Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 65

Ämne: Om(g)slaget

  1. #31
    Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    227

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Ju mer jag tänker på det: tycker att nästan alla kents omslag är väldigt snygga, men Tigerdrottningen sticker verkligen ut i förhållande till alla tidigare. Det finns ett djup i bilden, det ser ut som att det är jävligt mycket som händer, det är inte bara snyggt utan väldigt uttrycksfullt. Jag tycker kanske inte att det är kents snyggaste omslag, men det är riktigt speciellt.
    Visst sticker det ut från det allt monotona kent brukar ha (läs monotoma som enkelt att fästa ögat vid)
    Fast än djupet, ser inget inget djup i bilden, ser mer av en fantasy/comic/queen/angryasfuck/lodingthepower/godhelptheoneswhoshesmadat.
    Absolut ett av de mest intressanta omslagen, kan bli ett av der snyggaste, det bestämmer låtarna, men sjukt intressant och häpnadsväckande.
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

  2. #32
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vapnet Visa inlägg
    Tycker också om att ha den klassiska "kent-logon" på omslagen. Vet inte riktigt varför men tycker helt enkelt att det bli snyggare.
    Hittade dock en bild på omslaget med kent-logon med. Vet inte vilket det är som kommer gälla dock. Någon som vet?
    Nej det blir inte snyggare.
    Logon förstör i 90% av fallen bilden och när den är med är det av "marknadsskäl".
    Dvs att de som ska köpa plattan ska "känna igen den".
    Alltså ännu en anledning att INTE ha logo på omslag.
    Vi ser helst att det fysiska albumet plastas in och att man sätter en sticker på plasten efteråt.
    Det gillar inte skivbolagen.
    Men vad de tycker har vi för längelängelängesedan upphört att bry oss om
    Däremot kommer logo vara med om vi trycker affischer med omslagsbilden på.
    Då får den plats utan att vara i vägen för uttrycket.
    Själv är jag extremt nöjd med bilden.

  3. #33
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Nej det blir inte snyggare.
    Logon förstör i 90% av fallen bilden och när den är med är det av "marknadsskäl".
    Dvs att de som ska köpa plattan ska "känna igen den".
    Alltså ännu en anledning att INTE ha logo på omslag.
    Vi ser helst att det fysiska albumet plastas in och att man sätter en sticker på plasten efteråt.
    Det gillar inte skivbolagen.
    Men vad de tycker har vi för längelängelängesedan upphört att bry oss om
    Däremot kommer logo vara med om vi trycker affischer med omslagsbilden på.
    Då får den plats utan att vara i vägen för uttrycket.
    Själv är jag extremt nöjd med bilden.
    Och då var det sagt!
    Tänkte innan jag hann se ditt inlägg svara med något som att det beror på hur märkesskadade folk är när de tycker loggan förbättrar något att ha med. För mig är det så märkligt, när man är inne här, på Kentforumet.
    Tänkte också länka till det här som jag också tycker är innerligt sagt/reflekterat av ett annat band som är kompromisslösa på samma vis som Kent: http://www.nme.com/news/manic-street-preachers/72412
    Också sagt inför sitt 11e album(fint sammanträffande) i höstas 😊
    Vet knappt vad jag vill ha sagt, men tack för den inställningen!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #34
    Nybörjare Vapnets avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42

    Standard

    Ja, bilden kommer förstås mer till uttryck på egen hand, utan kent-logo. Tror dock att att logon blivit så ikonisk att man ibland föredrar den. Hade dock en diskussion med ett par klasskamrater om detta idag som inte höll med mig, och de tog upp samma argument som Jocke gör här.

    För att kommentera omslaget i övrigt så tycker jag att det minst sagt är det mest spännande och nytänkande omslaget hittills. Hoppas bara att den kreativiteten återspeglas i musiken!
    Senast redigerat av Vapnet den 2014-03-26 klockan 21:22.
    Once you've sought the path of revenge
    There's no way to stop
    And the more I try to hurt you the more that it hurts me


    Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge Feat. The Flaming Lips

  5. #35
    Nybörjare PLYBergen-TTSs avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Bergen, Norge
    Inlägg
    43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Nej det blir inte snyggare.
    Logon förstör i 90% av fallen bilden och när den är med är det av "marknadsskäl".
    Dvs att de som ska köpa plattan ska "känna igen den".
    Alltså ännu en anledning att INTE ha logo på omslag.
    Vi ser helst att det fysiska albumet plastas in och att man sätter en sticker på plasten efteråt.
    Det gillar inte skivbolagen.
    Men vad de tycker har vi för längelängelängesedan upphört att bry oss om
    Däremot kommer logo vara med om vi trycker affischer med omslagsbilden på.
    Då får den plats utan att vara i vägen för uttrycket.
    Själv är jag extremt nöjd med bilden.
    Hvorfor gjorde ikke dere det fra begynnelsen da? Finere med logo på!

  6. #36
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Hvorfor gjorde ikke dere det fra begynnelsen da? Finere med logo på!
    Höh? Begynnelsen av vad? Bandets karriär eller när omslaget lanserades? Från början av karriären(ja jo, på första albumet fanns ju inte loggan än, men namnet) var ju loggan alltid med.

    Men som Jocke förklarar är den inte med när de kan välja bort för att det inte är finare.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #37

    Standard

    Nå for tida er det vel bare hardcore fans som kjøper CD-er eller vinyl, så da er ihvertfall poenget med å ha med logoen borte.

  8. #38
    Nybörjare PLYBergen-TTSs avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Bergen, Norge
    Inlägg
    43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Höh? Begynnelsen av vad? Bandets karriär eller när omslaget lanserades? Från början av karriären(ja jo, på första albumet fanns ju inte loggan än, men namnet) var ju loggan alltid med.

    Men som Jocke förklarar är den inte med när de kan välja bort för att det inte är finare.
    Siden verkligen har jo de hatt logoen og tittel på coveret, syns bare det er litt rart å bare slutte med det. Men de gjorde jo det på JÄIRFM....

  9. #39
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Siden verkligen har jo de hatt logoen og tittel på coveret, syns bare det er litt rart å bare slutte med det. Men de gjorde jo det på JÄIRFM....
    Jo men det är väl för att de kan göra det nu utan att det bör påverka negativt. De ville/kunde väl inte ta den risken tidigare.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-03-26 klockan 23:09.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Siden verkligen har jo de hatt logoen og tittel på coveret, syns bare det er litt rart å bare slutte med det. Men de gjorde jo det på JÄIRFM....
    På JÄIRFM hadde den passet veldig dårlig inn (logoen har en mye renere stil enn hieroglyfene) så der synes jeg ihvertfall de gjorde et bra valg ved å droppe logoen. Den var med på baksiden av coveret - tipper vi får se den enten på baksiden eller inni booklet også på Tigerdrottningen. Forkortes til T fra nå av?

  11. #41
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Hvorfor gjorde ikke dere det fra begynnelsen da? Finere med logo på!
    Precis som jag säger.
    Av Marknadsskäl.
    Och i början av ett bands karriär kan det finnas en poäng att ha logo med eftersom ingen vet vilka bandet är.
    Jag tycker dock logon är fin och passar in på Verkligen, Isola och till viss del Hagnesta Hill.
    På de andra skivorna är det tveksammare.
    Men vissa omslagsbilder är mer plakat än andra och då kan man se poängen ur just ett filmposter-perspektiv att använda logon som en förstärkande del av "budskapet".
    Vare sig man vill eller inte så är omslaget en del i den såkallade marknadsföringen.
    I dessa dagar söker man ju upp nya album på internet och får då oftast upp både bilden och artistlogon även om de inte är integrerade.

  12. #42
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rødjeans Visa inlägg
    På JÄIRFM hadde den passet veldig dårlig inn (logoen har en mye renere stil enn hieroglyfene) så der synes jeg ihvertfall de gjorde et bra valg ved å droppe logoen. Den var med på baksiden av coveret - tipper vi får se den enten på baksiden eller inni booklet også på Tigerdrottningen. Forkortes til T fra nå av?
    Exakt.
    Problemet man stöter på efter några skivomslag är att logon man valt tidigt i karriären, och som blir en del av artistens identitet inte alltid passar med det formuttryck man väljer för nya omslagsbilder.
    En logo åldras också.
    Och inte alltid väl.
    Även om jag tycker att vår logo är väldigt stark fortfarande, ur ett rent formperspektiv.
    Men den är finare ensam på en t-shirt än på en bild som denna

  13. #43

    Standard

    Bandet får ganska stor exponering i media och har år som tungviktare inom scenen så jag ser inte heller behovet av en logotyp. Tänk på Wish You Were Here eller Dark Side of the Moon. Jag vill inte jämföra konst utan bara det faktum att en logotyp hade tagit ner albumkonstens symbolik. Jag antar också att (troligen) de allra flesta kommer lyssna via streamingtjänster. Jag måste säga att omslaget till La Belle Époque var lite otippat nu i efterhand med albumslaget avslöjat.

  14. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Tänkte innan jag hann se ditt inlägg svara med något som att det beror på hur märkesskadade folk är när de tycker loggan förbättrar något att ha med. För mig är det så märkligt, när man är inne här, på Kentforumet.
    Folk tycker att den är snygg, så...inte så märkligt ju.

  15. #45

    Standard

    Eftersom det inte släpps någon limiterad special utgåva av skivan hoppas jag den kommer finnas i pappfodral som JÄIRFM fanns i när den kom.
    Lite lyxigt

    Det är över en månad kvar...Det här blir segt.

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •