Sidan 467 av 490 FörstaFörsta ... 367417457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477 ... SistaSista
Resultat 6 991 till 7 005 av 7337

Ämne: Bilder AV forumare

kissmytush
    Guest

Standard

1.jpgb.jpg2.jpg
    Från mitt smyckesföretag Creativity som jag startade i år och som går riktigt bra, främst nu när jag jobbar 12 timmar varje dag ^^ Har börjat nå ut till flera länder, och kommer nästa år att ha samarbeten med människor i usa, england, australien, polen, brasilien, tyskland, finland, island, spanien, osv! Känns spännande.

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kissmytush Visa inlägg
    1.jpgb.jpg2.jpg
    Från mitt smyckesföretag Creativity som jag startade i år och som går riktigt bra, främst nu när jag jobbar 12 timmar varje dag ^^ Har börjat nå ut till flera länder, och kommer nästa år att ha samarbeten med människor i usa, england, australien, polen, brasilien, tyskland, finland, island, spanien, osv! Känns spännande.
    Oj! Kul!

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Sláinte Mhath!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Fin bild! Gillar bubblorna i istapparna
    Kent är en himmelsk drog ♥

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Hittade en gammal bröllopsbild från förra våren som jag då kasserade men nu insett att den är ganska bra ändå.

Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Hittade en gammal bröllopsbild från förra våren som jag då kasserade men nu insett att den är ganska bra ändå.

eftersom....?

(ironi eller vad är det jag missar?)

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tycker att bröllopsfotagrafi är i allmänhet väldigt dålig kvalitet nuförtiden, bra utrustning är mer lättillgänglig därför väljer många att låta någon de känner fota deras bröllop istället för att anlita en professionell fotograf, bilderna kan bli bra ibland men oftast är de tråkiga och alla ser likadana ut, men de bryr sig inte, folk har med teknikens utveckling svårt att se skillnad på ett fotografi taget av en amatör och ett taget av en professionell fotograf, de bryr sig inte. Samma saker händer i flera andra branscher.

Automatvapen, jag tycker den bilden är bra, naturlig och genuin.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag tycker att bröllopsfotagrafi är i allmänhet väldigt dålig kvalitet nuförtiden, bra utrustning är mer lättillgänglig därför väljer många att låta någon de känner fota deras bröllop istället för att anlita en professionell fotograf, bilderna kan bli bra ibland men oftast är de tråkiga och alla ser likadana ut, men de bryr sig inte, folk har med teknikens utveckling svårt att se skillnad på ett fotografi taget av en amatör och ett taget av en professionell fotograf, de bryr sig inte. Samma saker händer i flera andra branscher.

Automatvapen, jag tycker den bilden är bra, naturlig och genuin.
    å jag håller inte med. jag tycker gemene man har blivit mycket bättre på att ta fotografier så därför är det inte konstigt att man vänder sig hellre till en vän man känner som tar bra kort en fotograf "som ska vara bra" på att ta kort. Att ta en bra bild handlar om väldigt många saker, teknik, ljus, hur man placerar motivet/objektet osv osv.

tekniken i kamerorna nu gör det lättare för vem som helst att ta en helt ok bild...i mitt tycke.

sen är de ju så att fotografer photoshoppar sin bild in absurdum för att skapa den "perfekta visionen/bilden". gemene man gör inte det, vilket gör att bilderna blir mer äkta och så som det faktiskt är.

den fotograf här på forumet som är fucking expert på att ta med helheten i bilder är utan tvekan: Oskar.
    säga vad man vill om honom men om det är nåt som ingen kan smacka honom på fingrarna med så är det att ta fantastiska bilder...

Jag har tyckt om många av automatvapens bilder också den här är dock inte en av dom. jag kan inte hitta nåt i den här bilden jag gillar. ingen närvaro, känns 0 äkta, känns krystat, hon tittar bort från den hon älskar, han hänger sin arm över henne som i ett försök att dra henne till sig, jag ÄLSKAR berg MEN så här så blir bilden kompakt och det blir ingen volym alls i den. allt känns bara ihoptryckt. kläderna de har var för sig är också katastrof, svart spetshatt, beiga byxor...my fucking god...klart att en fotograf inte kan bestämma kläderna och om de bestämt location osv då är det ju så. men jag tycker allt...precis allt är fel i den här bilden. ser ingen närhet. ingen kärlek, inget äkta.

sorry och de var därför jag undrade vad det var som var bra?

nu när jag ändå är uperbitch så kan jag ju likaväl avsluta det med att "om JAG varit fotograf" och blivit ombedd att ta bröllopskort då hade jag först tagit reda på vilken typ av personer de är, vilka känslor de vill förmedla och hur de ser på sig själva och varandra och därefter hade jag skapat förutsättningar för fotot....just saying.

MEN automatvapen har kanske bara följt deras direktiv och velat ha just en sån här bild som han tagit och så länge de är nöjda så all is good... jag hade krävt pengarna tillbaka. punkt.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    å jag håller inte med. jag tycker gemene man har blivit mycket bättre på att ta fotografier så därför är det inte konstigt att man vänder sig hellre till en vän man känner som tar bra kort en fotograf "som ska vara bra" på att ta kort. Att ta en bra bild handlar om väldigt många saker, teknik, ljus, hur man placerar motivet/objektet osv osv.

tekniken i kamerorna nu gör det lättare för vem som helst att ta en helt ok bild...i mitt tycke.

sen är de ju så att fotografer photoshoppar sin bild in absurdum för att skapa den "perfekta visionen/bilden". gemene man gör inte det, vilket gör att bilderna blir mer äkta och så som det faktiskt är.

den fotograf här på forumet som är fucking expert på att ta med helheten i bilder är utan tvekan: Oskar.
    säga vad man vill om honom men om det är nåt som ingen kan smacka honom på fingrarna med så är det att ta fantastiska bilder...

Jag har tyckt om många av automatvapens bilder också den här är dock inte en av dom. jag kan inte hitta nåt i den här bilden jag gillar. ingen närvaro, känns 0 äkta, känns krystat, hon tittar bort från den hon älskar, han hänger sin arm över henne som i ett försök att dra henne till sig, jag ÄLSKAR berg MEN så här så blir bilden kompakt och det blir ingen volym alls i den. allt känns bara ihoptryckt. kläderna de har var för sig är också katastrof, svart spetshatt, beiga byxor...my fucking god...klart att en fotograf inte kan bestämma kläderna och om de bestämt location osv då är det ju så. men jag tycker allt...precis allt är fel i den här bilden. ser ingen närhet. ingen kärlek, inget äkta.

MEN automatvapen har kanske bara följt deras direktiv och velat ha just en sån här bild som han tagit och så länge de är nöjda så all is good... jag hade krävt pengarna tillbaka. punkt.
    Gemene man har antagligen blivit bättre ja, antagligen mest beroende på bättre tillgång till bra utrustning, jag har aldrig påstått motsatsen, bara att kvalitén har minskat kraftigt inom fotografin på områden som för i tiden dominerades av professionella. Man kan säga att fotografi var mer svart och vitt förut, det som var bra var bra och det som var dåligt var dåligt, nu är det mest grått.

Duktiga fotografer brukar photoshoppa sina bilder, det brukar anses vara en del av processen i att framställa en bra bild, det är dock oftast endast subtila redigeringar medans gemene man antingen överredigerar sina bilder eller inte redigerar alls pga brist på kunskap.

Oscar är en bra fotograf ja, finns några till här som är bra. Automatvapen och Adam tex.

Okej jag ser inte riktigt det du ser, hade du tyckt att den varit mer äkta om dom stirrat in i kameran med stora leenden medans de håller varandras händer?

Med tanke på vad Automatvapen skrev angående bilden så verkar det inte som att han har använt bilden i albumen så du hade nog inte behövt kräva pengarna tillbaka då du antagligen aldrig hade fått se bilden.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag förstår inte varför så många är emot photoshop förresten, "för att bilden blir oäkta"? om naturlighet är syftet med bilden så förstår jag det, men fotografi handlar sällan om att skapa så naturliga bilder som möjligt, man använder verktyg för att ta fram känslor och förbättra kompositionen, däribland speciella objektiv, ljussättning, filter, photoshop, arrangemang mm.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Håller med Anton här, photoshop är ju idag en helt naturlig del av fotograferandet. Folk som sysslar med fotografi håller ju inte på och töntar sig med hur mycket photoshop man använt. En bra bild är en bra bild. Punkt!
    Signatur.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Jag sa ju att jag aldrig vart nöjd med den bilden. Men att säga att leendena är känns påtvingade? Ta en längre titt tigertindra. Har du någonsin sett någon le så sjukt jäkla genuint som honom men på låtsas?

Ger ett annat exempel på en bröllopsbild som däremot gick igenom min "kvalitétsgranskning".

Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

dreamdust
    Guest

Standard

Mår bra av att sitta i min egen värld och skapa det man får lust till.
    20.jpg

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

En man stod och matade fåglarna nere vid vattnet och jag passade på att fota lite samtidigt:

"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Ljuset och färgerna på sista bilden är ju helt sjukt snyggt!
    Det ser ut som fågeln strör glitter omkring sig med vingarna.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Sidan 467 av 490 FörstaFörsta ... 367417457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •