Ämne: Bilder AV forumare

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ja, det var din okunnighet jag reagerade på, på att du tror att jag bara fotar på måfå och att bilderna blir "bra" (men ointressanta och utan känsla) för att jag har en bra kamera. Det var faktiskt ditt första ställningstagande, och det hade väldigt lite med nån sorts jämförelse att göra. Jag har dessutom inte bett om att bli jämförd med någon, jag har inte ens bett om nån kritik, jag lägger bara upp mina bilder, sen får folk tycka och säga vad de vill om dem. Jag har ingenting emot att de tycker om andras bilder mer än mina, men påstå inte något om dem och om mig som fotograf som du inte vet någonting om.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Har inte sagt att du bara fotar på måfå.
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Man blir ju lite stött när många av oss här lägger ner så mycket tid och arbete på våran hobby/verksamhet när någon kommer och säger att Oskar sopar mattan med oss andra. Oskar tar bra bilder. Det kanske är därför han gör jobb åt Rockfoto osv, och alla har vi vår personliga smak.
    [...]

Giraffen behind the scenes!
    Det är väl andra gången någon häver ur sig att Oskars bilder krossar allt - och jag förstår irritationen. Jag gillar visserligen stockholmsvyer som är sådär snyggt fångade, lite som i Columbus-videon (eller hur Oskar ).

Annars gillar jag ofta sockeeers bilder. Och den här giraffbilden (liksom björnbilden) ger mig nya perspektiv på min lumpartids skog - för det är väl utanför Norrtälje
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tycker det är ganska korkat att jämföra olika forumares bilder, speciellt när de är såhär olika.

Konstruktiv kritik är en helt annan grej, det är bra. Men det är inte konstruktiv kritik att säga att någon annans bilder är bättre.
    Sláinte Mhath!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det är väl andra gången någon häver ur sig att Oskars bilder krossar allt - och jag förstår irritationen. Jag gillar visserligen stockholmsvyer som är sådär snyggt fångade, lite som i Columbus-videon(eller hur Oskar ).
    Jag får ofta mycket Columbus-känsla av Oskars bilder - men det är ett mycket bra betyg från min sida : )
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Jag får ofta mycket Columbus-känsla av Oskars bilder - men det är ett mycket bra betyg från min sida : )
    Så sant. Förklaringen till mitt skämt ligger i vad Oskar tycker om låten Columbus - minst sagt illa :P
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Så sant. Förklaringen till mitt skämt ligger i vad Oskar tycker om låten Columbus - minst sagt illa :P
    Jo, jag har märkt att han inte gör det i nån tråd Ville bara slå ett slag för Columbus.
    genomdimmorna.blogg.se

12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Oskar>>
    Vad är det för kompaktkamera du använder dig av?
    Det finns ju en himla massa Lumix-modeller.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Oskar --> Då kan jag passa på att fråga om prisläget för den Lumixmodellen och hur hårt bilderna redigeras? Jag är nämligen på jakt efter en ny, mindre, kamera och den du lade upp Sthlm-bilderna med verkar grym för att vara "en liten kompaktkamera".
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Jag får väl acceptera det som en komplimang då, tack =)
    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Oskar>>
    Vad är det för kompaktkamera du använder dig av?
    Det finns ju en himla massa Lumix-modeller.
    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Oskar --> Då kan jag passa på att fråga om prisläget för den Lumixmodellen och hur hårt bilderna redigeras? Jag är nämligen på jakt efter en ny, mindre, kamera och den du lade upp Sthlm-bilderna med verkar grym för att vara "en liten kompaktkamera".
    LX3 heter den, kostar 4500-5000 i Sverige, jag beställde den via eBay från England och betalade 3600. Jag redigerar vanligen bilder genom att öka kontrasten en aning och justera färgerna, samt lägga på ett skärpefilter och möjligen brusfilter om det behövs. I något fall tar jag bort smutsfläckar eller fula reflexer, men inte mer än så. Tycker en bra bild ska vara bra från början, ser den skit ut direkt från kameran så bryr jag mig inte om att försöka göra den snygg i PS.

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Höstrusk. Gillar fortfarande min lilla kompaktkamera

gillar den här väldigt mycket, får mig att tänka på ett barnprogram jag brukade se på när jag var liten. det var tecknade sagor, tror jag, och i vinjetten fick man se en vy över en liten modellstad med hus, träd och ett tåg som åkte omkring, det var så himla fint. nån annan som minns den?
    vi gjorde ljusskulpturer i frigolit i skolan förra veckan och då gjorde jag och en kompis en som var inspirerad av just den där vinjetten. med hussiluetter i frigolit och fönster med silkespapper i olika färger så att det lyste i loika färger ur fönstren, det blev riktigt fint.
    ok vet inte varför jag skrev det bla bla

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    gillar den här väldigt mycket, får mig att tänka på ett barnprogram jag brukade se på när jag var liten. det var tecknade sagor, tror jag, och i vinjetten fick man se en vy över en liten modellstad med hus, träd och ett tåg som åkte omkring, det var så himla fint. nån annan som minns den?
    vi gjorde ljusskulpturer i frigolit i skolan förra veckan och då gjorde jag och en kompis en som var inspirerad av just den där vinjetten. med hussiluetter i frigolit och fönster med silkespapper i olika färger så att det lyste i loika färger ur fönstren, det blev riktigt fint.
    ok vet inte varför jag skrev det bla bla
    Den minns jag! Gud, du har rätt, samma feeling, haha.
    genomdimmorna.blogg.se

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Skymningssagor?
    http://www.youtube.com/watch?v=sR5roI7uiOM

Lite OT, sorry :P hehe
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

TACK MICA! ska kolla nu!

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Höstrusk. Gillar fortfarande min lilla kompaktkamera
    Har du varit hos mig utan att hälsa? :/
    inget.

Sidan 323 av 490 FörstaFörsta ... 223273313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333373423 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •