Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 34

Ämne: Kent - Nordens Oasis (?)

  1. #16
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    2 216

    Standard

    Som musiker är man konstnär, en målande konstnär blir genast förlåten för sin passion, det kanske gäller även för musiker?!
    Jaja..whatever. Skulle tro de har rätt mycket att stå i, så att de skriver är bra gjort! mera, mera!..
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

  2. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det var väl just det som var grejen. Jag försökte vara konstruktiv men fick bara en fnysning tillbaka, det tycker jag är båda arrogant och onödigt. Han hade lika bra kunnat vara tyst i så fall.
    Citat Ursprungligen postat av mimmi77* Visa inlägg
    Som musiker är man konstnär, en målande konstnär blir genast förlåten för sin passion, det kanske gäller även för musiker?!
    Jaja..whatever. Skulle tro de har rätt mycket att stå i, så att de skriver är bra gjort! mera, mera!..
    Jag håller helt med dig om att det vore oerhört roligt om bandmedlemmarna kommenterade och skrev fler inlägg på forumet. Men det är väl också rimligt att begära att de inte ska bete sig som sura trettonåringar när de diskuterar sina verk?

  3. #18
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Asså jääävlar. Ameriga Vespucci(?), ta inte allting så seriöst. Jag tror inte att Martin var så seriös om jag ska vara helt ärlig.
    Han läste inlägget & blev lite purken & skrev som han gjorde. "Med glimten i ögat"
    Och han skrev så för att han blev purken över att vissa folk inte gillar den antar jag. Och visst var det lite humor att han skrev som han gjorde? Vissa folk skrattade, andra reagerade.
    Jag tror inte att han hoppar på folk o skriver "du gillar inte skiva din nolla, den är ju svin bra".
    Jag tror helt enkelt att han skrev det med glimten i ögat. (Även om han blev lite småpurken).
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  4. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Asså jääävlar. Ameriga Vespucci(?), ta inte allting så seriöst. Jag tror inte att Martin var så seriös om jag ska vara helt ärlig.
    Han läste inlägget & blev lite purken & skrev som han gjorde. "Med glimten i ögat"
    Och han skrev så för att han blev purken över att vissa folk inte gillar den antar jag. Och visst var det lite humor att han skrev som han gjorde? Vissa folk skrattade, andra reagerade.
    Jag tror inte att han hoppar på folk o skriver "du gillar inte skiva din nolla, den är ju svin bra".
    Jag tror helt enkelt att han skrev det med glimten i ögat. (Även om han blev lite småpurken).
    Jag skulle ha större förståelse om det handlade om en 20-årig debutant som just släppt sin debutskiva. Men nu handlar det ju faktiskt om 37-åringar som haft musiken som yrke i två decenier. Har man då inte vant sig vid villkoren som musiker? Så, visst var det lite humor...

  5. #20
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jag vågar vara rädd Visa inlägg
    Jag skulle nog också reagera som Martin Sköld om någon kallade mycket av det jag lagt ner min själ i för "oengagerad och ofokuserad utfyllnad" som Oskar antyder om vissa låtar. Sedan att du (Oskar) försöker maskera din totalsågning som något slags "konstruktiv" kritik gör inte saken bättre.
    Okej, vad du säger är först och främst att inte har läst vad jag skrev eftersom du kallar min recension "totalsågning", och vidare att ett negativt omdömde aldrig kan vara konstruktivt. Smart tänkt, verkligen.

  6. #21
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Amerigo Vespucci Visa inlägg
    Jag skulle ha större förståelse om det handlade om en 20-årig debutant som just släppt sin debutskiva. Men nu handlar det ju faktiskt om 37-åringar som haft musiken som yrke i två decenier. Har man då inte vant sig vid villkoren som musiker? Så, visst var det lite humor...
    Jag förstår såklart hur du resonerar men jag tror ändå att det var med glimten i ögat.
    Kent har alltid varit dryga på internet och mot media (mestadels).
    Till exempel läs "Fråga kent" och läs vad som svarar, där snackar vi dryga (på ett roligt sätt i vissa fall). Men i vissa fall så tycker även jag att det blir lite tråkigt.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  7. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Oslo, , Norway.
    Inlägg
    152

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Varför ska Martin Sköld tycka att en sågning av något han skapat och lagt ner sin själ i skulle vara intressant?
    Om Martin Sköld skulle lese ett enda innspel om skivan så burde det være Oskars. Eftersom han inte bare skrev "Jag älskarTTS/Jag hatar TTS", men verkligen forsøkte å motivere sin åsikt. Om Martin inte är interesserad av å lese det, är det självklart 110% okej. Men det som inte är okej, är at han uttrykker seg negativt om ett av dom få forsøk på å gi en fyldig motivering för sin åsikt om albumet.

    Om det er ointeressant, vad är då interessant å lese på detta forum?
    Senast redigerat av Thompi den 2007-10-19 klockan 13:13.

  8. #23
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thompi Visa inlägg
    Om Martin Sköld skulle lese ett enda innspel om skivan så burde det være Oskars. Eftersom han inte bare skrev "Jag älskarTTS/Jag hatar TTS", men verkligen forsøkte å motivere sin åsikt. Om Martin inte är interesserad av å lese det, är det självklart 110% okej. Men det som inte är okej, är at han uttrykker seg negativt om ett av dom få forsøk på å gi en fyldig motivering för sin åsikt om albumet.

    Om det er ointeressant, vad är då interessant å lese på detta forum?
    Amerigo:
    "Vill man inte som musiker ha en konstruktiv och engagerad diskussion kring sitt skapande? Eller ska fansen bara köpa skivor och hålla tyst?"

    Ok men nu tycker jag ni säger emot er själva. Ni får såga skivan/komma med konstruktiv negativ kritik men det får inte bandmedlemmarna? Om bandmedlemmarna kommer med kommentarer kring era inlägg så kanske det inte är för att ni ska köpa skivor och hålla käften utan för att de säger vad som kommer från deras hjärta precis som Oskar så vältaligt sa sin mening. Än så länge kan jag bara se att det är ni som
    tycker att bandmedlemmar ska "tåla" det i egenskap av att ha sysslat med musik i två decennier och än mindre skriva tillbaka. Varför ska exempelvis Jocke och Martin behöva ta skit vad gäller deras skötebarn? Nej alla får väl uttrycka sig men man kan ju göra det med respekt.

  9. #24
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Nej alla får väl uttrycka sig men man kan ju göra det med respekt.
    Touché, fast kanske inte på det sätt du menade.

  10. #25
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Touché, fast kanske inte på det sätt du menade.
    Jo troligtvis på det sätt du menade. Men jag har svårt att tänka mig att Martin tyckte din recension var respektfull medan den för oss andra var vanliga åsikter. Men sen finns det ju ingen anledning för mig exempelvis att ta åt mig om du nu inte gillar vissa låtar, fraser etc medan det för Martin blir personligt. Obs: Nu säger jag inte att Martins avhyvling av din recension var befogad bara förståelig.
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2007-10-19 klockan 15:00.

  11. #26
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jo troligtvis på det sätt du menade. Men jag har svårt att tänka mig att Martin tyckte din recension var respektfull medan den för oss andra var vanliga åsikter. Men sen finns det ju ingen anledning för mig exempelvis att ta åt mig om du nu inte gillar vissa låtar, fraser etc medan det för Martin blir personligt. Obs: Nu säger jag inte att Martins avhyvling av din recension var befogad bara förståelig.
    Jag hade förstått den om kent var ett gäng 18-åriga rebellbrats som just släppt sin första skiva, men så är det ju inte. Jag hade också förstått den om jag (eller vem som helst) hade skrivit att kent är världens sämsta band och att Jocke har sex med grävlingar, men så var det ju inte heller. Jag hade antagligen också blivit sur om nån skrev negativt om något jag skapat, men jag vill samtidigt tro att jag åtminstone hade ansträngt mig för att svara artigt och ärligt om det kändes befogat, och hellre låtit bli än bara fnyst åt konstruktiv kritik. Martin är ju inte direkt känd för att prata ut på forumet, så varför välja just ett sådant inlägg för sin första arroganta kommentar? Det känns, återigen, bara så oerhört onödigt.

  12. #27
    Medlem allezs avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Falköping, , Sweden.
    Inlägg
    960

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Jag tycker att LSD, Någon? är sjukt lik Oasis stil när den kommer igång.
    Det är någon Oasis låt som är gör lik, men jag kan inte sätta fingret på vilken.
    Just 01:50 - 02:07. Det är så kusligt lik. Oasis var det första jag tänkte när jag hörde det där.
    Det är utan tvekan pga (kanske inte bara, men) shuffle-tempot som jag näst intill aldrig hört hos Kent innan. Oasis däremot, som är mer rock'n'roll har ju det i var och varannan låt.

    Både Kent och Oasis är helt sjukt bra band. Top 2 typ.

  13. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Oslo, , Norway.
    Inlägg
    152

    Standard

    Om Martin hadde sågad mitt första innlegg i den här tråden hadde jeg tyckt det var helt okej. Det som verkligen stör meg är at det ENDA innlegg han sågar är Oskars. Det är ju et reelt forsøk på INTE spy kritikk, men utdypa sina åsikter.

    Og det stör meg extra eftersom det är så alldeles for få innlegg i forumet som på et seriøst sett handler om Kents musikk.
    (Inget fel med at folk vil diskutere signeringar, vilken hest det är på coveret, om Kent har snygga kläder på foton, berätta hur mycket dom älskar Kent etc etc, men trevligt med några innlegg som går djupare inn i musiken også...)

    Även om Martin inte tyckte om det som sto, burde han vara glad at någan (Oskar) visar interesse for att skriva om Kents MUSIK på et seriøst sett - i ställe för at avguda dom som IDOLER eller hata dom som PRETENSIÖSA TÖNTER...
    Senast redigerat av Thompi den 2007-10-19 klockan 15:39.

  14. #29
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av allez Visa inlägg
    Det är utan tvekan pga (kanske inte bara, men) shuffle-tempot som jag näst intill aldrig hört hos Kent innan. Oasis däremot, som är mer rock'n'roll har ju det i var och varannan låt.
    Ja, men vet du vilken låt det är?! För det är sjukt likt någon Oasis låt.
    EDIT : Visst är det en del Oasis låtar som låter så men det är just det där som är så likt haha. Ja, någon låt är det iallafall.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  15. #30
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    841

    Post

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det var väl just det som var grejen. Jag försökte vara konstruktiv men fick bara en fnysning tillbaka, det tycker jag är båda arrogant och onödigt. Han hade lika bra kunnat vara tyst i så fall.
    Jag håller med dig. Jag fick för övrigt en identisk kommentar från Martin i ett inlägg där jag kommenterade det vacklande bruket av "de" och "dom" på skivomslaget:
    http://forumet.kent.nu/showpost.php?...4&postcount=54

    Han hade inte behövt kommentera det, eftersom han förmodligen ändå inte har någon del i den biten. Denna lilla anmärkning innebär givetvis heller inte en sågning av själva produkten (läs: musiken) från min sida.

    Men som man brukar säga:
    "Det är de små, små detaljerna som gör det..."

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •