Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 38

Ämne: Svagheter?

  1. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Borås
    Inlägg
    373

    Standard

    Tycker att albumet är riktigt bra men självklart finns det småsaker man skulle ha kunnat vara utan. Här är några exempel:

    Ackorden i början av Ingenting.

    Syntljudet (eller vad det nu är?) efter "som just här..." i LSD.

    Den röriga sången i pianopartiet i Vid Din Sida. Hade föredragit enbart huvudtexten här istället för en massa körsång i bakgrunden..

  2. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jens du vet alla ser inte skönhet i samma saker va hahaha. låter ganska så korkat att säga "du tycker inte som jag alltså ljuger du" eller liknande...... haha
    Jag har inte pekat ut någon enskild, men som en ovan sa att man överglamouriserar kent och menar att de inte släppt något dåligt. Och ju mer udda det är desto närmare bandet kommer man om verkligen älskar det som ingen annan förstår.

    Du får tycka att jag är korkad för att jag misstror folk, men många här är i 14-15-års-åldern, då kan man ändrat musikstil, politisk ställning, osv på mindre än 3 veckor, då tar man rätt lätt på att någon menar att papin jahti är en jättevacker låt.

    Kram.

  3. #18
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    det är ingen som säger att papin jahti är en jättevacker låt...

  4. #19
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    841

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Berlin

    När versen sätter igång igen efter att Jocke tagit ett lugnare refrängstycke, så kommer ett störande, rytmiskt rimshot in i trumspåret. Bara en liten detalj, annars är Berlin ett rent nöje att lyssna på, från början till slut.
    Vet inte riktigt vad "rimshot" innebär men jag stör mig mer på den maskinella bakgrundssången under sista refrängerna i låten, som att någon står och skriker ut texten i megafon...


    Vid din sida

    Citat Ursprungligen postat av Peder.A Visa inlägg
    Den röriga sången i pianopartiet i Vid Din Sida. Hade föredragit enbart huvudtexten här istället för en massa körsång i bakgrunden..
    Jag håller med. Det ska tydligen föreställa någon form av kanon, vilket per automatik är aningen rörigt!


    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg

    Sömnen


    Det skitjobbiga syntljudet efter lite mer än halva låten som pågår tills låten tar slut. Syntljudet kan senare höras i Vy från ett luftslott. Synd att det ska förstöra en så fin låt.
    Kunde inte sagt det bättre själv. Instämmer till fullo!


    Vy från ett luftslott


    Har inget att gnälla på. Bara när låten avslutas med ett piano från ingenstans.
    Synthslingan från "Sömnen" då - är den inte lika irriterande här?
    Svar: nej, för den hörs inte så tydligt, tack och lov!

    Våga vara rädd

    Jag har absolut inget emot trumpeter, men just den här trumpeten låter leksak. Man kunde lika gärna spelat melodin på en keyboard. Men det som retar mig mest är att melodin låter som Tears For Fears' låt "Everybody wants to rule the world" före andra refrängen.


    LSD, någon?


    "Ooh la la"-lallandet i taktändringen innan andra versen gillar jag inte. Kunde kanske varit bättre som ballad hela vägen. Pianot i slutet är däremot grymt, det tycker jag är höjdpunkten på låten!


    Generation ex

    Här hade jag velat ha Lisa Miskovsky som den kvinnliga sångaren, men man kan inte få allt. Dom har lyckats tidigare.
    Jag hade helst inte velat ha någon sångerska alls på skivan. Det fungerade visserligen bra på "FF" och "Välgärningar & illdåd", men det här är tyvärr inte särskilt lyckat. Kan i och för sig bero på att låten i sig inte är kanonbra.


    Ensammast i Sverige

    Trumvirveln. Fult utnyttjande av tid på skivan genom att slänga in ett alldeles för långt ambientljud som avslutning dessutom.
    Håller med dig här också. Trumljudet förblir det plastigaste med hela skivan.

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    "Vöjj bäck in nittitre"
    Lite konstig svenska liksom...
    Men resten är helt suveränt!
    Haha, du är för skön!
    Du har verkligen hakat upp dig på de där tre små orden... och jag kan inte annat än att hålla med. Onödigt, indeed!

  5. #20
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    841

    Thumbs up Papin jahti

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    det är ingen som säger att papin jahti är en jättevacker låt...
    Är det inte? Då säger jag det nu, att "Papin jahti" är helt klart en av Kents vackraste låtar någonsin. Varje gång jag hör Markus sjunga "Kultainen kikkeli rannala hyppeli" får jag tårar i ögonen! Så oerhört vackert, vilken poesi! För att inte tala om när Harri tutar igång sin leksakssaxofon, alltså finns det några mer välklingande toner på någon annan Kentlåt? Nej, jag tror faktiskt inte det!

  6. #21
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hillbilly Visa inlägg
    Haha, du är för skön!
    Du har verkligen hakat upp dig på de där tre små orden... och jag kan inte annat än att hålla med. Onödigt, indeed!
    "Verkligen" onödigt bajsnödigt!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  7. #22
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Varför fokusera på allt det dåliga?
    - personligen hör jag ingenting negativt.
    Det slog mig också, även om den här tråden inte är så extremt negativ som vissa andra, så går väldigt mycket ut på att hitta "småfelen"......... why?
    Min åsikt är att skivan ska vara precis som den (lyckligtvis) är.

  8. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    166

    Standard

    Fram tills TTS släpptes fanns det inte en enda låt av kent jag inte älskade. Har lyssnat runt 7 år minst, och inte tröttnat för fem öre. Tills nu.
    Är huvet dumt får benen springa, och jag har jävligt bra motion.

  9. #24
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cafer Visa inlägg
    Fram tills TTS släpptes fanns det inte en enda låt av kent jag inte älskade. Har lyssnat runt 7 år minst, och inte tröttnat för fem öre. Tills nu.
    Antisynthare!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  10. #25
    Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Norrtälje, , Sweden.
    Inlägg
    6 873

    Standard

    Var inte "Ensammast i sverige" en form av hyllning till Depeche Mode (som för övrigt är mina favoriter efter kent) genom synthbeatsen? Eller hela skivan var i stort sett inspirerat av dom. Det hörs väldigt väl. Bre är det dessutom. Riktigt bra.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

    kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

    Portfolio:http://www.berntsten.se/

  11. #26
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Var inte "Ensammast i sverige" en form av hyllning till Depeche Mode (som för övrigt är mina favoriter efter kent) genom synthbeatsen? Eller hela skivan var i stort sett inspirerat av dom. Det hörs väldigt väl. Bre är det dessutom. Riktigt bra.
    Ja Depeche Mode är ju även mina favoriter tillsammans med Kent
    och "EIS" är ju inspirerad av den under bara albumavslutaren
    "The Sun And The Rainfall" på DMs andra album
    "A Broken Frame" från 1982.
    Framförallt "trummorna".
    Att lyssna på "TTS" är ju nästan som att höra DM på svenska!
    Helt underbart med andra ord!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  12. #27
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    De enda saker jag inte riktigt gillar är det där tysta mittpartiet i Vid din sida som bryter av allting, det gör låten rätt seg tycker jag. Sen är sista minuten i outrot på Ensammast i Sverige helt onödigt.. Varför lägga till ytterligare ett outro efter att låten liksom slutat?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  13. #28
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Jag fattar fortfarande inte var Sömnen slutar och Vy från ett luftslott börjar...

    Annars är albumet ett mästeverk skapat av proffs.

  14. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Ort
    , , .
    Inlägg
    76

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cafer Visa inlägg
    Fram tills TTS släpptes fanns det inte en enda låt av kent jag inte älskade. Har lyssnat runt 7 år minst, och inte tröttnat för fem öre. Tills nu.
    Sen är du insnöad i din lilla gitarrbubbla och vägrar att komma ut
    "..att folk som verkligen hatar oss ändå kan säga: fan det här är ju riktigt bra"

  15. #30
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Jag fattar fortfarande inte var Sömnen slutar och Vy från ett luftslott börjar...

    Annars är albumet ett mästeverk skapat av proffs.
    Jag gillar hur de låtarna går in i varandra. Det är så härligt

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •