Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 65

Ämne: Om(g)slaget

  1. #16
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    En intens och kaotisk bild, lite som samhället ser ut i dag, iofs.

    Jag hoppas dock att låtarna på nya skivan inte är lika kaotiska (t.ex. det "massiva elektroniska kaos-partiet" i Ensamheten)...

  2. #17
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hansen Visa inlägg
    Tror jag gillar omslaget, lite breath taking. Man typ andas in, sen fastnar man där och vet inte riktigt vad man tycker om det.
    Kan dock tycka det är lite tråkigt att de ALLTID ska vara en tjej på omslaget så fort det ska vara en människa med...(HH, DoJD, TTS, Röd)

    Undrar om kent-loggan och albumnamnet tillkommer?
    Tjej på omslaget till D&JD? Hen har visserligen bröst, men det kan ju vara manboobs... Jag skulle nog säga att det är just en hen. Fast det ordet fanns väl knappt 2005.

    Omslaget till Tigerdrottningen är lite som en Kentlåt, många detaljer att fördjupa sig i!
    Låt dom komma nu

  3. #18
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Vackert och dramatiskt.

    Så otroligt spännande att höra albumet.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #19
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Tjej på omslaget till D&JD? Hen har visserligen bröst, men det kan ju vara manboobs... Jag skulle nog säga att det är just en hen. Fast det ordet fanns väl knappt 2005.

    Omslaget till Tigerdrottningen är lite som en Kentlåt, många detaljer att fördjupa sig i!
    Androgyn är ordet du söker På sätt och vis blandar hon på nya bilden också egenskaper hos båda könen. Den verkar inspirerad av Jockes teckning häromdagen, eller om det är tvärtom.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  5. #20
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Androgyn är ordet du söker På sätt och vis blandar hon på nya bilden också egenskaper hos båda könen. Den verkar inspirerad av Jockes teckning häromdagen, eller om det är tvärtom.
    Ja, jag tyckte vid en första anblick att det faktiskt skulle kunna vara en kille. Finns nånting lite androgynt över ansiktet. I övrigt, känns mer som ett hårdrocks- eller heavy metal-omslag, men visst är det... snyggt? Eller kanske snarare mäktigt. Skivan ska bli jäkligt intressant att höra!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #21
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Det jag börjar fundera på är trianglarna som inte kan finnas där av en slump. Kvinnliga och manliga energier. Var inne på sådana symmetriska symboler i albumtråden.

    Sen ser jag även det som att kvinnan på omslaget är ihopväxt/utsträckt/kärnan(?) i "naturen"(livet?). Den döda naturen, där hon står för livet/hoppet.
    Fan, vill ju inte gå loss så här innan man hört plattan, men när det finns så mycket symbolik är det svårt.

    Det är ju liksom en indiankvinna av något slag. En naturkvinna.
    Tigern ser jag (personligen kanske) som en symbol för urkraft. Mystisk och kraftfull. Vilande men ändå kraftfull. Som regerar utan att göra något särskilt anspråk på någonting.
    Den kvinnliga kraften. Tigerdrottningen.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-03-26 klockan 06:55.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #22
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Det sticker onekligen ut, dock inte på ett positivt sätt. Där bandets övriga omslag utmärks av klarhet och renhet — och därmed även besitter närmast ikoniska kvalitéer — känns det här bara rörigt, grötigt, ofokuserat. Möjligtvis hade det kunnat bli "more" om man tänkt lite mer "less" (ehm), för det finns verkligen detaljer i omslaget som jag gillar. Men på det stora hela: inte min kopp av te.

    Hade hoppats på något som tydligare hört samman med singel-omslaget. Inte för att det var världens mest häpnadsväckande omslag, men det hade varit spännande att se hur känslan där kunde ha förts över på själva albumomslaget (nu kommer säkert någon att slå mig på fingrarna och peka ut de självklara kopplingarna omslaget emellan).
    Senast redigerat av Adam K. den 2014-03-26 klockan 00:24.

  8. #23
    Medlem Pretentiöss avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    132

    Standard

    Gillar alla tidigare omslag (förutom kanske DoJD, men där är musiken så bra att det är verkligen skitsamma) men det här föll verkligen inte mig i smaken. Får lite känslan av ett album-art från något halvsunkigt metalband. Dessutom väldigt plottrigt och saknar såklart Kent-loggan (men den kanske kommer i efterhand). Men, det är ju musiken som är det viktiga så hoppas den är betydligt bättre än omslaget.
    Senast redigerat av Pretentiös den 2014-03-26 klockan 00:46. Anledning: Stavfel.

  9. #24
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Det jag börjar fundera på är trianglarna som inte kan finnas där av en slump. Kvinnliga ovh manliga energier. Var inne på sådana symmetriska symboler i albumtråden.

    Sen ser jag även det som att kvinnan på omslaget är ihopväxt/utsträckt/kärnan(?) i "naturen"(livet?). Den döda naturen, där hon står för livet/hoppet.
    Fan, vill ju inte gå loss så här innan man hört plattan, men när det finns så mycket symbolik är det svårt.

    Det är ju liksom en indiankvinna av något slag. En naturkvinna.
    Tigern ser jag (personligen kanske) som en symbol för urkraft. Mystisk och kraftfull. Vilande men ändå kraftfull. Som regerar utan att göra något särskilt anspråk på någonting.
    Den kvinnliga kraften. Tigerdrottningen.
    Ja, du tar ju upp många intressanta tolkningar här.
    Svårt att uttrycka dem, kan jag tycka, då man får så många idéer av den här kaotiska bilden. Komplexiteten i bilden kan symbolisera världen och vårt beroende av naturen, den vi håller på att förstöra, blabla... Låten Skogarna känns intressant i sammanhanget.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  10. #25
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Spökstads sjönära pärla, , Sweden.
    Inlägg
    682

    Standard

    Magiskt! Mystiskt! Man tackar...
    Believe, and you will find your way...

  11. #26
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jones_giftet Visa inlägg
    Helt otroligt förvånad. Min första association är omslaget till Iron maidens live-skiva "Live after death". Antar att båda har en aggressivitet och spretighet. Kvinnan med hänsynslöshet i blick, det lugubra trädet och grötigheten och tyngden från alla tyger. Kusligt är det! Sen är man ju förvånad över att Kent anammar estetik som vanligen annars tillhör andra genrer - heavy metal och i litteratur - fantasy.
    Fast jag tänkte mycket mer på "Fear of the Dark" med de kusliga spretande grenarna, men förstår din koppling till "Live After Death" också.

    Mäktigt omslag! Stark symbolik! Blev oerhört, oerhört positivt överraskad. Inte för att jag på något sätt hade låga förväntningar alltså, men blev riktigt golvad som man inte blir så ofta. Detta är stor konst! Mitt favoritomslag är "Röd", men detta kan mycket väl utmana som ny etta.

    (Edit: Folk på twitter verkar få associationer till tv-serien "True Detective". Vet inget alls om serien, förutom att många gillar den, men blir lite nyfiken på den nu. Fast kent själva är ju absolut inte influerade därifrån, att döma av deras twitter-svar. Lägger detta som liten parantes.)
    Senast redigerat av DanielOlin den 2014-03-26 klockan 12:28.

  12. #27
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Det känns som en riktigt jävla käftsmäll och helt klart det "mörkaste" omslaget hittills. Hoppas skivan är en lika stor käftsmäll.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  13. #28

    Standard

    Precis som med titeln tycker jag att det är väldigt spännande och snyggt, men att det inte "känns kent". Vilket jag inte säger som en kritik, det är ganska spännande när man inte vet vad man ska förvänta sig på det här sättet. Ganska rörig bild, på sätt och vis, men jag gillar den.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  14. #29
    Nybörjare Vapnets avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Snyggt om kent loggan skulle stå i rosa på omslaget. Vitt också, blir fin kontrast.
    Tycker också om att ha den klassiska "kent-logon" på omslagen. Vet inte riktigt varför men tycker helt enkelt att det bli snyggare.
    Hittade dock en bild på omslaget med kent-logon med. Vet inte vilket det är som kommer gälla dock. Någon som vet?
    Once you've sought the path of revenge
    There's no way to stop
    And the more I try to hurt you the more that it hurts me


    Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge Feat. The Flaming Lips

  15. #30

    Standard

    Ju mer jag tänker på det: tycker att nästan alla kents omslag är väldigt snygga, men Tigerdrottningen sticker verkligen ut i förhållande till alla tidigare. Det finns ett djup i bilden, det ser ut som att det är jävligt mycket som händer, det är inte bara snyggt utan väldigt uttrycksfullt. Jag tycker kanske inte att det är kents snyggaste omslag, men det är riktigt speciellt.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •