Sidan 9 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 142

Ämne: 3 remixer?!

  1. #121
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    En bra låt är en sån där låt som fastnar direkt, nja den behöver kanske inte fastna direkt men man tycka den låter intressant och vilja höra den igen. Detta gäller inte remixerna, dom vill jag absolut inte höra igen. Det passar inte min musiksmak och det passar inte Kent på något sätt. Det är ju en helt annan musikstil helt enkelt.

  2. #122
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    En bra låt är en sån där låt som fastnar direkt, nja den behöver kanske inte fastna direkt men man tycka den låter intressant och vilja höra den igen. Detta gäller inte remixerna, dom vill jag absolut inte höra igen. Det passar inte min musiksmak och det passar inte Kent på något sätt. Det är ju en helt annan musikstil helt enkelt.
    Och det vet vi ju alla vid det här laget att:

    1. Det är väldigt viktigt att vi vet vilken musikstil det handlar om.

    2. Det är jävligt viktigt att vi dessutom håller oss inom denna stil/genre och inte flummar ut så vi inte vet vart vi faktiskt hör hemma.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #123
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Och det vet vi ju alla vid det här laget att:

    1. Det är väldigt viktigt att vi vet vilken musikstil det handlar om.

    2. Det är jävligt viktigt att vi dessutom håller oss inom denna stil/genre och inte flummar ut så vi inte vet vart vi faktiskt hör hemma.
    Ibland har du faktiskt humor!

  4. #124
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    efter att ha hört en massa sjysst hård electro när martin & markus djade blev shieldster-remixen en rätt sjysst avslutning på kvällen. det var väl den som var någorlunda okej sen innan också. mastodontmixen på 8 minuter vet jag inte om jag kommer kunna ta till mig, man kan liksom inte höra mycket av orginallåten i den och den är aningen för lång. svår helt enkelt.

    har ändå fortfarande svårt att ta till mig det nya soundet med remixer och grejor. känns som att remixerna gjort sig på bättre på en tolva med nån ytterliggare remix och sen ytterliggare en eller två b-sidelåtar på maxisingeln. som sagt, det lär ta tid innan man kan ta till sig den här förändringen
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  5. #125
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Och det vet vi ju alla vid det här laget att:

    1. Det är väldigt viktigt att vi vet vilken musikstil det handlar om.

    2. Det är jävligt viktigt att vi dessutom håller oss inom denna stil/genre och inte flummar ut så vi inte vet vart vi faktiskt hör hemma.
    Vad? Även om det inte fanns namn för olika slags musik skulle jag inte gilla remixerna. Jag menar att alla kanske inte har lika bred musiksmak som du verkar ha...

  6. #126
    Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Karlstad, Sweden.
    Inlägg
    211

    Standard

    Idag hade maken en låt som spelade på datorn, "va är de där för jäkla oväsen?", kläcker jag ur mig. Då flinar han elakt å svarar att det är en remix av "Ingenting"... Uj så pinsamt...

    OBS Vi snackar INTE nedladddat, lyssnade på någon slags radio via nätet, där man själv kan välja låtar.

  7. #127
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Ni som lyssnar på mycket elektronisk musik och anser att ni har koll, vilken genre tillhör remixarna? Skippa snacket om att det inte ska delas in i fack, jag som inte lyssnar på elektronisk musik är nyfiken...

  8. #128
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Fråga:
    Remixerna är väl gjorda för dans va?
    Eller är det folk som sitter och diggar dem i lurar framför datorn, takt för takt? :S
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  9. #129
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg
    Fråga:
    Remixerna är väl gjorda för dans va?
    Eller är det folk som sitter och diggar dem i lurar framför datorn, takt för takt? :S
    nånting säger mig att vissa specifika användare här gör det...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #130
    Smygare
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2

    Standard

    Det tog mig 12 år av hyfsat intensivt men ändå sund dyrkan av bandet ifråga för att regga mig på detta forum men för fasen....Internet fanns knappt när det blåste på månen

    Efter att ha ögnat igenom denna tråd och andra som berör nya singeln måste man skriva något.Blir väl ingen big diff men ändå, liten egen terapi skadar väl inte.

    Noterar chockat hur konservativa (mossiga) många av fansen är, noterar lika chockat hur oinsatta många är i elektronisk musik, noterar ännu mer chockat att de reagerar förnärmat när de blir smakfullt hånade för sina inlägg (bra där the Plague du verkar arg och aktiv det kan behövas i den här läskiga miljön)okunskap skall bemötas hårt - thats democracy.

    Trodde 80-talisterna fattade mer om s k modern musik (se mer info Kraftwerk)

    "Asså ba de är ju väääääärsta technon..."
    Jesus f-ng christ. Var är vi påväg med kommande generationer eller är det helt enkelt bara ett fåtal tragiska individer som tar sig ton.
    Bra låt den där ingenting, hört den 2 gr nu. Börjar sätta sig.

    Gonatt

  11. #131
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Toulange:
    Ja, vi är inne på samma linje.
    Snälla fortsätt skriva på forumet.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  12. #132
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Jag gillar Schieldster remixen väldigt mycket.
    Copyfokking kan gå & hänga sig.
    Samt den första långa, den var dålig! haha.
    Min värld & Ingenting är grymma dock!
    Men nu hoppas jag på att dom bara har 2 b-sidor (kent låtar) på resten av singlarna från TTS.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  13. #133
    Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Beavertown
    Inlägg
    6 512

    Standard

    tyckte inte att remixerna var så bra men inget är ju i klass me kent iofs
    All makt åt tengil vår befriare!

    http://protectedidentity.blogg.se/

    beaver-fever!

  14. #134
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Synes ikke remixene er noe bra i det hele tatt, men det er ikke noe problem; bare la vær å høre på dem.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  15. #135
    Medlem Mats Carlssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2003
    Ort
    Danderyd
    Inlägg
    115

    Standard

    RemixEr?? Vad fan menas? Här har det skrivits 134 inlägg och hittills har endast 7 personer förstått det som jag och resten av Sveriges läskunniga befolkning vet, nämligen att det heter remixAr. Det räckte alltså inte att stava alla ord med "w" utan nu ska ni förtappade EMO-slynglar även börja pervertera andra språkliga områden? Vad kommer härnäst? GitarrEr börjar kallas gitarrAr? Jag kan redan höra en armé av svartklädda 11-åringar böla: "Det är för lite gitarrar på nya skivan". Det här är ännu ett bevis på den unga generationens totala avsaknad av respekt och hut. Känsliga och försynta personer som Jocke Borg och undertecknad kan ju för böveln få hjärtfel på kuppen!
    Sex, droger och Mats Carlsson

Sidan 9 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •