Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 32

Ämne: tic-net

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Thumbs down tic-net

Hej Allihopa!

Jag är fortfarande arg...mer än lovligt arg för jag upptäckte nyss att samma problem med tic-net är fortfarande kvar.
    Det står inte att det är slutsålt men 0 biljetter går att boka.

Igår så satt jag som så många andra och väntade in biljett släppet. satt ner redo från kl 11 och jag satt fram tills 14 innan jag insåg att det waiting room jag hamnat i till sista konserten varit slutsåld sedan länge. Såg det när jag var inne här på forumet och någon skrev om att kent lagt ut på facbook att flera konserter var slutsålda bla sista i sthlm då.
    Till sthlm kom jag aldrig ens in och att sitta kvar i ett fucking waiting room och vänta fler timmar kändes ju bara idiotiskt när biljetterna var slut sen länge.
    Hade även tänkt köpa till den i Gbg och linköping eftersom de är ju de städer som ligger närmast mig. Även de städerna tog det över 1 timma innan jag ens kom in och när jag kom in så gick det inte köpa fast det gick att klicka på ståplats och sittplats. Min frustration var inte nådig....
    Varför skriver inte ticnet att det är slutsålt?!?! hur svårt är det liksom!!!!

Och fortfarande idag så är det samma skit. Var inne och försökte köpa till nån av extra konserterna i gbg och linköping. Gick inte. Står inget om att det är slut men går INTE att köpa.

Jag är arg fortfarande. Igår satt jag först och grät av frustration. Trodde jag gjorde nåt fel. Försökte hålla mig lugn i processen av att bara sitta och vänta men inget funkade ju och då blev jag arg så arg så när jag insåg att jag inte fått biljetter till nån av dom och framförallt..jag kommer inte vara där när de ger den allra sista konserten. Jag och den jag tänkt gå med kommer inte få den upplevelsen...

I drygt 20 år har jag älskat kent, köpt alla skivor, gått på över 20 konserter, har fotografier på mina väggar från konserter, har skrivit kent citat längs med en hel vägg, har tatuerat in en kent tatuering på min kropp, varit medlem och väldigt aktiv här i många år, köpt och lyssnat på allt som jocke berg haft ett finger med i. Jag betraktar mig som en kentare. Kommer nog alltid i min själ att vara en kentare.

Och så här slutar min kärleksaffär med mitt absoluta favoritband. Jag fick inte ens en chans.

så ja jag är arg. så arg så jag drämde en strykbräda i väggen när jag insåg fakta. snart 40 år och ändå så är jag fortfarande arg/ledsen och framförallt fruktansvärt fruktansvärt besviken.

hur fan rent ut sagt kan en del ha fått biljetter till 8 konserter??!!?? jag lyckades inte inte ens få till 1!!!!

stort grattis till er som landat de biljetter ni vill ha men jag är bara bitter just nu.
    Kan inte fatta att jag inte kommer få vara där med er den 17 dec...

känner bara sorg....

Hur gick det för er andra att köpa biljetter igår på ticnet? liknande eller värre upplevelser?
    Senast redigerat av tigertindra den 2016-03-20 klockan 09:34.

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Hade samma problem med Stockholms konserten. Jag hade bara råd att köpa en biljett och ville verkligen se den sista spelningen.

Nu hade jag lite mer tur än dig då jag efter en timme insåg att jag inte skulle få en biljett till Stockholm och därför försökte med Göteborg och plötsligt kom in direkt och fick en biljett.

Senare fick även min syster tag i en biljett till Malmö så jag får se dem nu.

Förstår verkligen din ilska! Jag trodde också jag skulle bli utan. Verkar ändå vara lite slumpartat om du kommer in på bokningen eller ej.

Hoppas du kan få tag i biljetter på något sätt.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Ett visst biljettkontingent för erfarna forummedlemmar hade varit en fin gest! Jag känner med alla offer av tursystemet.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Ja det var ju kaos, det måste gå att lösa kön på ett bättre sätt. Jag hade turen att få biljetter till sista, men när jag väl kom fram till göteborg var det slut. Kasst att man får sitta kvar i kön utan att veta om det är slut eller inte.
    Hoppas verkligen du får tag i biljetter!

Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Standard

Jag var i första prioritet ute efter Sthlm-avslutningen, och eftersom jag var i Gbg fick jag förlita mig på internet även om jag egentligen tappat allt förtroende för den försäljningen det senaste året efter att ha gått miste om flertalet stora släpp. Hade jag inte haft den konserten som högsta prioritet hade jag gått ner på stan och köat på Bengans eller biljettkontoret på Scandinavium.

Jag hade ingen lycka med internet. Inget hände, förutom den hopplösa lögnen "det är snart din tur".

Dock satt alla de i min närmsta vänkrets som skulle gå också med varsin dator, och vi hade chattkontakt, och efter kanske 10 minuter av skräck hade en av dem lyckats köpa Sthlm-biljetter åt oss alla (det var pakten, den som kommer fram köper åt alla). Och en annan i gruppen lyckades säkra biljetter till Gbg och Malmö.

Men det är en olustig tanke att om vi inte kommit överens i förväg om att hjälpa varandra hade jag suttit utan biljett, för min biljettsida var ju stendöd.

I efterhand tänker jag att vi forumare borde haft en stor djävla pakt där de som kom igenom på biljettsidorna skulle maxköpa, och sedan var det först-till-kvarn-principen för de forumare som anmält intresse.

När det, precis som vid Hellström- och Springsteen-släppen, dyker upp biljetter på Tradera tio minuter efter biljettsläppet får jag erkänna att jag nog inte är någon god humanist utan nog anser att en hel del människor förtjänar - just det, "ett öde värre än döden".

Jag önskar sååå att denna vidrigt exploaterande andrahandshandel förbjöds i lag, som i vissa andra stater. Krossa svinen, liksom.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2016-03-20 klockan 10:43.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Hade samma problem med Stockholms konserten. Jag hade bara råd att köpa en biljett och ville verkligen se den sista spelningen.

Nu hade jag lite mer tur än dig då jag efter en timme insåg att jag inte skulle få en biljett till Stockholm och därför försökte med Göteborg och plötsligt kom in direkt och fick en biljett.

Senare fick även min syster tag i en biljett till Malmö så jag får se dem nu.

Förstår verkligen din ilska! Jag trodde också jag skulle bli utan. Verkar ändå vara lite slumpartat om du kommer in på bokningen eller ej.

Hoppas du kan få tag i biljetter på något sätt.
    Exakt. Ren tur

Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Jag var i första prioritet ute efter Sthlm-avslutningen, och eftersom jag var i Gbg fick jag förlita mig på internet även om jag egentligen tappat allt förtroende för den försäljningen det senaste året efter att ha gått miste om flertalet stora släpp. Hade jag inte haft den konserten som högsta prioritet hade jag gått ner på stan och köat på Bengans eller biljettkontoret på Scandinavium.

Jag hade ingen lycka med internet. Inget hände, förutom den hopplösa lögnen "det är snart din tur".

Dock satt alla de i min närmsta vänkrets som skulle gå också med varsin dator, och vi hade chattkontakt, och efter kanske 10 minuter av skräck hade en av dem lyckats köpa Sthlm-biljetter åt oss alla (det var pakten, den som kommer fram köper åt alla). Och en annan i gruppen lyckades säkra biljetter till Gbg och Malmö.

Men det är en olustig tanke att om vi inte kommit överens i förväg om att hjälpa varandra hade jag suttit utan biljett, för min biljettsida var ju stendöd.

I efterhand tänker jag att vi forumare borde haft en stor djävla pakt där de som kom igenom på biljettsidorna skulle maxköpa, och sedan var det först-till-kvarn-principen för de forumare som anmält intresse.

När det, precis som vid Hellström- och Springsteen-släppen, dyker upp biljetter på Tradera tio minuter efter biljettsläppet får jag erkänna att jag nog inte är någon god humanist utan nog anser att en hel del människor förtjänar - just det, "ett öde värre än döden".

Jag önskar sååå att denna vidrigt exploaterande andrahandshandel förbjöds i lag, som i vissa andra stater. Krossa svinen, liksom.
    Men det gick ju inte att maxköpa. Stod bara antalet biljetter ej bokningsbart eller nåt liknande. Jag lyckades få 2 stå till extra i malmö annars har jag bara 1 överallt. (med reservation för växjö för där bokade jag bara 1 för tänkte trycket inte var lika högt där. Stockholm kom jag fram till vid tretiden och då var de ju slut sedan länge... (men nu löste det sig för mig där iallafall så jag skall inte gnälla på något sätt)
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Apr 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Men det gick ju inte att maxköpa. Stod bara antalet biljetter ej bokningsbart eller nåt liknande. Jag lyckades få 2 stå till extra i malmö annars har jag bara 1 överallt. (med reservation för växjö för där bokade jag bara 1 för tänkte trycket inte var lika högt där. Stockholm kom jag fram till vid tretiden och då var de ju slut sedan länge... (men nu löste det sig för mig där iallafall så jag skall inte gnälla på något sätt)
    Måste varit få biljetter kvar när du kom in, då? Eller?
    För min ena kompis köpte 6 biljetter till Tele 2, till oss 6 som "paktat", och en annan kompis fick lika många biljetter åt oss till Scandinavium. Malmö var vi färre som skulle gå på.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2016-03-20 klockan 11:19.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Ja jag kom in ganska exakt när extrakonserterna släpptes, men jag visste inte att de släpps så jag bokade växjö, karlstad och sitt till 1'a i malmö först. Sen såg jag extrakonserterna och där gick ju ståplatserna blixtsnabbt...

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Och då satt jag i båda biljettsajternas jäkla waitingrooms från 11.00 när de öppnade- och jag uppdaterade inte, och hade inte flera webläsare igång så såvitt jag förstår gjorde jag allt rätt.

Reg.datum
    Apr 2012

Standard

Iron Maiden har i många år haft en deal där medlemmarna på fanclub-forumet erbjuds förköp till alla Maiden-konserter i hela världen. Alla forummedlemmar får ett PM med en länk till förköpssidan och en engångskod att använda. Det är visserligen en årsavgift på att vara medlem i fanklubben (men då ingår förutom förköpsgarantin ett riktigt bra fanklubbmagasin med exklusiva intervjuer med bandet m.m.), men det är oerhört fint av dem att ha denna deal för sina mest trogna fans. Jag har i lugn och ro köpt biljetter till deras konserter de senaste tio åren en vecka innan ordinarie biljettsläpp.

Och ett svenskt exempel - Orup la upp en biljettlänk för förköp på sin facebook för de som följer honom. Schysst. Visserligen inte samma extrema tryck på honom, men ändå - det går att göra!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag kommer inte ens in på Ticnet. Det är något med min server. Har inte tillstånd. Har aldrig sett det här problemet tidigare men det verkar ha med tradedoubler att göra.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Har suttit i den här "kön" på Ticnets hemsidan ett antal gånger och har haft lyckan att få biljetter endast en gång. Igår stod jag i kön för spelningarna på Tele2 och den sög minst lika mycket.
    Det jag ogillar mest är att man fortfarande står kvar i kön även om spelningen är slutsåld! Hur svårt ska det vara att meddela kunden om att biljetterna har tagit slut? Tack vare detta så missade jag biljettsläppet till extraspelningen.

Jag förstår verkligen inte hur jävla dåligt det kan få lov att vara. Dom jobbar ju förfan med biljettförsäljning dygnet runt.
    Nu fick jag tack och lov biljetter till Kents sista turné med hjälp av andra men hade jag inte haft nån hjälp så hade det varit kört.

Är det bättre att gå till ett ombud i fortsättningen om man vill ha biljetter???
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Det var helt fruktansvärt. Det var bara tack vare andra forumare i skräpen jag fick reda på att det släpptes biljetter till extrakonserter och lyckades tack och lov åtminstone få biljetter till den 16/12. Aldrig varit med om värre biljettförsäljningssystem!
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    Apr 2012

Standard

Nästan så man önskar backa utvecklingen 50 år och bara sälja biljetter över disk (förutsatt att det fanns återförsäljare i alla städer), så det hade varit köa på riktigt som gällde. 100 000 pers kommer inte köa samtidigt ute på stan, liksom... Eller är det bara jag och min gamla Nokia 3510 som är bittra och bakåtsträvande.

Standard

Jag fattar fortfarande inte hur vi fick tag i så många biljetter. Det blev en hektik panikshoppande när båda Linköping och Göteborg sålde ut innan vi kom fram. Vi köpte biljetter lite på måfå, och jag har ingen aning än hur jag kommer att organisera flyg och hotell och allt. Två av oss köade sedan 11:00 på båda ticnet och axs och ändå kom vi inte fram till Stockholm, Göteborg, Linköping och Örebro innan de blev utsålda. En kompis som är inte ens en kentfan köade för oss för Stockholm också och han fick tag på 3 biljetter för oss trots att han köade från 11:54 bara. Vi andra lyckades få biljetter till 3 andra spelningar var, varav 2 extrakonserter. Det var helt omöjligt.

Limiterad förköp till forummedlemmarna skulle varit en fin gest av bandet. Men får inte klaga, fick biljetterna till Finlandspelningar på förköp och utom första konserten i Linköping lyckades vi att få biljett till de spelningarna som vi tyckte var de viktigaste.

Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Nästan så man önskar backa utvecklingen 50 år och bara sälja biljetter över disk (förutsatt att det fanns återförsäljare i alla städer), så det hade varit köa på riktigt som gällde. 100 000 pers kommer inte köa samtidigt ute på stan, liksom... Eller är det bara jag och min gamla Nokia 3510 som är bittra och bakåtsträvande.
    Jag tycker det är roligt att du gullar med oss på engelska forumet och redan samma dag vill du ta ifrån oss vår enda möjlighet att köpa konsertbiljetterna i en annan tråd.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •