Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 197

Ämne: Svarta linjer

  1. #151
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Svarta linjer, Vita linjer och Röd albumtitel...
    Så här färglada har inte Kentarna varit ens när det BLÅste på månen för 14 år sen...
    Heller inte när hatten var vit 16 år senare...
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  2. #152
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Svarta linjer, Vita linjer och Röd albumtitel...
    Så här färglada har inte Kentarna ens varit sen när det BLÅste på månen för 14 år sen...
    Endast iförda BLÅjeans.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  3. #153
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Endast iförda BLÅjeans.
    Rökandes GULblend i smyg.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  4. #154
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    287

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Forumtrollet Visa inlägg
    Bakgrundshistoria: Juldagen förra året fick jag ihop det med en tjej som jag faktiskt träffade dagen efter Kents spelningar i Kalmar för fem år sen. Hon liksom jag har varit upptagna med en annan fram tills den dagen men vi hade hunnit bli väldigt bra vänner under åren efter konserten. Vi fortsatte träffas under inte så hederliga förhållanden fram tills i somras när vi båda bestämde oss för att göra slut med våra respektive.

    Så nu i höst när man äntligen börjat ordna allt vad det innebär med flytt, så får denna underbara tjej erbjudande om ett jobb hon inte kan tacka nej till. Bara för ett år, men 35 mil iväg. Förra helgen hjälpte jag henne flytta det sista till den nya lägenheten, själv lämnar jag min gamla om en månad.
    Hon är iväg på nya spännande äventyr. Det är tomt. Det gör jäkligt ont. Jag grät konstant i två timmar så fort jag lämnat hennes lägenhet en regnig höstmåndag. Veckan som gått har varit full av tvivel och osäkerhet.

    Vi har hörts av som vanligt och snackat om dagarna som gått men jag lovar, det är inget roligt att gå från att tro att man hittat Henne och sen förlora den samma under loppet av ett dygn som det tog för henne att få både jobb och ny lägenhet.

    Nutid: Hon kom hem denna helgen för att fira sin födelsedag med familjen. Även om allting är väldigt nytt så har hon världens härligaste familj, man blir mottagen med öppna armar. Jag lagade mat till henne när hon kom hem sent på fredagen, en långpromenad i den härligt höstliga naturen och för att inte tala om första familjeträffen som ny kille hanns med i helgen. Allting är verkligen bra, även om man själv alltid målar upp värsta skräckscenariot.

    Jag är verkligen bara en i mängden, men min uppskattning och den känsla som Svarta Linjer ger mig är enorm. Jag har hunnit bli 32. Jag tänker mig alltid för, jag vet att jag måste få något gjort. Den press man kan känna av att man ska komma vidare i livet. Framtiden är en rätt stor grej. Men i en tunnel ser jag ljus. Vi har ljugit som små barn, vi minns båda den vintern när vi träffades och jag hänger envist kvar. Jag har en mikroskopisk chans att få bli gammal tillsammans med henne. Jag har en chans. Jockes ord, mitt liv.


    Svarta Linjer är för mig hopp. Jag vet inte hur ni gör det grabbar, men jag är skyldig er så mycket känslor som jag aldrig kan återgälda. Sånt man aldrig kan sätta en prislapp på. Jag vet att ni går på toaletten som alla andra, men glöm aldrig att ni är jäkligt speciella och minst lika duktiga.

    Har fixat biljetter till oss i vår och hon vet inte om det ännu men förutom bidraget till en halvakustisk så kommer hon få nya plattan till sin lägenhet på fredag. Ni har summerat ett år av mitt liv på fem minuter och gjort ett helt underbart soundtrack till det. Jag vet verkligen inte vad man säger till något sånt, tack räcker liksom inte till..
    Oj, fint skrivet! Hoppas allt löser sig för er.
    Just den där känslan av att någon sätter ord och stämningar på de saker som betyder mest för en själv - för just MIG, här och nu - är ju Kent och herr Berg oerhört duktiga på.

    Även jag bockar och bugar.
    \"Vaan itseni tähden minä tämän kirjoitan\"
    - Sinuhe

  5. #155
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Nej verkligen inte.
    Kent är världens bästa band.
    Iron Maiden är världens sämsta band.
    Tillsammans med alla andra oförklarigt stora hårdrockstöntar.
    Och du ska bo i Djursholm av alla ställen?!
    Är du född 1992?
    Risken är att du har missat en hel del oslagbar 90-talsmusik.
    Det skulle ju kunna förklara en del.
    Det finns fler band än de som har en häftig logotype och en dödskalle till maskot.
    IM är ju nästan det enda bandet från Storbritannien som inte är fantastiskt, bra eller ens helt okej.
    Bara det är ju en bedrift i sig.
    Ja jag är född 1992. Ja jag råkar bo i djursholm (fördomar?). Ja ja har troligtvis missat en massa 90-tals musik. Ja jag tycker att kents tidiga skivor är deras bättre. Ja jag lyssnar mycket hellre på kassettband och vinyl än på dator och cd, så mycket mer att jag använder kassettbandspelare i skolan och dylikt istället för mp3. Ja JAG TYCKER att Iron Maiden är superbra, och skiter fullständigt i om dom har en häftig logga.

    Allt bygger på åsikter. Varför ens blanda in ålder och vart jag bor? du bor ju själv i danderyd så vi kanske inte är särskilt långt ifrån varandra i detta nu?

    Jag tycker att Iron Maiden är minst lika bra som kent, kanske till och med bättre, men du gör det uppenbarligen inte. Jag respekterar din åsikt men håller inte med. Punkt.

    men nu har vi halkat ordentligt OT. hoppas du inte är sur för jag förstår inte riktigt ditt lilla "påhopp"

    Jag ber om ursäkt. borde kanske ha sagt att det var MIN åsikt.
    Senast redigerat av max_92 den 2009-11-01 klockan 22:09.

  6. #156

    Standard

    Hm...
    Ser X antal inlägg här som ställer sig frågande om framförandet är live eller playback. ?!!??!!?????!!!?????

    vad födds det får ungar nu för tiden?


    Svarta linjer. tack tack tack

  7. #157

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Är du född 1992?
    Risken är att du har missat en hel del oslagbar 90-talsmusik.
    Det skulle ju kunna förklara en del.
    Vad har det med med saken att göra? Varför skulle han missat den musiken bara för han är född 92? Åter igen, skärp dig.
    Låt killen älska Maiden om han vill (läs: låt andra gilla det dom gillar).
    Det början återigen bli jävligt pubertalt från din sida. Som vanligt.

    ...

    Själv har jag inte gillat en kentlåt så mycket på väldigt länge. Jag rös när vita linjer-patiet dök upp. Den snurrar i skallen trots att jag bara hört den en gång sedan i fredags.
    Fruktansvärt, fruktansvärt bra.
    I'm feeling kinda basic today.

  8. #158
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Nej verkligen inte.
    Kent är världens bästa band.
    Iron Maiden är världens sämsta band.
    Tillsammans med alla andra oförklarigt stora hårdrockstöntar.
    Och du ska bo i Djursholm av alla ställen?!
    Är du född 1992?
    Risken är att du har missat en hel del oslagbar 90-talsmusik.
    Det skulle ju kunna förklara en del.
    Det finns fler band än de som har en häftig logotype och en dödskalle till maskot.
    IM är ju nästan det enda bandet från Storbritannien som inte är fantastiskt, bra eller ens helt okej.
    Bara det är ju en bedrift i sig.
    du vet om att risken finns att clive_burrs_granne nog kommer att slå dig nu, alternativt låna en av sin grannes trumstockar och stoppa upp nånstans där solen inte skiner
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  9. #159
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Razztheazz Visa inlägg
    Driver du eller?

    Alla här inne höjer ALLT nytt som Kent gör till skyarna...
    Det var en okej låt, men fan inte Kents bästa.
    Jag begriper det inte heller. En högst medioker låt anser jag.
    Lär inte platsa på Topp 10 när vi sammanfattar Kents karriär efter deras sista album - den platsar där inte ens nu!

  10. #160
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Kan man inte åtminstone förbjuda hårdrocken i Danderyd?
    Man borde börja här och sen stadigt trappa upp förbudet till ett rikstäckande.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  11. #161
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av staffan2 Visa inlägg
    Hm...
    Ser X antal inlägg här som ställer sig frågande om framförandet är live eller playback. ?!!??!!?????!!!?????

    vad födds det får ungar nu för tiden?


    Svarta linjer. tack tack tack
    Vad är din poäng?

  12. #162
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    "Vi har en mikroskopisk chans... att bli gamla... tillsammans!"

    Man får ju en klump i halsen av den sista tunga textraden
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  13. #163
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    Ja JAG TYCKER att Iron Maiden är superbra, och skiter fullständigt i om dom har en häftig logga.

    ...
    ...

    Jag tycker att Iron Maiden är minst lika bra som kent, kanske till och med bättre, men du gör det uppenbarligen inte. J
    Då kan du å jag bilda klubb!
    Jag tycker Maiden är världens bästa band.

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    du vet om att risken finns att clive_burrs_granne nog kommer att slå dig nu, alternativt låna en av sin grannes trumstockar och stoppa upp nånstans där solen inte skiner
    Korrekt!

  14. #164
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    Motörhead (liksom alla andra bandnamn och dylikt) är väl i högsta grad ett varumärke. Iron Maiden är till exempel ett varumärke som alltid levererar den hårdrock man vill ha med absolut högsta kvalitet!
    Hehe.. Det låter som om du pratar om typ mjölk och inte musik! :P
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  15. #165
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Kan man inte åtminstone förbjuda hårdrocken i Danderyd?
    Man borde börja här och sen stadigt trappa upp förbudet till ett rikstäckande.
    nej


    Mvh
    Max

Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •