Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.

Ämne: Bilder AV forumare

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Förlåt men varför jämför du mina bilder med Oskars? Jag är inte intresserad av att vara en bra kopia...
    Kanske för att Oskar har fotat en rad jävla bra bilder här? De flesta ser nog han som den bäste fotografen här inne och du tog en bild som påminner mycket om Oskars bilder, klart det då blir lite paralleller.

Tycker det är lite dumt att du brusar upp istället för att tacka namokab för det beröm han ändå gav dig.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Tycker det är lite dumt att du brusar upp istället för att tacka namokab för det beröm han ändå gav dig.
    Det var en komplimang till Oskar och inte till mig, men ja.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Men vad är problemet människa? Ja, det var en indirekt komplimang till Oskar men även framför allt till dig. Är du alltid så här lättstött?
    Senast redigerat av david_h den 2009-02-26 klockan 21:17. Anledning: Ändrade lite i formuleringen

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

om jag hör en låt och säger att "det här är nästan lika bra som coldplay" så är det såklart en komplimang till den som gjort låten
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    om jag hör en låt och säger att "det här är nästan lika bra som coldplay" så är det såklart en komplimang till den som gjort låten
    Precis! .

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Ibland kanske man vill stå i ett eget rampljus och inte bli jämförd, på något sätt, med någon annan.
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Ibland kanske man vill stå i ett eget rampljus och inte bli jämförd, på något sätt, med någon annan.
    Det är tyvärr omöjligt. Man jämför alltid allt man ser med tidigare syner
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Det är tyvärr omöjligt. Man jämför alltid allt man ser med tidigare syner
    Ja det var ju verkligen så jag menade.

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Ja det var ju verkligen så jag menade.
    Skriv vad du menar så blir det färre missförstånd.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Standard

Hon kanske inte alls vill ha sina bilder bedömda efter måttstocken Oskar? Inget ont mot Oskar men jösses vad dumt det låter att lämna sådan kritik.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Skriv vad du menar så blir det färre missförstånd.
    Jag menar att Oskar tar fina bilder, men jag tycker att det känns som (säger inte att det är så, det är min uppfattning) att postar andra bilder här så blir de automatiskt jämförda med hans bilder och är de då inte lika "bra" så blir det inte så mycket respons heller. Klart man inte ska skriva att en bild är bra om man inte gillar den, eller att "åh den bilden suger". Kanske jag som är överkänslig/paranoid whatever?
    Men det är lite som om ett litet band som ingen har hört talas om skulle vara förband till kent, de flesta som är där skulle nog inte bry sig så mycket om det bandet för att det kommer bättre och de är inte lika bra som kent. När ska det bandet få sin chans då?

Någon som förstår vad jag menar?

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Kanske är fel att säga "nästan lika bra som Oskars bilder" också för alla tycker ju kanske inte att Oskars bilder heller, så då kan man väl likagärna direkt säga vad man tycker om bilden och inte använda en annan persons bilder som mått
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av j.nny Visa inlägg
    Hon kanske inte alls vill ha sina bilder bedömda efter måttstocken Oskar? Inget ont mot Oskar men jösses vad dumt det låter att lämna sådan kritik.
    Jag menar att Oskar tar fina bilder, men jag tycker att det känns som (säger inte att det är så, det är min uppfattning) att postar andra bilder här så blir de automatiskt jämförda med hans bilder och är de då inte lika "bra" så blir det inte så mycket respons heller. Klart man inte ska skriva att en bild är bra om man inte gillar den, eller att "åh den bilden suger". Kanske jag som är överkänslig/paranoid whatever?
    Men det är lite som om ett litet band som ingen har hört talas om skulle vara förband till kent, de flesta som är där skulle nog inte bry sig så mycket om det bandet för att det kommer bättre och de är inte lika bra som kent. När ska det bandet få sin chans då?

Någon som förstår vad jag menar?
    Tack. Jag ser hellre att ni spyr galla över mina bilder, om de nu är värda att ens kommentera, än att jämföra dem med något helt annat. Jag har blivit "jämförd" här förut och då befann jag mig utanför måttstockens område och mina bilder var därmed dåliga.

Standard

Tack. Jag ser hellre att ni spyr galla över mina bilder, om de nu är värda att ens kommentera, än att jämföra dem med något helt annat. Jag har blivit "jämförd" här förut och då befann jag mig utanför måttstockens område och mina bilder var därmed dåliga.
    Att förklara Oskar som en självklar förebild är helt fel, jag förstår att du reagerar.
    För att återgå till dina bilder: den andra bilden (tror jag... den med de upplysta husen intill vattnet) hade blivit riktigt stilig med en knivskarp skärpa. Hög iso?

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av j.nny Visa inlägg
    Att förklara Oskar som en självklar förebild är helt fel, jag förstår att du reagerar.
    För att återgå till dina bilder: den andra bilden (tror jag... den med de upplysta husen intill vattnet) hade blivit riktigt stilig med en knivskarp skärpa. Hög iso?
    Nja, den blev suddig för att jag inte hade stativ.

Sidan 154 av 490 FörstaFörsta ... 54104144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164204254 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.