Sidan 5 av 25 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Pang prego, P3, en sång..Jocke Berg nämns som högstadiepoet. (24 mars)
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ikväll på p3.. så pratade dom om döden, då skulle dom utnämna någon, lyssande inte VAD dom skulle utnänma men så sa två st (samtidigt och bestämt) "jocke berg, jocke berg i kent.. jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö.."
    meningslösa, menigslöösa

Medlem Litas avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av mimmi77* Visa inlägg
    Pang prego, P3, en sång..Jocke Berg nämns som högstadiepoet. (24 mars)
    Förmodligen Doktor kosmos nya - "Doktor kosmos lägger upp en mediastrategi".

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Vet inte om det här är rätt ställe att posta på men kändes inte direkt värt att skapa en helt ny tråd för detta.

Jag såg en Jocke Berg-med-papper-i-munnen-parodi ikväll, men inte den gamla utan nån ny där han sjöng Ingenting. Fast jag började titta när det bara var nån sekund kvar så jag hann nästan inte se nåt men jag hann uppfatta att det visades i URs program Garage i nån rockmyt-programdel. Sen kollade jag efter klippet på URs hemsida men det programmet verkar åtminstone inte finnas än.

Hittade i stället detta (ca 16 minuter in): http://www.ur.se/MediaPlayer/Templat...45654&Media=tv

En stylist pratar lite om att hon har stylat bl.a kent och om lite hur de tänkte till senaste skivsläppet.
    Senast redigerat av förgätmigej den 2008-04-16 klockan 21:41.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/k...icle2360657.ab

Fredrik Virtanen om sin tid som chef för Aftonbladets fredagsbilaga Puls:
    Icke-godkänd popkultur var inte heller välkomna på våra sidor. Det skulle vara kvalitet och allvar. Det skulle fan vara Kent.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lita Visa inlägg
    Förmodligen Doktor kosmos nya - "Doktor kosmos lägger upp en mediastrategi".
    Jaaa!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Ni som är intresserade av intressanta nyheter om Kent kan sluta läsa detta inlägg nu...

Hursomhelst så googlade jag runt lite på Kent nyss, uttråkad är min ursäkt... Hittade inget spännande, men ett par inte alltför gamla "nämningar" fann jag.

Virrens blogg:
    Han pratar lite om sin tid som chefsredaktör på Aftonbladets gamla nöjestidning Puls och skriver:
    "Icke-godkänd popkultur var inte heller välkomna på våra sidor. Det skulle vara kvalitet och allvar. Det skulle fan vara Kent."
    Källa.

När skatepunkbandet Millencollin släppte en ny platta intervjuade expressen bandet och kom in på ämnet ålder...

Utvalda kentrelaterade bitar:
    - Det verkar finnas en åldersnoja hos många dem som skriver, säger basisten och sångaren Nikola Sarcevic.
    - Ja, men ålder är ju ingenting som nämns i samband med Kent, skjuter Erik Larzon in, trött på ämnet.
    - Faktum är att en av Kent-medlemmarna kom fram till oss på vårt releasekalas. Han sa att han tyckte av vi kunde hålla på hur länge som helst, fortsätter han och ler.

Vilken Kent-medlem det var förtäljer inte artikeln...

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

skulle tippat på martin eftersom han hade en millencolin-jacka, eller iaf ett millencolin märke på sin jacka när dom satt och diskuterade om Hagnesta hill-omslaget, musik...(vad det nu heter)
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Att Thåström kör två av sina fyra spelningar i sommar tillsammans med Kent blev ju klart idag. Hittade tre precis likadana artiklar om detta och tycker inte de är värda en topic förutom den under sommarturnén:
    http://www.aftonbladet.se/nojesliv/m...icle2455216.ab
    http://www.expressen.se/1.1158159
    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...el_1239169.svd

Standard - Så vad kan ni göra för at bli skandinaviens storstua rock band?

- Vet ikke. Myrde Kent? svarte Geir Zahl tørt, ifølge bandets hjemmeside.

http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1587890.ece

Jeg maa forsikre om at dette kun var ironisk ment. Heldigvis.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

I recensionen av Anna Ternheims "Leaving on a mayday" nämndes Kent lite kort:

"Musiken sitter fortfarande fast i ett vinterland.

Låtarna är klädda i rimfrost och utspelar sig i en värld som liknar den Kent målat upp i 13 års tid – den där människor pulsar fram genom ett kallt, Ingvar Kamprad-designat land med uppfällda kragar.

På det viset är Anna Ternheims tredle album ingen direkt kursändring. Hon fortsätter envist att sjunga i moll om medelklassens ombonade ångest."

Källa.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Studio Virtanen hade något inslag kallat typ indienytt där Hasse Aro (!) kommenterade Harris avhopp och skämtade till det med en liten travesti på Harry Potter. Nått i stil med "Harri Mänty och de vises sten". Kommer inte ihåg mer, men det var rätt komiskt iaf trots/pga att det var totalt meningslöst.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    I recensionen av Anna Ternheims "Leaving on a mayday" nämndes Kent lite kort:

"Musiken sitter fortfarande fast i ett vinterland.

Låtarna är klädda i rimfrost och utspelar sig i en värld som liknar den Kent målat upp i 13 års tid – den där människor pulsar fram genom ett kallt, Ingvar Kamprad-designat land med uppfällda kragar.

På det viset är Anna Ternheims tredle album ingen direkt kursändring. Hon fortsätter envist att sjunga i moll om medelklassens ombonade ångest."

Källa.
    Vackert skrivet.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Henrik Schyffert berättar lite om när "Eskilstunabönderna" fick 5 plus-tröjor i det här webb-tv-inslaget.
    I en stockholm live-rutin från ett par år tillbaka så snackar han om medesvenssons som står och köar till något flyktingläger i kurdistan "med en kentskiva under armen, afan, nu går den kön fortare"
    Schyffert är bäst

Sidan 5 av 25 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •