Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 176

Ämne: Tillbaka till samtiden.

  1. #151
    Medlem Isola_teds avatar
    Reg.datum
    Jan 2003
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    337

    Standard

    Känns som att skivtiteln och foto-outfiten skulle kunna kopplas samman i och med "Back to the future"-referensen. den sista filmen i trilogin utspelar sig ju i någon form av sekelskiftesmiljö. Oavsett så kan man ju kanske ana att albumet, genom titeln, anspelar på något slags tidsresa; kanske en mental, det kan ju vara så att kentarna efter 20 år av evigt-ung-rockstjärne-naivitet sprungit ikapp tiden och insett att de faktiskt har hunnit börja bli "gubbar". Tillbaka i nuet liksom. För visst känns stuket på fotot även lite "farbroderligt"!?
    Du kommer till mig naken likt en fisk/Jag sover i mitt badkar, är jag frisk?

  2. #152
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Isola_ted Visa inlägg
    Känns som att skivtiteln och foto-outfiten skulle kunna kopplas samman i och med "Back to the future"-referensen. den sista filmen i trilogin utspelar sig ju i någon form av sekelskiftesmiljö. Oavsett så kan man ju kanske ana att albumet, genom titeln, anspelar på något slags tidsresa; kanske en mental, det kan ju vara så att kentarna efter 20 år av evigt-ung-rockstjärne-naivitet sprungit ikapp tiden och insett att de faktiskt har hunnit börja bli "gubbar". Tillbaka i nuet liksom. För visst känns stuket på fotot även lite "farbroderligt"!?
    Det låter faktiskt troligt.
    Och jag hade inte kunnat utrycka det bättre själv,
    de ser ganska farbroderligt ut ^ ^, dock heta farbröder.

    Jag skulle vilja att de gjorde ett album som heter "Sagan om." Albumet skulle handla om alteregot kent och hans känslor och livshistoria. Att de skapar en karaktär, en kent. Det skulle varit någonting, tycker jag. "Sagan om. kent"

  3. #153
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Isola_ted Visa inlägg
    Känns som att skivtiteln och foto-outfiten skulle kunna kopplas samman i och med "Back to the future"-referensen. den sista filmen i trilogin utspelar sig ju i någon form av sekelskiftesmiljö. Oavsett så kan man ju kanske ana att albumet, genom titeln, anspelar på något slags tidsresa; kanske en mental, det kan ju vara så att kentarna efter 20 år av evigt-ung-rockstjärne-naivitet sprungit ikapp tiden och insett att de faktiskt har hunnit börja bli "gubbar". Tillbaka i nuet liksom. För visst känns stuket på fotot även lite "farbroderligt"!?
    Men gud va kul isåfall

  4. #154
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    45

    Standard

    fan va gött att det kommer en ny platta, jag kan knappt berga mig

  5. #155
    Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Rain
    Inlägg
    8 319

    Standard

    dom sjöng som det var men nu sjunger dom som det är.
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

  6. #156
    Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Karlstad, Sweden.
    Inlägg
    211

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Isola_ted Visa inlägg
    Känns som att skivtiteln och foto-outfiten skulle kunna kopplas samman i och med "Back to the future"-referensen. den sista filmen i trilogin utspelar sig ju i någon form av sekelskiftesmiljö. Oavsett så kan man ju kanske ana att albumet, genom titeln, anspelar på något slags tidsresa; kanske en mental, det kan ju vara så att kentarna efter 20 år av evigt-ung-rockstjärne-naivitet sprungit ikapp tiden och insett att de faktiskt har hunnit börja bli "gubbar". Tillbaka i nuet liksom. För visst känns stuket på fotot även lite "farbroderligt"!?
    Hmm, jag resonerar ungefär likadant, men jag tror inte på M J Fox-kopplingen. Så tramsiga kan de väl inte vara?! Däremot en koppling till boken "Tillbaka till samtiden". Fotografiet har delvis samma stela stämning som 100-150-åriga porträtt har. Visst har vi svårt att se människorna på de bilderna som levande, av kött å blod. En slag distans, om man säger så. Det funkar väl ihop med tanken att man ser på samtiden från framtiden?... Ah, det är en känsla jag har, svår att beskriva i ord...
    Fast min första reaktion var "Helvete, de ser ju ut som fascister!! Vad är detta???"...

    Snälla säg inte att de blivit gubbar. Jag är jämngammal, gör det mig till en tant i så fall? Grrrr...

  7. #157

    Standard

    Feelingen i mitt tycke är en samling män som tycker om att bevittna när någon blir grillad i elektriska stolen. Och det är ju en sorts fascism.
    rbroddmark.tumblr.com

  8. #158
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Jag skulle vilja att de gjorde ett album som heter "Sagan om." Albumet skulle handla om alteregot kent och hans känslor och livshistoria. Att de skapar en karaktär, en kent. Det skulle varit någonting, tycker jag. "Sagan om. kent"
    Det där låter som en bra idé

  9. #159

    Standard

    Vad jag vet så tycker de att kent är ett dåligt namn egentligen? (Jag läste någon intervju.) Om det är så så kanske det inte är särskilt aktuellt någonsin.
    rbroddmark.tumblr.com

  10. #160
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av naughty copycat Visa inlägg
    Vad jag vet så tycker de att kent är ett dåligt namn egentligen? (Jag läste någon intervju.) Om det är så så kanske det inte är särskilt aktuellt någonsin.
    Tycker de själva det? :O Varför inte byta isåfall :P

  11. #161

    Standard

    Det går ju inte. Personligen tycker jag inte att det är ett dåligt namn.
    rbroddmark.tumblr.com

  12. #162
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    det är lite eget..
    alla kommer ju ihåg det. jag hatar långa namn på engelska typ "30 seconds to mars" (även fast det är bra musik).. ah det kanske inte var så långt men jag kom inte på nåt annat just nu :]

  13. #163

    Standard

    The soundtrack of our lives är rätt långt.
    The dillinger escape plan med. Fast inte lika.
    Rage against the machine är ett bra långt namn.
    Bullet for my valentine och Funeral for a friend är ganska lika namnmässigt. Fast för långt att komma ihåg. Även fast det är bra.

    Jag håller med. Kort ska det vara. Helst ett ord.
    We will never be there my fading friend

  14. #164
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Ni som gillar Kent skulle älska underbara engelska bandet Embrace! Påminner lite om Coldplay, Keane, Feeder och Snow Patrol samt andra sådana fantastiska världsbästa band. Låtar som "Ashes", "Gravity", "All You Good Good People", "My Weakness Is None Of Your Weakness", "Come Back To What You Know", "You´re Not Alone", etc. är helt sagolikt mäktiga. Allra bäst är dock förra årets klart bästa låt "Nature´s Law":

    http://uk.youtube.com/watch?v=_o3uLrKduS0

    De har släppt hela fem oslagbara album och hållt på sen 1997. Som Kent fast på engelska. Upptäck!

  15. #165

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Ni som gillar Kent skulle älska underbara engelska bandet Embrace! Påminner lite om Coldplay, Keane, Feeder och Snow Patrol samt andra sådana fantastiska världsbästa band. Låtar som "Ashes", "Gravity", "All You Good Good People", "My Weakness Is None Of Your Weakness", "Come Back To What You Know", "You´re Not Alone", etc. är helt sagolikt mäktiga. Allra bäst är dock förra årets klart bästa låt "Nature´s Law":

    http://uk.youtube.com/watch?v=_o3uLrKduS0

    De har släppt hela fem oslagbara album och hållt på sen 1997. Som Kent fast på engelska. Upptäck!
    Jag vet inte när den där låten gjordes, men inledningen av videon får mig att tänka på videon till Max 500 och avslutningen videon till gamla Frank.
    rbroddmark.tumblr.com

Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •