ja då är vi ju värsta folkmängden....
ja då är vi ju värsta folkmängden....
Jag ska dit!
Senast redigerat av Sundance_Joel den 2010-01-09 klockan 10:24.
Var i Berlin i helgen för att se DM + NEP; måste säga att de var väldigt väldigt bra! Kul att se NEP som spelar förband åt DM igen, exakt som de gjorde i 1988/1990.
Jag ska också se dom i Globen. Vet inte hur pepp jag är, men dom är ju inte precis ett dåligt liveband
Det kommer bli fint. Vackert. Konstigt osv. Känns inte som att dom finns på riktigt.Lär ju bli bättre än Arvika förhoppningsvis : )
ska jag vara ärlig är jag inte alls pepp..
synth just nu känns inte ens bra ._. fast hoppas att jag blir lite pepp dagarna innan. det är ju ändå depeche!!!
förresten, vet ni ungefär hur länge dom håller på? så man vet om man hinner med tåget som går.. 0:20 tror jag det är..
Har sett på massa live-dvder den senaste veckan, är sjukt peppad. Är säker på att det kommer bli grymt!
Spöklikt vit
i solskens dis
I Malmö är det insläpp 18.30 och på scen 19.30. Enligt Malmö Arena (jag ringde dem tidigare idag) så är sluttiden för Depeche Mode 23, enligt uppgift de fått från DM / crew / management. Det verkar vara 19.30 för Göteborg också, sedan 19.15 för Sthlm. Om det är samma tidsramar så bör det logiskt sett vara slut innan 23 i Sthlm, men ring Ericsson Globe och fråga annars.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Jag gunderar på att beställa "playing the angel"dvdn. Är den bra? Eller kanske någon annan...?
Touring the Angel - live in Milan?
Den är grym. Rekommenderas varmt. Jag har utgåvan med två dvd och en cd.
Annars kan jag även rekommendera One night in Paris, även den 2-dvd. Anton Corbijns live-dvd från The Exciter Tour 2001.
Jag tänkte ladda upp genom att se de båda någon dag framöver, kanske även Devotional (ett tredjehandstips), inför Malmöspelningen.
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2010-01-12 klockan 13:44. Anledning: Bifogar dvd-omslag
Ja, men jag tänkte mest på om Nyårslöftet främst ville ha upp stämningen inför Depeche Mode, Sverige och januari 2010. Därför rekommenderade jag Touring the Angel tätt följd av One Night in Paris, men visst... annars borde även just 101 och Devotional ingå i samlingen om man är ute efter att samla på sig live-dvd's.
Jag köper rätt sällan musik-dvds över huvud taget, men nu blev jag lite sugen helt plötsligt som uppladdning. Alltså bygger jag inte på samlingen. . Blir alltså "playing the angel"...ojoj det blir en massa fakturor från cdon den här månaden också...
Tack för bra tips! ...känns som jag skrivit det alldeles nyss förut ...
79 kr! vilket kap!