Ämne: Bilder AV forumare

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag skulle kunna ge mig tusan på att det skulle vara några liberala frihets- och valfrihets-älskare som inte tycker att individens rätt att slippa nedskräpning kan vara större än individens rätt att skräpa ned i såfall
    hahaha. jag tänkte exakt samma tanke. och jag VET vem som skulle vara deras förkämpe med anledningar som: "men om inte jag skräpade ner så skulle ju någons jobb försvinna. alltså är de inte bara min rätt som individ att skräpa ner utan de är min förbannade skyldighet att göra så. vi har en ekonomisk kris my dear. ska inte även du dra ditt strå till stacken? "

förövrigt så tycker jag nedskräning är något av de fånigaste som finns. det är ett skämt att de finns. människor är så lata och dumma i huvet så tack automatvapen för en vardagsbild som man ser i princip varje dag

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg

Ett harmlöst porträtt. Bu eller bä?
    Min spontana reaktion är att jag undrar vad glassen gör där. Är hon en person som äter extremt mycket glass?
    Men jag vet förstås inte hur mycket tid och planering du lagt ner på just det här porträttet. Det kanske bara var en stundens ingivelse att ta en bild när hon åt en glass?
    (Tolka det nu inte som att jag sågar bilden, för det gör jag inte. Det kanske till och med är bra att jag får fundera lite över varför hon äter glass!)
    Senast redigerat av utomjording den 2009-05-21 klockan 13:31.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag skulle kunna ge mig tusan på att det skulle vara några liberala frihets- och valfrihets-älskare som inte tycker att individens rätt att slippa nedskräpning kan vara större än individens rätt att skräpa ned i såfall
    För att sätta ned foten i den här off-topicdebatten vill jag säga att jag först och främst förepråkar rationalitet. Att folk generellt är dumma i huvudet är tyvärr ett pris man får betala om man vill vara fri själv, och det vill jag vara.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Gillar att det blåa i hennes jacka lite grann går igen i en av glasskulorna.
    Det tänkte jag inte ens på, men nu när du säger det så!

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    den här gillar jag faktiskt. väldigt mycket. jag vet bara fortfarande inte vilket fack man ska placera dina fotografier i. de är ju inga album bilder, men de är heller inte konst eller reklambilder. det är vardagsbilder with a twist..den här är bra...mycket fin.
    Det är nog där jag är just nu; vardagsbilder fast jag försöker att göra något mer. Ibland går det typ, ibland går det inte. ^^

Fotografera i studio (reklambilder) är något jag inte tycker är så roligt. Vad som är en konstnärlig bild kan man ju också fråga sig. Jag kan tycka att en del av mina bilder kanske skulle kunna gå in något sådant fack, men i slutändan är det roligare om det inte finns något fack alls. : )

Skulle vilja ha ett exempel på en bild du tycker är en konstnärlig bild!

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Min spontana reaktion är att jag undrar vad glassen gör där. Är hon en person som äter extremt mycket glass?
    Men jag vet förstås inte hur mycket tid och planering du lagt ner på just det här porträttet. Det kanske bara var en stundens ingivelse att ta en bild när hon åt en glass?
    (Tolka det nu inte som att jag sågar bilden, för det gör jag inte. Det kanske till och med är bra att jag får fundera lite över varför hon äter glass!)
    Tidsplaneringen låg ungefär vid 2 sekunder. ; )

Glassen spelar egentligen inte så stor roll om man inte känner henne (jag som gör det vet att hon konstigt nog känner sig avslappnad när hon äter och då blir korten bäst!), men precis som du säger fungerar det ju bra som attribut, något som väcker en fråga och inte minst kompositionen.

Så ja, det var mest ett porträtt som jag blev nöjd med! Inget jag hade planerat eller så.
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-05-21 klockan 15:17.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

iphone eller inte...jäklar vilken fin bild!
    moln is the shit!
    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Kanske coolaste bilden hittills i den här tråden - av någon.
    Oh man tackar!
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Kan någon här rekommendera något hyfsat bra, enkelt och billigt bildredigeringsprogram. Jag är inte intresserad av att piratkopiera något så Photoshop CS går bort. Däremot har jag kikat lite på Photoshop Elements som verkar vara en light-version av PS. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Jag använder Mac OS X Leopard som operativsystem, så rekommendationer måste funka till detta. Jag har testat The Gimp och är inte helt nöjd eftersom fönsterhanteringen blir väldigt konstig.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Kan någon här rekommendera något hyfsat bra, enkelt och billigt bildredigeringsprogram. Jag är inte intresserad av att piratkopiera något så Photoshop CS går bort. Däremot har jag kikat lite på Photoshop Elements som verkar vara en light-version av PS. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Jag använder Mac OS X Leopard som operativsystem, så rekommendationer måste funka till detta. Jag har testat The Gimp och är inte helt nöjd eftersom fönsterhanteringen blir väldigt konstig.
    iPhoto är enkelt och bra. Jag vet dock inte vad det kostar.
    Låt dom komma nu

Standard

iPhoto er det jeg bruker, det er faktisk ikke så dyrt, dette programmet følger med iLife-pakken, som koster 895 sek for 09-versjonen. En annen, mer profesjonell programvare for Mac er Aperture, 09-versjonen koster knapt 2000 sek. Begge kjøpes via applestore, og hvis du er student eller lærer, får du studentrabatt.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    iPhoto er det jeg bruker, det er faktisk ikke så dyrt, dette programmet følger med iLife-pakken, som koster 895 sek for 09-versjonen. En annen, mer profesjonell programvare for Mac er Aperture, 09-versjonen koster knapt 2000 sek. Begge kjøpes via applestore, og hvis du er student eller lærer, får du studentrabatt.
    Tack utomjording och Sorrow! iPhoto använder jag redan för att sortera mina foton. Menar ni att redigeringsfunktionerna i det är fullt dugliga? Jag har knappt provat att använda dem. Aperture ska jag ta en titt på. Gäller rabatten för lärare även om det inte är i undervisningen som det ska användas?

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Hade photoshop elements på en fotokurs jag gick. Det är rätt bra, inte lika avancerat som vanliga photoshop, men det räcker rätt långt ändå!
    inget.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Tack utomjording och Sorrow! iPhoto använder jag redan för att sortera mina foton. Menar ni att redigeringsfunktionerna i det är fullt dugliga?
    Jag tycker att de räcker gott och väl, om man inte har behov av alltför avancerade redigeringsfunktioner. Du kan beskära bilden, ändra exponering, färger, skärpa, kontrast, åtgärda röda ögon och flera andra saker. Jag har sällan användning för fler funktioner än så.
    Senast redigerat av utomjording den 2009-05-21 klockan 17:40.
    Låt dom komma nu

Standard

Tack utomjording och Sorrow! iPhoto använder jag redan för att sortera mina foton. Menar ni att redigeringsfunktionerna i det är fullt dugliga? Jag har knappt provat att använda dem. Aperture ska jag ta en titt på. Gäller rabatten för lärare även om det inte är i undervisningen som det ska användas?
    Ja! <3<3<3
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Hade photoshop elements på en fotokurs jag gick. Det är rätt bra, inte lika avancerat som vanliga photoshop, men det räcker rätt långt ändå!
    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag tycker att de räcker gott och väl, om man inte har behov av alltför avancerade redigeringsfunktioner. Du kan beskära bilden, ändra exponering, färger, skärpa, kontrast, åtgärda röda ögon och flera andra saker. Jag har sällan användning för fler funktioner än så.
    Perfekt. Då ska jag testa att utnyttja funktionerna i iPhoto bättre först. Tycker jag att det inte fungerar som jag vill så får det bli PS Elements istället.

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Ja! <3<3<3
    Helt säker? Det är ju fantastiskt i så fall. Tack för tipset.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

adam k > bilderna som oskar tagit av helena bla den här: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=189&page=181

samt halka på:

http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=189&page=180

http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=189&page=216 (den första bilden)

det är konst bilder för mig....

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

adam k > bilderna som oskar tagit av helena bla den här: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=189&page=181

samt halka på:

http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=189&page=180

http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=189&page=216 (den första bilden)

det är konst bilder för mig....
    Om man trycker på siffran längst upp till höger på inlägget så slipper man posta hela sidan.

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=3347
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Sidan 216 av 490 FörstaFörsta ... 116166206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226266316 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •