Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 30 av 30

Ämne: "Ingenting" spelas IDAG!!

  1. #16
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Ber så hemskt mycket om tusen kronor. (Nåt som min mamma sa mycket förr)
    Det jag nyss skrev. Inga onödiga punkter, och alla versaler på sina platser.
    Jag är så chockad att jag inte vet vad.

    Jo, men ja. Dom nämnde alltså inte någonting om ingenting.
    See, det blir fel hur man än gör.
    Ditt inlägg var väl inte mycket att orda om. Och om jag skulle vilja göra det så tar vi det i en mer passande tråd, va?

    Nej, de sa ingenting om Ingenting. Det framgick ju hur tydligt som helst i OWC747:s inlägg. Och just tystnaden tycker jag är mest intressant av allting.
    Låt dom komma nu

  2. #17

    Standard

    JAG VET! Det känns ju jävligt onödigt att låta journalister lyssna på singeln nu om de ändå inte får säga något om den. Här nedan kommer iaf svarsmailet jag fick efter att ha frågat varför de inte sa något om singeln då de påannonserat det ganska så hårt både i gårdagens sändning och på nätet:

    "Hej!

    Vi fick tyvärr inte säga nåt för skivbolaget, hade tänkt prata om det i
    programmet idag.
    Så sorry, my lips are sealed! Kan bara säga att jag gillade det jag
    hörde...

    Mvh
    Jesper "

  3. #18
    Medlem Netsilaerruss avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Billinge (Eslöv kommun).
    Inlägg
    104

    Standard

    Skivbolaget kanske hoppas på att nån journalist ska vara en riktig skitstövel å spy ut allt om låtarna de lyssnade på. Det är det enda jag kan komma på.

    Omvänd psykologi, kan väl det kallas?

  4. #19
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    Men undra varför dom på p3 sa att dom skulle göra det, o sen ändrade sig, hade dom inte kollat upp innan om dom fick eller var det skivbolaget som ändrade sig så tvärt? undra varför dom gjorde det i så fall. Verkar lite konstigt tycker jag, båda två alltså.

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ditt inlägg var väl inte mycket att orda om. Och om jag skulle vilja göra det så tar vi det i en mer passande tråd, va?

    Nej, de sa ingenting om Ingenting. Det framgick ju hur tydligt som helst i OWC747:s inlägg. Och just tystnaden tycker jag är mest intressant av allting.
    Jag var ju seg i kolan, och så var jag väl kanske lite ironisk också.

  5. #20
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Netsilaerrus Visa inlägg
    Skivbolaget kanske hoppas på att nån journalist ska vara en riktig skitstövel å spy ut allt om låtarna de lyssnade på. Det är det enda jag kan komma på.
    Man kan alltid hoppas att någon bryter sitt löfte till Sony BMG. Men det är klart, det gäller att välja sina strider också. Det finns säkert värre saker att bråka om.
    Låt dom komma nu

  6. #21
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    vad kul för journalisterna att dom fick höra låtarna, verkligen........... jag trodde jorunalister var till för att kommunicera med oss dödliga men nehe....?

  7. #22
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    det är vid såna här tillfällen man hoppas att ska läcka som fan bara för att jävlas tillbaka på det här hemlighetsmakeriet
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #23
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Det är väl rätt uppenbart att skivbolaget helt enkelt inte vill att någon ska bilda sig åsikter eller uppfattningar innan singeln överhuvudtaget släppts. Sen ska man ju aldrig nånsin lita på media...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  9. #24

    Standard

    Jag fattar ju grejen med att journalisterna får komma till skivbolaget för att lyssna på låtarna... Det är ju så det funkar nu då det inte går att skicka ut promo-ex långt innan releasen eftersom att det skulle läcka då. Men det konstiga är ju att journalisterna får lyssna på låtarna och sen blir de ombedda att hålla käften. Varför arrangerade man inte isf en "lyssning" typ fredagen innan singelsläppet eller nåt? För nu är det ju väldigt...poänglöst.

    I vilket fall hoppas jag att man kommer få en riktig jävla käftsmäll första gången man hör låten som förhoppningsvis är en riktig jävla stänkarlåt med tanke på mobiler osv...

  10. #25
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Dom tänkte sig väl helt enkelt inte för då dom lät journalistskaran lyssna på låten...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  11. #26
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Jag fattar ju grejen med att journalisterna får komma till skivbolaget för att lyssna på låtarna... Det är ju så det funkar nu då det inte går att skicka ut promo-ex långt innan releasen eftersom att det skulle läcka då. Men det konstiga är ju att journalisterna får lyssna på låtarna och sen blir de ombedda att hålla käften. Varför arrangerade man inte isf en "lyssning" typ fredagen innan singelsläppet eller nåt? För nu är det ju väldigt...poänglöst.

    I vilket fall hoppas jag att man kommer få en riktig jävla käftsmäll första gången man hör låten som förhoppningsvis är en riktig jävla stänkarlåt med tanke på mobiler osv...
    Det kanske är så att det är videopremiär vilken sekund som helst?

  12. #27
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    3 636

    Standard

    ja!
    Vad kul det vore!
    mimmi heter jag tralalalala

  13. #28
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Frågan är om journalisterna måste hålla tyst ända fram till singelsläppet, eller om det handlar om några dagars karenstid? Hur som helst gillar jag inte den här typen av överenskommelser. Fast jag vet inte hur vanligt det är? Kanske får medierna lyssna på singeln i förväg som research för att sedan kunna komplettera med intervjuer och annat.

    Det vore intressant om Martin Roos kunde kommentera.
    Låt dom komma nu

  14. #29

    Standard

    Uuh, det börjar bli jobbigt faktiskt. Det känns sjukt att det inte alls är så länge kvar till singeln släpps. Grymt förväntansfull, jag skiter fullständigt i om det är rakt-på-sak skitig rock, stort episk-synth eller nåt annat mystiskt. Är bombsäker på att det kommer låta bra!
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

    Dom små, små orden är svåra ord

  15. #30
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Ber så hemskt mycket om tusen kronor. (Nåt som min mamma sa mycket förr)
    Det jag nyss skrev. Inga onödiga punkter, och alla versaler på sina platser.
    Jag är så chockad att jag inte vet vad.

    Jo, men ja. Dom nämnde alltså inte någonting om ingenting.
    See, det blir fel hur man än gör.
    HAhaha! (Mina nya humor = Ingentinghumor....det lät också konstigt)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •