Haha, alltså jag är ju inte seriös, tänkte det framgick av påståendet att jag hade en gammal Nokia 3510.
Men om det, i den bästa av drömvärldar, funnits biljettkontor i alla städer i alla stater - då!
Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.
Haha, alltså jag är ju inte seriös, tänkte det framgick av påståendet att jag hade en gammal Nokia 3510.
Men om det, i den bästa av drömvärldar, funnits biljettkontor i alla städer i alla stater - då!
Senast redigerat av DanielOlin den 2016-03-20 klockan 18:24.
Känner med dig TS! Jag satt i precis samma sits, försökte komma in med både telefonen och datorn (på två olika webbläsare) samt ringde runt till ombud, men nix och nej, kom ingenvart. En extremt seg uppkoppling och dator hjälpte inte till heller. Ville bara slänga datorn i marken när "klicka här om du inte är en robot" kom upp och snurrade och snurrade och i paniken och frustrationen förstod jag inte varför jag helt plötsligt satt och tittade på en massa bilar (?!) och bara klickade på måfå får att få bort det (yxskaft). Sen gav jag upp. Långt senare gick jag in på axs en gång till, försökte boka två sittplatser, fanns inte, ändrade till en sittplats och fick då en plats. Tänkte att det var då det konstigaste om jag skulle ha fått tag i den absolut sista platsen på hela Tele2, så klickade in mig igen och försökte boka en sittplats och då fanns det visst en till. Kändes som att man inte kunde lita på systemet riktigt och som att det var ren slump och hastighet på uppkoppling som avgjorde..
Varit med om många kentsläpp men det här var absolut värst. Ticnets sida har ju bara blivit sämre och sämre med tiden.
"Min värld" är som gjord för att spelas live!
Håller med dig TS även om jag kanske inte lyckas identifiera någon riktig syndabock.
Jag har sprungit på kent-spelningar i nästan 20 år så då är det förbannat retligt att man inte lyckas se den allra sista. Min syster däremot som lyssnar på dem lite mer sporadiskt fick minsann biljett till den exklusiva sista spelningen.
Så här i efterhand borde jag ha samarbetat lite mer. Hört mig för vilka som är intresserade så att man kunde ha kontakt och beställa ihop. Jag är förvånad över intresset då nästan ingen i mitt kompisgäng velat gå på kent de sista 10 åren men sen ser man på facebook att alla verkar ha bestämt sig för att gå och få lyckats få biljett till spelningen den 17e. Förmodligen högt tryck för att det är en avskedsturné och gamla ungdomsminnen väcks till liv i min generation (mellan 35 - 40) där kent fick ett ordentligt rotfäste.
Men jag kanske hostar upp de där 1000-lapparna extra för att köpa en biljett svart. Jag tror det är värt det i längden. Alternativt hålla lite utkik under året och se om svarta börspriserna går ner något.
Var det helt slumpen som gjorde att man hamnade i en säljlucka eller hur såg urvalet ut? "Det är snart din tur" var ju lovande bedrägligt och ger en besk bittersmak. För mig var det så pass retligt att jag kom in till försäljning för att sedan konstatera att inga biljetter fanns kvar utifrån de val jag gjorde. Förmodligen klarar inte bolagen att sköta logistiken när det är så stort söktryck.
Men grattis till kent! Har de någonsin spelat inför en egen större publik än Stadion? Måste kännas ljuvligt att kröna karriären på ett så storslaget sätt.
Jag lyckades komma ifrån på jobbet och satt vid en dator vid biljettsläppet. Min vän som jag ska gå med var den som egentligen skulle sköta bokningen, men jag tänkte att för säkerhets skull kan jag också ta chansen och försöka boka om det skulle skita sig för henne. Jag satt kanske 15-20 minuter i "waiting room" och fick då veta att min vän fått tag i de två biljetter vi ville ha, så jag behövde inte vänta mer.
Så här i efterhand förstår jag vilken jävla misär kösystemet verkar ha varit. Jag lider med alla dem som inte fick biljett, har själv varit i samma sits (dock har det alltid ordnat upp sig i sista stund) inför Kent-spelningar tidigare. Att Sverige år 2016 ännu inte lagstadgat om andrahandsförsäljning av biljetter är fullkomligt bisarrt, myndigheterna borde ha tagit tag i det för längesen för att bli av med problemet en gång för alla.
Jag avskyr att stödja den "verksamheten" (ren jävla parasitism är väl en bättre beskrivning), men hade jag nu inte lyckats få biljett hade jag förmodligen ändå lagt ut pengar på andrahandsbiljetter. Ett par tusen kronor kan jag få tillbaka med lite extratimmar på jobbet, men chansen att se Kents allra sista spelning någonsin kommer aldrig igen, så det valet är enkelt, i alla fall för mig. Som Tralfamadore skriver; det är värt det i längden. För den här chansen kommer aldrig igen.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Sidan som skötte de danska spelningarna var föredömlig. Ställde mig i kö, fick ett könummer, hur många som var framför mig och beräknad tid för att komma in till kassan. Och sedan plingade det till när man var inne! Bara baserat på när man ställer sig i kön, och inte det helt slumpmässiga system som både ticnet och axs verkade köra på.
don't have to be beautiful, but it's nice.
lider med er alla som råkat ut för samma som mig eller värre för ja det var verkligen en fucking mardröm
jag håller nu på och letar biljetter enbart till den 17 dec då. inte intresserad av fler konserter pga priserna de tar när det är utanför ticnet. hittar ingen biljett site som säljer till den 17de. Någon som kan tipsa mig för jag är total novis när det gäller sånt här.
vill helst ha 2 sittplatser men tar vad som bara det är den 17 dec och 2 biljetter.
mailat flera på på blocket med priser från 1300-2500 kr/st men alla är sålda redan...
så någon som kan tipsa mig om nåt för jag vägrar acceptera att jag inte kommer gå på kents sista spelning....
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Det knäppa är att man hade kunnat köpa några extra biljetter om man bara hade vetat att någon på forumet ville ha dom men det var ju inget man ville chansa på med tanke på utlägget av 666 kr/biljett. Synd med alla egentliga kommunikationsmissar bara.![]()
Jag har just fått reda på att det blir en spelning den 15/12 i sthlm. Biljetterna släpps den 24/3 kl 10:00
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Lyssna på den här då:
Står i den digitala kön i 2 timmar. Kommer in, väljer 2st ståplatser, väljer att betala med kort, fyller i allting korrekt. "Transaktionen misslyckades, vi har nu släppt dina biljetter" ...
Och sen fick jag ju såklart inte tag på nya biljetter...
Asså!
Går det att betala på något annat sätt? Internetbank?
Jag såg att kent.nu inte nämner AXS som försäljare av de nya extrakonserterna men går man in på AXS verkar de ha släpp på torsdag 10.00. Vad som är säkrast av AXS, ticnet eller globearenas är frågan jag ställer mig just nu. För Cure på Globen körde jag AXS och det funkade utmärkt med väntrum, platsval (guldståplats) och betalning.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Globearenas hemsida länkar ju bara till AXS, men om du menar att fysiskt bege sig till biljettluckan vid arenan så skulle jag gissa på att det är absolut säkraste metoden. Bor du inte i Stockholm är det svårt, då är ju AXS enda alternativet då det (mig veterligen) är det enda ombudet som säljer biljetterna till Tele2.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.