Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 30

Ämne: "Ingenting" spelas IDAG!!

  1. #1

    Standard "Ingenting" spelas IDAG!!

    Enligt P3 så är det "pressvisning" (kom inte på nåt mer..rätt ord) för "Ingenting" idag. Det innebär att ett antal utvalda journalister får komma till skivbolaget, sätta sig i ett rum och lyssna på singeln. I radioprogrammet "P3 populär" imorgon kommer en av de personer som lyssnat berätta om hur det låter. Detta innenbär väl också med all säkerhet att tidningarna kommer att "TJUVLYSSNA PÅ KENTS NYA SINGEL"(eventuell rubrik i morgondagens Aftonbladet). Det var ju en liknande artikel i samband med D&JD-släppet.

    Nu vet ni.

  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Läskigt ...

  3. #3
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Svårt val. Vill man höra någon annans åsikt om låten (och färgas av det) innan man själv lyssnat på den? Egentligen inte, men det blir svårt att inte kika på vad Markus Larsson och company tycker.
    Låt dom komma nu

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    OCH vad journalister tycker????? ingen på jorden borde bry sig så länge man inte är döv och inte kan skaffa en egen uppfattning. hej vi har världens mest värdeösa jobb, fu

  5. #5
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    orka med nån slags hobby-hysteri över de, låten kommer när den kommer
    och den kommer låta likadant för journalisterna dag som för oss då, sen vad
    journalisterna tycker är väl upp till var och en att intressera sig för.
    personligen vill jag höra minst ~5 åsikter innan jag anpassar mina förväntningar
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  6. #6
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg
    Läskigt ...
    måste även tillägga att din signatur är underbar, Bowie är kung =)
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  7. #7

    Standard

    Läste precis på deras hemsida (sr.se/p3/popular) att de har fått lyssna på tre låtar från albumet. Frågan är väl om det rör sig om singeln + b-sidor eller om det verkligen är två låtar utöver singeln från "Tillbaka till samtiden".

    Jaja, det visar sig väl. 10-12 imorgon sänds programmet iaf om någon är intresserad.

  8. #8
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    OCH vad journalister tycker????? ingen på jorden borde bry sig så länge man inte är döv och inte kan skaffa en egen uppfattning. hej vi har världens mest värdeösa jobb, fu
    Nja, en viss funktion fyller ändå recensenter. En vanlig musiklyssnare har ju varken tid eller råd att plöja igenom hur mycket musik som helst, utan behöver tips om vad som är värt att lyssna på. Därmed inte sagt att man ska strunta i någon musik för att Anders Nunstedt dissar den.
    Låt dom komma nu

  9. #9

    Standard

    Nån som lyssnat på vad dom sa om låtarna? vet nån vilken tid dom gör det för orkar inte lyssna igenom 2 timmar på nätet... tack
    If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...

  10. #10

    Standard

    Jag missade programmet men mailade till reportern som var och lyssnade på låtarna. Dom hade tänkt prata om det idag men skivbolaget satte stopp för det. Men han sa att han "gillade vad han hörde..."

    Jag antar att rykten om text osv kommer börja cirkulera så småningom nu när folk har hört låten. Det var likadant förra gången och då stämde det ju tom...

  11. #11
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Jag missade programmet men mailade till reportern som var och lyssnade på låtarna. Dom hade tänkt prata om det idag men skivbolaget satte stopp för det. Men han sa att han "gillade vad han hörde..."
    Mycket märkligt att skivbolaget ska få bestämma när medierna ska prata eller skriva om nya singeln (om det du skriver stämmer så förhåller det sig på det sättet). Varför väntar inte skivbolaget med att spela upp låten tills den dag det är okej att publicera information om musiken direkt efter lyssningen?

    Att tvingas vänta några dagar med publiceringen för att anpassa sig till skivbolagets marknadsföringsplan känns mycket tveksamt och kanske borde journalisterna ha sagt nej tack till att överhuvudtaget lyssna på låten.
    Låt dom komma nu

  12. #12
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    Är jag seg i kolan eller?
    Dom sa alltså ingenting om det i programmet idag?
    Jag har så mycket att göra, det blir en massa slöseri med tid om jag ska sitta o lyssna igenom programmet utan att det är med.

    Utomjording - Vad tyckte du om mitt inlägg? (Försöker skärpa mig) ;] hehe
    Senast redigerat av 016 den 2007-09-05 klockan 14:54.

  13. #13
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Haha, sa de INGENTING om nya singeln eller pratade de om INGENTING?

  14. #14
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Utomjordling - Vad tyckte du om mitt inlägg? (Försöker skärpa mig) ;] hehe
    I vilken tråd? Kalla mig gärna utomjording förresten, inte utomjordling, så blir jag glad.
    Låt dom komma nu

  15. #15
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    Ber så hemskt mycket om tusen kronor. (Nåt som min mamma sa mycket förr)
    Det jag nyss skrev. Inga onödiga punkter, och alla versaler på sina platser.
    Jag är så chockad att jag inte vet vad.

    Jo, men ja. Dom nämnde alltså inte någonting om ingenting.
    See, det blir fel hur man än gör.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •