Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 83

Ämne: Introbeat till Ingenting

  1. #61
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    2 216

    Standard

    Om ni undrar - Don Diego & J-Ro, har en tingelingslinga som påminner om Ingenting.
    Nu kanske jag var väl offtopic, men ändå.
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

  2. #62
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Men, har ni hört den här då?!!?:
    http://www.youtube.com/watch?v=myJnsqGgxxM

    Vafan, har man gått och sålt/mutat in samma sampling till en rad olika artister för att få något slags snack om detta?
    Börjar kännas sjukt billigt!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #63
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    2 216

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Men, har ni hört den här då?!!?:
    http://www.youtube.com/watch?v=myJnsqGgxxM

    Vafan, har man gått och sålt/mutat in samma sampling till en rad olika artister för att få något slags snack om detta?
    Börjar kännas sjukt billigt!
    inte billigt, snarare användbart---
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

  4. #64
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Ja, men helt seriöst, varför inte skriva ett eget beat? Utan ta ett färdigt?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #65
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Ja vet inte om det var det the Plague syftade på men, jag tycker de luktar lite 'product placement' över det hela.. Eftersom det nu är så genomskinligt, för knappast har nu Kent blivit så lata att de använder loops från amatörprogramm som Garageband för att de själva inte orkade skapa en bättre beat. Det är nu bara ren spekulation och jag älskar låten, men garageband loops, nej usch!

  6. #66
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    2 216

    Standard

    Jag bryr mej inte om vilket ärligt talat. För jag gillar kents låt bättre än de andra jag hört med "loops"??-
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

  7. #67
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Ja vet inte om det var det the Plague syftade på men, jag tycker de luktar lite 'product placement' över det hela.. Eftersom det nu är så genomskinligt, för knappast har nu Kent blivit så lata att de använder loops från amatörprogramm som Garageband för att de själva inte orkade skapa en bättre beat. Det är nu bara ren spekulation och jag älskar låten, men garageband loops, nej usch!
    Jo, tydligen.
    I kombination med att nån tydligen är ute efter att placera samma loop i fler låtar.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  8. #68
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Eftersom det nu är så genomskinligt, för knappast har nu Kent blivit så lata att de använder loops från amatörprogramm som Garageband för att de själva inte orkade skapa en bättre beat. Det är nu bara ren spekulation och jag älskar låten, men garageband loops, nej usch!
    Är loopar från andra program bättre? Som jag påpekat tidigare i tråden så finns ju loopen även i Garagebands "storkusin" Logic, som Kent förmodligen använt vid inspelningen. Vad är värst, att Kent använt en "fabriksloop" eller att loopen följer med ett billigt program?

    Jag tycker tvärt om att det är kul att ett etablerat band använder de möjligheter som finns i våra moderna sequenserprogram. Dessutom har de tagit sig tid att klippa upp och ändra loopen lite, så helt utan arbetsinsatts är den inte.

  9. #69
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Är loopar från andra program bättre? Som jag påpekat tidigare i tråden så finns ju loopen även i Garagebands "storkusin" Logic, som Kent förmodligen använt vid inspelningen. Vad är värst, att Kent använt en "fabriksloop" eller att loopen följer med ett billigt program?

    Jag tycker tvärt om att det är kul att ett etablerat band använder de möjligheter som finns i våra moderna sequenserprogram. Dessutom har de tagit sig tid att klippa upp och ändra loopen lite, så helt utan arbetsinsatts är den inte.
    Nej, exakt. Ser inte riktigt folks problem här. Åhnej vad ondsint av bandet att använda sig utav en loop och göra om den för att sedan använda i en låt. Hemskt. Och att de använt sig av fina handklapp i samma loop gör ju saken verkligen bara sämre...

  10. #70
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Men, har ni hört den här då?!!?:
    http://www.youtube.com/watch?v=myJnsqGgxxM

    Vafan, har man gått och sålt/mutat in samma sampling till en rad olika artister för att få något slags snack om detta?
    Börjar kännas sjukt billigt!
    Tveksamt om det ens är samma loop?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  11. #71
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Fattar ni att de gjort det med flit!
    Det är bara ett intro!
    Resten av låten är helt sin egen!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  12. #72
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Fattar ni att de gjort det med flit!
    Det är bara ett intro!
    Resten av låten är helt sin egen!
    Det var väl jusst det vi snackade om, ifall det är nån större baktanke med att använda en loop från apples program eller ifall den bara liknar sjukt mycke för att de gillar den.

  13. #73

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ja, men helt seriöst, varför inte skriva ett eget beat? Utan ta ett färdigt?
    Kan tänka mig att scenariot var så att; någon i Kent gjorde en förproduktion i hemmastudio på låten och använde således färdiga beats. Sedan så insåg männen att just det beatet passade perfekt och det kom med även på skivan. Beatet på skivan låter dock som att de har återskapat beatet, låter inte riktigt likadant som i logic.

  14. #74
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av alienation Visa inlägg
    Kan tänka mig att scenariot var så att; någon i Kent gjorde en förproduktion i hemmastudio på låten och använde således färdiga beats. Sedan så insåg männen att just det beatet passade perfekt och det kom med även på skivan. Beatet på skivan låter dock som att de har återskapat beatet, låter inte riktigt likadant som i logic.
    Jag är 99% säker på att det är samma beat. Den enda skillnaden är att Kent har klippt upp loopen och flyttat om lite. Sen har det skrurits bort lite basfrekvenser och komprimerats lite i mixningen/masteringen.

  15. #75
    Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    33

    Standard

    Ingenting är väl en av de låtar som Jocke och Martin "gjorde" i Paris där de bara hade laptops och lite gitarrer (info från intervju) och jag har för mig att just den låten blev slutgiltigt väldigt lik demoversionen. Så inte så konstigt därmed om de nu använt den loopen.

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •