Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 79

Ämne: Klubbspelningar

  1. #61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Ah just ja, nu är jag med. Det var ingenting som jag la på minnet ens. Tänk på att den där personen som filmar förmodligen stod med kameran över huvudet på sig själv, så det ger ju en bra bild av hur dåligt man såg. Jag stod betydligt längre bak dessutom.
    Var jag som filmade det där, så ja, fick väl i princip stå med kameran över huvudet.
    Senast redigerat av Mannen_i_studentkepsen den 2014-05-10 klockan 22:58.

  2. #62
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Versionen av Lilla Ego var magisk!

  3. #63

    Standard

    Jag är så sjukt nöjd att de lade in Svart Snö just i Göteborg, jag har älskat den låten sen första lyssningen. Och så Lilla Ego, även om albumversionen passar min smak bättre var det så häftigt att få höra den live.
    Avsaknaden av MIDVH gör att jag bara längtar ännu mer till 1 juni, jag vill ha mermermer kent!


    det går över, det går över, det går aldrig över

  4. #64
    Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    New Jersey
    Inlägg
    10 256

    Standard

    Alltså jag hade ju hoppats på lite mer äldre låtar men det här är väldigt bra ändå. Är fett nöjd och det är svårt att beskriva det bättre än så.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?



  5. #65

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Alltså jag hade ju hoppats på lite mer äldre låtar men det här är väldigt bra ändå. Är fett nöjd och det är svårt att beskriva det bättre än så.
    Instämmer!
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  6. #66

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Var jag som filmade det där, så ja, fick väl i princip stå med kameran över huvudet.
    Ja, bästa möjligheten att se något över huvud taget var väl om någon framför höll upp en mobiltelefon och filmade.

  7. #67

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Ja, bästa möjligheten att se något över huvud taget var väl om någon framför höll upp en mobiltelefon och filmade.
    Försökte dock vara så smidig som det gick. Kan dock tänka mig att nån kort jävel bakom mig blev irriterad, men tror nog man kunde gå nån meter åt sidan om man ville det. Var ju trots allt ideellt arbete jag sysslade med som jag sedan delade med mig av, när andra hade fullt upp med att göra fula grejer med armarna i luften istället.

  8. #68
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Hade en helt fantastiskt kväll igår på trägårn! Så kul att se gamla forumiter, speciellt Danne (vi rockade duktig uppe på balkongen)
    ...Svarta tysta tårar...


  9. #69
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Slutsatsen får bli att jag är lycklig att jag stod så långt fram som jag gjorde för jag såg hyfsat bra trots att jag är kort (164). Om jag kikade över axeln på folk såg jag Jocke bra nästan hela tiden och hörde de få mellansnack som fanns att höra. Däremot var det ett jävla tryck minst sagt (om man väl fått upp en arm så fick man ha den där )... men jag tyckte det var grymt, och bandet såg ut att ha roligt på scen.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  10. #70
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Undrar om en sådan här gitarrpedal används på scen i år, hehe :P
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  11. #71
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Helsingborg, , Sweden.
    Inlägg
    81

    Standard

    Så lycklig att jag lyckades få en biljett till spelningen i Lund! Tyvärr lyckades inte mina vänner, så det ser ut som att jag får gå själv

  12. #72
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Salsiccia Visa inlägg
    Så lycklig att jag lyckades få en biljett till spelningen i Lund! Tyvärr lyckades inte mina vänner, så det ser ut som att jag får gå själv
    Kolla upp Rosenborg Live i Köpenhamn 7/6. Det är en minifestival över två dagar på Rosenborg Excerserplads vid Nørreport station i KPH där kent headlinar på lördagen tillsammans med några danska akter (bla Raveonettes). Ett alternativ för oss skåningar som inte kommer till #kentfest och dit skulle du och dina polare dra om en dryg månad ifall ni är skåningar allesamman
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  13. #73

    Standard

    Shout out till Jocke! Hur kommer det sig att ni har bytt tonart till F på Skogarna live? Svårt att sjunga i G?

  14. #74

    Standard

    Vill även tillägga att gästsångarna var SÅ bra beslut att bjuda in. Miriam Bryant in my <3

  15. #75
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av All_I_Need Visa inlägg
    Shout out till Jocke! Hur kommer det sig att ni har bytt tonart till F på Skogarna live? Svårt att sjunga i G?
    Skulle gissa på nåt sånt, jag frågade nån gång varför Om du var här spelades nedstämt (Sami och Harri hade capo på första bandet istället för andra, underlättar jävligt mycket när man ska spela riffet även om Jocke skrev att det var han som spelade det på skivan utan capo) och fick en förklaring i stil med att i studio kan man skrika sönder rösten och sen vila i två veckor men på turné funkar det inte, där måste rösten hålla kväll efter kväll. Fast det kan ju finnas någon annan anledning också kanske men jag gissar på samma som du, att rösten håller bättre om den är sänkt...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •