Sidan 10 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 197

Ämne: Svarta linjer

  1. #136
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Nej, det gäller alla produkter som syns i tv. Det finns något som kallas otillbörligt gynnande, vilket man förmodligen är väldigt noga med att undvika i ett program som Skavlan: "När sändningarna sker under förhållanden som programföretaget helt råder över ställs särskilda krav på restriktivitet med exponering av varumärken eller företagsnamn."
    Men varför får fender och gibson märkena synas?
    I för sig är dom inte lika synliga som ett upplyst äpple men ändå.
    Nåt som jag som sagt lade märke till förra veckan var att en gäst på nyhetsmorgon hade med sig sin macbook i studion och det var ingen tejp över den utan äpplet lyste fint rakt in i kameran.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  2. #137
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Men hon skrev ju det gäller ALLA produkter i TV?
    Jag tror att vi pratar förbi varandra lite nu. Ja, alla produkter skrev jag, eftersom Is undrade om det bara är SVT-anställda som inte får visa upp varumärken och företagsnamn i rutan. Nej, det kvittar om man jobbar på SVT eller bara är gäst, menade jag då.
    Sedan är det korrekt att till exempel Kanal 5 inte omfattas av reglerna, eftersom de sänder från England.
    Och jag är en HAN, inte en hon!

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Men varför får fender och gibson märkena synas?
    I för sig är dom inte lika synliga som ett upplyst äpple men ändå.
    Där har du troligen förklaringen. En Apple-logga på en gråvit laptop skulle ju ha synts väldigt bra i bild, till skillnad från små Fender- och Gibson-märken på gitarrerna. Det tog en stund innan jag ens förstod vilka märken du syftade på, det säger väl det mesta...
    Låt dom komma nu

  3. #138

    Standard

    Visselslingan fick mig att tänka lite på introslingan till Cardigans låt "Paralyzed".

  4. #139
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Jag gillar låten mer o mer
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  5. #140

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Ursäkta OT, men det kan ju knappast gälla TV-serier i så fall?
    I CSI ser man ju Apple-datorer en gång i minuten känns det som, hela avsnitt är som reklamannons för deras datorer
    Det kan helt enkelt bero på att Apple har betalat för reklamen. När det gäller TV serier, filmer, musik videos, mm. kallas det för product placement. Hur många rnb videos visar folk som leker med mobiler? Hur många som helst. När iPod dök upp på marknaden, såg man den i alla videos.

    Varför har alla Nokia mobiler i den första Matrix filmen? Nokia betalade för det. I båda uppföljare ser man Samsung mobiler då Samsung har lagt ett högre bud.

    Anledningar till att inte visa en logotyp kan vara många, men oftast handlar det om att man inte fått betald för det.

  6. #141
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Nu börjar den ju likna någonting riktigt stort efter flera lyssningar!
    Framförallt när visselslingan, "Vita Linjer" och slutet höjer den.
    Kent är fotfarande utan tvekan världens bästa band!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  7. #142
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    Götteborrgh, , Sweden.
    Inlägg
    30

    Standard

    Jag tycker seriöst det här är Kents bästa låt på säkert tio år. Den har en harmoni som man bara lyckas få till ibland, att med de minsta medel vända på känslorna från första halvan av låten och göra någonting större av den andra. Kommer att tänka på Depeches World in my eyes. Och Kents Elvis. Makalöst bra.
    Hennes mun är som ett sår

  8. #143
    Smygare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    tiebridge
    Inlägg
    4

    Standard REKLAM!

    Kom & tänka på en sak.

    Min MusicMyne tolkning ligger inte långt ifrån svarta linjer i tolkningsyfte.
    Den skapade jag i onsdags alltså innan jag hört låten.

    Börjar elektroniskt för att gå över till gitarrer. Ett succesivt ökande till slutet.
    Sen skulle jag själv velat haft ett långt outro på typ 3 minuter. Villket jag tror det är på studioverisonen av Svarta linjer. Ytterligare ett skrämmande tecken på att jag känner igen låten.

    Om ni vill (jag struntar i tävlingen) kan ni lyssna på låten själva och se.

    http://campaign.musicmyne.com/index....20&DO=3&C=2243

    Funkar inte länken testa söka på trancetarkka
    Har man inget vettigt att säga varför säger man det då???

  9. #144
    Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    4 218

    Standard

    Nån mer än jag som tycker att Sami's solo direkt efter att Jocke slutat sjunga påminner väldigt mkt om en annan låt av dem. Kan inte placera det hela riktigt. Hjälp?
    Mr Orange

  10. #145

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    kents bästa låt genom alla tider.
    Får se om det håller efter att man har hört hela Röd.
    Driver du eller?

    Alla här inne höjer ALLT nytt som Kent gör till skyarna...
    Det var en okej låt, men fan inte Kents bästa.

  11. #146
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Är det inte lite Röyksopp över låten?
    Får lite vibbar av "Eple" i visselslingan.

    Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    Motörhead (liksom alla andra bandnamn och dylikt) är väl i högsta grad ett varumärke. Iron Maiden är till exempel ett varumärke som alltid levererar den hårdrock man vill ha med absolut högsta kvalitet!
    Två av världens sämsta band genom tiderna.
    Senast redigerat av Embrace den 2009-11-01 klockan 18:30.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  12. #147

    Standard Soundtrack of our lives..

    Bakgrundshistoria: Juldagen förra året fick jag ihop det med en tjej som jag faktiskt träffade dagen efter Kents spelningar i Kalmar för fem år sen. Hon liksom jag har varit upptagna med en annan fram tills den dagen men vi hade hunnit bli väldigt bra vänner under åren efter konserten. Vi fortsatte träffas under inte så hederliga förhållanden fram tills i somras när vi båda bestämde oss för att göra slut med våra respektive.

    Så nu i höst när man äntligen börjat ordna allt vad det innebär med flytt, så får denna underbara tjej erbjudande om ett jobb hon inte kan tacka nej till. Bara för ett år, men 35 mil iväg. Förra helgen hjälpte jag henne flytta det sista till den nya lägenheten, själv lämnar jag min gamla om en månad.
    Hon är iväg på nya spännande äventyr. Det är tomt. Det gör jäkligt ont. Jag grät konstant i två timmar så fort jag lämnat hennes lägenhet en regnig höstmåndag. Veckan som gått har varit full av tvivel och osäkerhet.

    Vi har hörts av som vanligt och snackat om dagarna som gått men jag lovar, det är inget roligt att gå från att tro att man hittat Henne och sen förlora den samma under loppet av ett dygn som det tog för henne att få både jobb och ny lägenhet.

    Nutid: Hon kom hem denna helgen för att fira sin födelsedag med familjen. Även om allting är väldigt nytt så har hon världens härligaste familj, man blir mottagen med öppna armar. Jag lagade mat till henne när hon kom hem sent på fredagen, en långpromenad i den härligt höstliga naturen och för att inte tala om första familjeträffen som ny kille hanns med i helgen. Allting är verkligen bra, även om man själv alltid målar upp värsta skräckscenariot.

    Jag är verkligen bara en i mängden, men min uppskattning och den känsla som Svarta Linjer ger mig är enorm. Jag har hunnit bli 32. Jag tänker mig alltid för, jag vet att jag måste få något gjort. Den press man kan känna av att man ska komma vidare i livet. Framtiden är en rätt stor grej. Men i en tunnel ser jag ljus. Vi har ljugit som små barn, vi minns båda den vintern när vi träffades och jag hänger envist kvar. Jag har en mikroskopisk chans att få bli gammal tillsammans med henne. Jag har en chans. Jockes ord, mitt liv.


    Svarta Linjer är för mig hopp. Jag vet inte hur ni gör det grabbar, men jag är skyldig er så mycket känslor som jag aldrig kan återgälda. Sånt man aldrig kan sätta en prislapp på. Jag vet att ni går på toaletten som alla andra, men glöm aldrig att ni är jäkligt speciella och minst lika duktiga.

    Har fixat biljetter till oss i vår och hon vet inte om det ännu men förutom bidraget till en halvakustisk så kommer hon få nya plattan till sin lägenhet på fredag. Ni har summerat ett år av mitt liv på fem minuter och gjort ett helt underbart soundtrack till det. Jag vet verkligen inte vad man säger till något sånt, tack räcker liksom inte till..

  13. #148
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Två av världens sämsta band genom tiderna.
    Motörhead lyssnar jag inte på, men ärligt talat är Maiden bra mycke bättre än Kent på många plan!

  14. #149
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    Motörhead lyssnar jag inte på, men ärligt talat är Maiden bra mycke bättre än Kent på många plan!
    Nej verkligen inte.
    Kent är världens bästa band.
    Iron Maiden är världens sämsta band.
    Tillsammans med alla andra oförklarigt stora hårdrockstöntar.
    Och du ska bo i Djursholm av alla ställen?!
    Är du född 1992?
    Risken är att du har missat en hel del oslagbar 90-talsmusik.
    Det skulle ju kunna förklara en del.
    Det finns fler band än de som har en häftig logotype och en dödskalle till maskot.
    IM är ju nästan det enda bandet från Storbritannien som inte är fantastiskt, bra eller ens helt okej.
    Bara det är ju en bedrift i sig.
    Senast redigerat av Embrace den 2009-11-01 klockan 21:09.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  15. #150
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Razztheazz Visa inlägg
    Driver du eller?

    Alla här inne höjer ALLT nytt som Kent gör till skyarna...
    Det var en okej låt, men fan inte Kents bästa.
    okej. vilken är den bästa kentlåten? så jag inte gör ett misstag att tycka fel låt är bäst?

Sidan 10 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •