Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: Svagheter?

  1. #31
    Medlem Deus Mortems avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Ort
    Ängelsberg, , Saint Lucia.
    Inlägg
    1 801

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peder.A Visa inlägg
    Den röriga sången i pianopartiet i Vid Din Sida. Hade föredragit enbart huvudtexten här istället för en massa körsång i bakgrunden..
    Här vill jag istället passa på att ge en eloge åt Joakim för stycket i fråga. Det är det i särklass vackraste sångpartiet på skivan; det är perfektion och själ på en annars bitvis svag och lidelselös skiva.
    One puts one's shoulder to the plough; one destroys.

  2. #32
    Medlem HIMightys avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    291

    Standard

    Ett tag hade jag problem med trumcrescendot (eller vad det nu heter?!) mot slutet av Ingenting. Tyckte det lät som nån billig datahjort som E-type slänger in i varje låt. But I got over it.
    It's like we weren't made for this world
    though I wouldn't really want to meet someone who was

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    166

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flip Visa inlägg
    Sen är du insnöad i din lilla gitarrbubbla och vägrar att komma ut
    Ok Vad surt det känns.
    Är huvet dumt får benen springa, och jag har jävligt bra motion.

  4. #34
    Medlem solstickans avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Deus Mortem Visa inlägg
    Här vill jag istället passa på att ge en eloge åt Joakim för stycket i fråga. Det är det i särklass vackraste sångpartiet på skivan; det är perfektion och själ på en annars bitvis svag och lidelselös skiva.
    Måste hålla med om att det sångpartiet är bland det vackraste, förstår inte vad folk klagar på egentligen..
    Däremot så skulle jag säga att skivan är väldigt stark och sammanhållen, om man tex skulle jämföra den med Hagnesta hill, som har sina svagheter på vissa ställen och inte är så sammanhållen (fast jag älskar den ändå ). Jag tycker temat håller skivan igenom och den är bland deras bästa verk om jag får säga det själv!

    Jag tycker det är dumt att reta sig på småsaker, allt kan ju inte vara perfekt liksom, men om jag skulle säga någon så kanske det skulle vara inledningen på Ingenting. Sen så har jag inte riktigt fastnat för Ensammast i Sverige, vilket är lite tråkigt Jag tycker bara att det är en massa text/sång och elektriska trummor som aldrig riktigt kommer någonstans, isånafall skulle det vara sista versen, men jag vet inte.. gillar den inte riktigt :/
    hey i'm bob i want an apple.

    http://www.youtube.com/watch?v=AbwY8ixP8EQ
    de bara gör, biter ihop och håller käften...

  5. #35
    Erfaren medlem checkarins avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Kungsängen, , Sweden.
    Inlägg
    3 493

    Standard

    jag tycker det är lite jobbigt i ensammast i sverige i slutet när trummorna går igång igen. precis när de går igång och man känner att det blir mäktigt så sänks dom lite. men det kanske bara är något jag tänker på och därför stör mig på. i övrigt tycker jag nog att allt är bra. ska bli mäktigt att höra live

  6. #36
    Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    1 339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HIMighty Visa inlägg
    Ett tag hade jag problem med trumcrescendot (eller vad det nu heter?!) mot slutet av Ingenting. Tyckte det lät som nån billig datahjort som E-type slänger in i varje låt. But I got over it.
    Datahjorten <3

  7. #37
    Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    6 263

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Varför fokusera på allt det dåliga?
    - personligen hör jag ingenting negativt.
    håller med, om man nu ser något negativt måste man kunna se det positiva i det liksom skivan är grymt bra rakt igenom!
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .


  8. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JoakimArringer Visa inlägg
    håller med, om man nu ser något negativt måste man kunna se det positiva i det liksom skivan är grymt bra rakt igenom!
    Tänker du så om allting, eller bara kent?

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •