Känns bra att ja är inte ensam, me den slutsatsen. Sen beror det kanske på vilken sinneinställning man befinner sig i. Är man le o kär me ja-vill-bara-gråta-humör.. Blir plötsligt hiss musik "din o HANS låt"!? Sen hör man: ”Vi blev som de andra”.. JA! ALLA andra som gjorde slut eller nått sånt bullshit blir konklusionen. Sorgligt.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
den är ju snarare kopplad till OWC eftersom utomjording tidigare hette på_frivilliga_ben (om jag inte missminner mig) :P
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Ja, bara ett bra formulerad superlativ. Varför inte?
Jag känner mig alltid helt dum i huvudet när jag läser i sådana här trådar.
Bra det - det betyder att du inte överanalyserar och försöker visa dig cool. =) Ödmjukhet är det det finns minst av på det här forumet.
Och ang kärlek över gränser: när min mamma skulle ha med populärmusikpoesi om kärlek i sin undervisning letade hon bland mina skivor. Hon lyssnade på Kevlarsjäl och frågade "handlar den om kärlek över gränser?" (Ok, den är inte med på V&A, men jag kom att tänka på det nu.) Jag har aldrig tänkt på det förr, men.. det går ju. "Mitt land är ditt land..." Sen går det naturligtvis alltid att tolka på olika sätt, men jag är nyfiken, vad handlar den om för er?
(Moderator: förlåt för att det är lite fel forum.. flytta/ta bort detta om ni tycker det är viktigt!)
Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
Så ta mig med till drömmarnas land...
jag tycker "en utomjordings kärlekstörst" betyder här en "ovanlig stor behöv av kärleken" .... ett behöv så stort som inte finns på jorden
men det är bara min åsikt
Detta verkar vara ett populärt sätt att se på det, dock måste jag instämma med The Plague om formuleringen "utomjordlig".
Själv har jag alltid tolkat det som en person som känner sig utanför, och vars behov av att bil älskad/få vara med den som han/hon älskar har växt sig otroligt starkt i ensamheten.