Sidan 128 av 165 FörstaFörsta ... 2878118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138 ... SistaSista
Resultat 1 906 till 1 920 av 2474

Ämne: Vad fick dig att skratta idag?

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    hon ger grönt ljus.
    Jaha... fan vad tråkig.
    Kanske är kul om man känner personerna på bilderna.
    Låt dom komma nu

Adam K.
    Guest

Standard

Det är nog fler än deras närmsta bekantskapskrets som uppskattar de där ordvitsarna, då julkalender är inne på sitt tredje år nu (tror jag?). Klockren säger jag!

Edit: Sitt femte år?

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Det är nog fler än deras närmsta bekantskapskrets som uppskattar de där ordvitsarna, då julkalender är inne på sitt tredje år nu (tror jag?). Klockren säger jag!
    Okej, smaken är olika. Men ordvitsen är inte klockren. För det första undrar man vad det är för projekt han snackar om, för det andra undrar man vad grejen är med den blommiga tapeten, för det tredje ser hans ansiktsuttryck enbart konstigt ut på första bilden, för det fjärde byter de miljö mellan bild ett och bild två (vilket är förvirrande), för det femte dyker plötsligt en tjej upp på andra bilden (var kom hon ifrån?), för det sjätte ser det gröna ljuset ut att vara ditmålat i Paint eller nåt, för det sjunde... äh, jag behöver nog inte fortsätta.

Jag fattar förstås att grejen med den här typen av bild-ordvits är att det ska vara skevt och amatörmässigt. Men ibland blir det bara kasst, tyvärr.
    Låt dom komma nu

Adam K.
    Guest

Standard

Oj, har Oskar börjat använda sig av utomjordings konto?

(Men ja, detta var kanske inte deras roligaste bild; var snarare hela konceptet jag försvarade)

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Låt dom komma nu

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Okej, smaken är olika. Men ordvitsen är inte klockren. För det första undrar man vad det är för projekt han snackar om, för det andra undrar man vad grejen är med den blommiga tapeten, för det tredje ser hans ansiktsuttryck enbart konstigt ut på första bilden, för det fjärde byter de miljö mellan bild ett och bild två (vilket är förvirrande), för det femte dyker plötsligt en tjej upp på andra bilden (var kom hon ifrån?), för det sjätte ser det gröna ljuset ut att vara ditmålat i Paint eller nåt, för det sjunde... äh, jag behöver nog inte fortsätta.

Jag fattar förstås att grejen med den här typen av bild-ordvits är att det ska vara skevt och amatörmässigt. Men ibland blir det bara kasst, tyvärr.
    Det är helt klart ett amatörjobb men jag tror att det är meningen att det ska se ganska amatörmässigt ut, det är lite av charmen också tycker jag.

När det gäller humor kan det bidra väldigt mycket om det är amatörmässigt gjort. Ett riktigt bra exempel är Hyperbole & a half, en av det bästa webcomicsen på internet:
    http://hyperboleandahalf.blogspot.com/
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Oj, har Oskar börjat använda sig av utomjordings konto?
    Ha ha, det var faktiskt ganska roligt sagt!
    Kände bara att jag ville förklara varför jag inte gillade ordvitsen. Det är liksom ingenting jag bara tycker, jag kan ju argumentera för det.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg

Det är kul för att det är så dåligt. Kicka gärna på de andra här:

www.oioioi.se
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Glömde helt plötsligt bort hur gammal jag var så jag flyttade ner musen till datorns klocka för att kolla.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

När jag läste att terroristen från Tranås gillade "I love my iPad" på Facebook.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Han beskrevs som en teknofil och religiös fundamentalist, udda kombination.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Fan, jag har ju en iPad som förvisso aldrig används, gör det mig till en potentiell terrorist?
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Spontant känns det ju som en fördel för en terrorist att ha lite kunskaper om teknik. Samtidigt verkade inte snubben från Tranås ha haft det i praktiken...

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

0:11 -

Hahaha!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Sidan 128 av 165 FörstaFörsta ... 2878118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •