Hittade en bild på hur mitt förra sovrum såg ut. Det är Sami till vänster och Jocke till höger. Det framgår inte av bilden att hela rummet gick i rött, svart och vitt. Det var en dubbel hyllning till mina två favvoband. Färgen är för White Stripes och schablonerna Kent![]()
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
mitt rum kommer typ äga sen kasnke..
meningslösa, menigslöösa
Jag ska göra om mitt rum så snart (hoppas att det blir av bara), och funderar på att ha en vägg med någon kent-inpirerad målning. Ni som har det, går det bra att göra det själv eller är det bättre att be någon med lite mer målartalang att göra det? Hur gjorde ni?
Nu är dom gömda bakom stjärnor
Vid vintergatans kant
Jag ritade av konturerna på en bild jag tyckte verkade bra. Sedan printade jag ut den på OH-papper och förstorade upp den mot väggen mha OH och sedan är det bara att måla av. Sedan beror det ju lite på hur stadig man är på handen när man målar på väggen hur snygga konturerna blir.
Lägg upp en bild sedan om du gör något snyggt på väggen.![]()
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
Mye flott her! Kan dessverre ikke komme opp med bilder eller noe som kan måle seg med det enkelte her har..
Jeg ELSKER det røde rommet med siluettene! Sånt kunne jeg også ha funnet på å lage selv, men så bestemte pappa at jeg skulle ha brystningspanel på rommet mitt hjemme, og her i tsjekkia leier jeg, og kan ikke gjøre noe.
Men uansett. Mitt "norske rom" ser slik ut:
Dypt rødmalt tapet, brystningspanel fra golvet og en meter opp. Jeg har foto i ramme over alle veggene, med unntak av en vegg som er "opptatt" med en kjempesvær bokhylle og et vindu.
Jeg har 3 store plakater/plansjer i glass og ramme; den ene er et draperi jeg selv har malt. Nr to er en plakat i dobbel størrelse av normalstr. Det er et foto av en flott mosaikk som befinner seg i spania. lengst til høyre har jeg en plansje med osebergskipet (vikingeskip), med tittelen "the burial of a viking queen". Under henger 10-15 bilder av meg fra jeg var baby til dags dato. På siden er det to plakater til (begge foto, det ene fra OS-94, den andre fra akvariet i bergen). Ellers er det mest klassebilder og sånt.
Hadde mange plakater, avisutklipp og foto fra bl.a. Auschwitz på hybelen min da jeg gikk siste året på gymnaset.
Da jeg studerte i Tromsø hadde jeg førstehjelpsutstyr (oksygenmasker, iv-nåler, katastrofejournaler m.m.), og plakatene til alle arrangementene til studentsamfunnet på veggene mine.
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!
Återupplivar den här tråden då, eftersom jag råkade skapa en dubblett av den, vilket jag ber hemskt mycket om ursäkt för.Återigen, här bor jag:
Det är så det ska vara
Som en perkfekt och underbar lag
Perfekt och oförstörbar
som du
Ska slänga upp bilder på mitt rum här när jag kommer hem till JKPG, det är dock inte särskilt kentigt.
Sláinte Mhath!
Jag är helt säker på att jag postade en hel radda med bilder i den förra tråden, tror till och med att det var jag som startade den, men nu går den naturligtvis icke att spåra. Vilket väl kanske är lika bra.
Är du lika ensam som jag?