att hela produktionen är gjord i dessa program.

    Förövrigt är inte Logic något budgetprogram..

    /Daniel

    Edit: Sen är det som sagt inte säkert att de ens använt den loopen. De trumljud som loopen består av går att få tag i lite överallt, bl.a. från Rolands gamla vintagetrummaskiner.
    Om du följer min länk ser du att det inte är Logic jag diskuterar som ett budgetprogram, utan Garageband. Jag vet inte så mycket om dessa program så tänkte inte på att looparna även finns i "storebrodern" Logic. Och då de tydligen använde det programmet när de spelade in Du och jag döden så känns det rätt troligt att de även använt den till nya skivan och förstasingeln Ingenting. Eller?

  7. #52
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Nej, det är klart att Kent kanske använder något annat inspelningsprogram, men varför skulle det inte vara Logic? Som jag skrev tidigare så användes Logic under "Du & Jag Döden", så det är inte alls otroligt att de fortfarande använder det.

    Visst kan man göra den loopen på egen hand, men ännu en gång varför? Om du Kent använder Logic, är det då inte mer sannolikt att nån av dem hittade den här loopen, tyckte att den var cool och klippte om den lite?

    Blev det lite dålig stämning när Kent använder loop? Det är svårt det här med åsikter i text, för man vet aldrig exakt vad en människas ord betyder då, men det verkar som att det var lite obekvämt.
    Inte alls, de får använda hur mkt loopar som helst .. Det är alltid slutresultatet som räknas, även om det naturligtvis skulle vara tråkigt om de började använda E-Jay eller liknande

    Jag var på något sätt inte alls otrevlig eller försökte få fram någon otrevlig stämning; det är som du säger, åsikter i text är svårt i och med att man inte hör skrivarens tonfall eller ser ansiktsuttryck ..

    Har förresten för mig att de sagt att de använder Pro-Tools..? Men det kanske var i samband med V&A ?

    /Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  8. #53
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Förresten så är min favoritlåt, Spökstad, hur loopad som helst, även om det är kent själva som gjort looparna

    /Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  9. #54
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Givetvis har jag personligen aldrig försökt säga att det är någonting dåligt med att de använt denna loop, låten är fortförande bra. Vet knappt vad vi diskuterar i denna tråd om jag ska vara ärlig, faktumet att de (antagligen) använt denna Logic-loop känns mer som ett konstanterande än en diskussion

  10. #55
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Har förresten för mig att de sagt att de använder Pro-Tools..? Men det kanske var i samband med V&A ?
    /Daniel
    Ja, till V&A var det mestadels ProTools har jag också för mig. Men i både "MusikerMagasinet" och "Studio" berättade de att de använde Logic för Du & Jag Döden.

  11. #56

    Standard

    Inte orkat läsa alla inläggen, men gud vilken nyhet att man använder samplingar som redan finns/använts, amatör som professionell.

    Däremot kanske man borde spärra upp öronen lite mer när det gäller Maid of Orleans vs. Columbus, helt klart mer intressant. MVH
    Senast redigerat av bara socker man ser den 2008-03-18 klockan 15:55.
    Du och jag, Döden <3

  12. #57
    Medlem theradiodepts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    87

    Standard

    Lite roligt att om jag använder garageband-loopen i en låt nu, kommer jag bli utpekad som den som stal ett kent-intro. Jag får väl helt enkelt byta loop.

  13. #58
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theradiodept Visa inlägg
    Lite roligt att om jag använder garageband-loopen i en låt nu, kommer jag bli utpekad som den som stal ett kent-intro. Jag får väl helt enkelt byta loop.
    Nej, gör inte det. Stå på dig. Vad spelar det för roll om Kent också använt den?

  14. #59
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    det är inte bara kent som använder den:

    http://www.youtube.com/watch?v=SSlmRYa512E

    förövrigt en jäkligt skön låt!

  15. #60
    Erfaren medlem checkarins avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Kungsängen, , Sweden.
    Inlägg
    3 493

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Inte orkat läsa alla inläggen, men gud vilken nyhet att man använder samplingar som redan finns/använts, amatör som professionell.

    Däremot kanske man borde spärra upp öronen lite mer när det gäller Maid of Orleans vs. Columbus, helt klart mer intressant. MVH
    absolut ingen nyhet, det var ett påpekande

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •