Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 33

Ämne: Text: Det finns inga ord

  1. #16

    Standard

    jag är så nyfiken på ljuden som kommer när det har varit tyst i några sekunder.

  2. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Det bör helt klart finnas regler för hur klyschiga namn man som medlem får ha.
    Någon gräns.
    och du kan ju sluta klaga på allt

  3. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    jag är så nyfiken på ljuden som kommer när det har varit tyst i några sekunder.
    Ja, det är ingen låt jag känner igen.. Början på kommande b-sida?
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  4. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    , , .
    Inlägg
    61

    Standard

    Kan någon hjälpa mig. 4.25 in i låten så inleds ett bombastiskt parti som är otroligt lik en 80-tals låt, men jag kan inte komma på vilken det är

  5. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    , , .
    Inlägg
    61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dahl Visa inlägg
    Kan någon hjälpa mig. 4.25 in i låten så inleds ett bombastiskt parti som är otroligt lik en 80-tals låt, men jag kan inte komma på vilken det är
    Jag kom på det till slut. Det är sexcrime med Eurythmics.

  6. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    , , .
    Inlägg
    61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Jag tycker låten Sexcrime med Eurythmics är jättebra (skrevs väl till en film 1984 där Richard Burton spelade huvudroll? men sen blev Annie och Dave osams med dem som gjorde filmen ?) Det är en helt annan ton i den låten en helt annan attityd.
    Jag håller med dig snö. Tycker inte att låtarna är lika i övrigt men det bombastiska partiet i ord är mycket likt delar av bakgrunden i sexcrime. Hörde det direkt, men kunde inte komma på vilken låt förrän imorse. Detta är förövrigt ingen kritik. Jag tycker om när man kan låna små bitar av varandra och göra det till något eget. Mycket av Håkan Hellströms storhet ligger i det tycker jag.

  7. #22

    Standard

    Förödande vacker. Känns som en fortsättning på Det kanske kommer en förändring.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  8. #23

    Standard

    Jag måste också säga att jag älskar dom så kallade Val-syntharna Så himla vackert!
    Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare

  9. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Berlin
    Inlägg
    116

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg

    Citat:
    Ursprungligen postat av pankow:
    Det finns inga ord för det på det här jävla språket
    Jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak

    Samhörighet tycker jag passar ganska bra...
    Vem är med på att köpa en ordbok till Jocke i julklapp?

    Själsfrände tycker jag också är ett fint ord som passar ganska bra här.
    När man äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    så blir man aldrig rädd mer...

    Jag går ensam in i ljuset

  10. #25
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Hudiksvall, , .
    Inlägg
    10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Sweet Harmony, en klassisk one hit wonder med nakna kroppar.
    Tillbaka till naturen!
    Som gammal Beloved-fan måste jag protestera.
    Beloved var inget "One hit wonder", Dom hade fler och större hits än "Sweet Harmony", t.ex. "Hello", "Your Love Takes Me Higher" och "It's Alright Now"
    här hade jag kunnat ha ett citat från en sångtext men det vore inte speciellt orginellt, eller hur?

  11. #26
    Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    4 218

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Fast låter det inte mer som när man spelar på såg? (som en fiol fast istället för fiol så har man en såg)? Jo låten i sig är helt otroligt bra, det här med att spela på såg kanske var nå't före syntarnas intåg i musiken?
    Ternheim har haft en fantastisk sågspelare med sig på sin turné det här året, som f.ö är ihop med Ellekari från The Tiny tror jag. De har nåt nytt projekt på g vill jag minnas.
    Mr Orange

  12. #27
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Fan vad vacker den här låten är.
    Älskar melodin i versen när han går "på radiooo-hooon"

    *GÅSHUD*
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  13. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    111

    Standard

    Mitt önsketänkande är att känslan som Jocke syftar på är hur man i "det kalla, tysta landet" bryr sig om varandra men inte riktigt vågar eller klarar av att nå ut. Att vi på grund av alla oskrivna sociala och kulturella regler aldrig kan vara riktigt ärliga. Alla som aldrig sagt nej, de som aldrig såg ”mig” och de som ville ha ”dig” hade förbrukat sin chans innan de ens försökte.
    Jag vill höra din röst nu
    Höra hjärtat i bröstet
    Jag behöver din tröst nu
    Låt mig höra din röst nu

  14. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HannesA Visa inlägg
    Mitt önsketänkande är att känslan som Jocke syftar på är hur man i "det kalla, tysta landet" bryr sig om varandra men inte riktigt vågar eller klarar av att nå ut. Att vi på grund av alla oskrivna sociala och kulturella regler aldrig kan vara riktigt ärliga. Alla som aldrig sagt nej, de som aldrig såg ”mig” och de som ville ha ”dig” hade förbrukat sin chans innan de ens försökte.
    Det är väl just precis så det ska vara,för dig är din upplevelse och din tolkning den sanna.Vi har alla olika referensramar och bakgrund som ligger till grund för de associationer vi gör...Vad personen som skrev texten och musiken hade i tankarna just då kanske man bara får låta vara,människan är ju som bekant en komplex varelse...

  15. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    111

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    Det är väl just precis så det ska vara,för dig är din upplevelse och din tolkning den sanna.Vi har alla olika referensramar och bakgrund som ligger till grund för de associationer vi gör...Vad personen som skrev texten och musiken hade i tankarna just då kanske man bara får låta vara,människan är ju som bekant en komplex varelse...
    Väl talat!
    Jag vill höra din röst nu
    Höra hjärtat i bröstet
    Jag behöver din tröst nu
    Låt mig höra din röst nu

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •