Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Jag tecknar inte så mycket längre men när jag väl gör det så... gör jag det mitt i natten.
Jag har gärna grytet i sandjord.
Creds till sundance_danneMin wombat är närsynt.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Vi tar några till! Jag har ju över 300 bilder från "Lavaön". Var där en vecka i juli.
På bild 305 skymtar den beryktade Eyjafjallajökull mellan lyktstolparna!
Island låg högst på min lista - och nu är det avklarat!
Även om Reykjavik är en trevlig stad, var det ändå landskapet och naturen som lockade mig mest. Naturen är så skiftande. Grönklädda berg med betande får varvat med karga månlandskap. Det var fascinerande att åka runt i obygden på dammiga vägar och inte se något annat än berg, grus och sten. Att bada i 40-gradigt vatten i Blå lagunen (första bilden i första omgången) var underbart!
Satt just och kollade runt på Islands västra delar (google maps är riktigt najs om man för "människosymbolen" till en plats man vill se hur det ser ut på; just på Island råkar dock fullständig fotografering av bilvägar saknas).
Det ser fantastiskt ut!
Grönland är nog häftigare, men är å andra sidan mer svårframkomligt.
Färöarna går inte heller av för hackor.
Om jag hade haft en miljard på banken så hade jag bjudit Hulda på en resa till Islands nordvästra hörn - dagen till ära - men nu får det räcka med en ... Kram.
Och god natt.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Blå Lagunen var verkligen inte fel - kolla in baren (se första bilden nedan)!
Bara att beställa en öl eller annan drink, dricka den i vattnet, och betala när man går ut.
Att bada i en kokande källa var också riktigt härligt (237).
Det finns många fina vattenfall på Island.
Tack för tipset. Det var sydöstra hörnet av landet jag bekantade mig med under min resa. Sydkusten hann vi med också.Satt just och kollade runt på Islands västra delar (google maps är riktigt najs om man för "människosymbolen" till en plats man vill se hur det ser ut på; just på Island råkar dock fullständig fotografering av bilvägar saknas).
Senast redigerat av Vettvilling den 2011-08-28 klockan 21:58.