Älskar alla spåren på skivan, men om sanningen ska fram behövde jag verkligen lyssna in det riktigt innan det passade öronen. Här har jag listat svagheterna på skivan. Hade jag gjort en motsatt lista av denna skulle jag nog slita ut tangentbordet, so don't get me wrong.
Jag skulle säkert kunna klaga på någon textsnutt också, men jag har inte lärt mig hela albumet ännu.
Vill gärna se fler kompletta listor av er! Skriv nu!
Elefanter
Störande rimshot som inledning, med delayed reverb. Känns fantasilöst.
Alldeles för tydliga elektroniska snares när det akustiska stycket spelats färdigt.
Berlin
När versen sätter igång igen efter att Jocke tagit ett lugnare refrängstycke, så kommer ett störande, rytmiskt rimshot in i trumspåret. Bara en liten detalj, annars är Berlin ett rent nöje att lyssna på, från början till slut.
Ingenting
Gitarrackorden i början.
Vid din sida
"...som en barndomsjuuuul" och "dansgooooolv" hade inte behövt brytas så snabbt med ett "na na nanala la" (senare - gitarrer) Magnus Uggla-varning, istället hade dom kunnat köra två takter till, kanske längre?
Att pianostycket påminner lite om Månadens erbjudande gör absolut ingenting.
Columbus
Känns ganska okänsligt när sista refrängen bara dyker upp igen efter den instrumentaliska biten.
Sömnen
Det skitjobbiga syntljudet efter lite mer än halva låten som pågår tills låten tar slut. Syntljudet kan senare höras i Vy från ett luftslott. Synd att det ska förstöra en så fin låt.
Vy från ett luftslott
Har inget att gnälla på. Bara när låten avslutas med ett piano från ingenstans.
Våga vara rädd
Clean låt som förtjänar Kent Top 20-utmärkelse. Ingen kommentar.
LSD, någon?
När dom akustiska trummorna bryter ut tar intresset slut. Hade varit bättre som ballad. Låter som ett soundtrack till någon B-skräckis, av någon konstig anledning tycker jag.
Generation ex
Här hade jag velat ha Lisa Miskovsky som den kvinnliga sångaren, men man kan inte få allt. Dom har lyckats tidigare.
Ensammast i Sverige
Trumvirveln. Fult utnyttjande av tid på skivan genom att slänga in ett alldeles för långt ambientljud som avslutning dessutom.