Ursprungligen postat av
tigertindra
å jag håller inte med. jag tycker gemene man har blivit mycket bättre på att ta fotografier så därför är det inte konstigt att man vänder sig hellre till en vän man känner som tar bra kort en fotograf "som ska vara bra" på att ta kort. Att ta en bra bild handlar om väldigt många saker, teknik, ljus, hur man placerar motivet/objektet osv osv.
tekniken i kamerorna nu gör det lättare för vem som helst att ta en helt ok bild...i mitt tycke.
sen är de ju så att fotografer photoshoppar sin bild in absurdum för att skapa den "perfekta visionen/bilden". gemene man gör inte det, vilket gör att bilderna blir mer äkta och så som det faktiskt är.
den fotograf här på forumet som är fucking expert på att ta med helheten i bilder är utan tvekan: Oskar.
säga vad man vill om honom men om det är nåt som ingen kan smacka honom på fingrarna med så är det att ta fantastiska bilder...
Jag har tyckt om många av automatvapens bilder också den här är dock inte en av dom. jag kan inte hitta nåt i den här bilden jag gillar. ingen närvaro, känns 0 äkta, känns krystat, hon tittar bort från den hon älskar, han hänger sin arm över henne som i ett försök att dra henne till sig, jag ÄLSKAR berg MEN så här så blir bilden kompakt och det blir ingen volym alls i den. allt känns bara ihoptryckt. kläderna de har var för sig är också katastrof, svart spetshatt, beiga byxor...my fucking god...klart att en fotograf inte kan bestämma kläderna och om de bestämt location osv då är det ju så. men jag tycker allt...precis allt är fel i den här bilden. ser ingen närhet. ingen kärlek, inget äkta.
MEN automatvapen har kanske bara följt deras direktiv och velat ha just en sån här bild som han tagit och så länge de är nöjda så all is good... jag hade krävt pengarna tillbaka. punkt.