Sidan 25 av 25 FörstaFörsta ... 1516171819202122232425
Resultat 361 till 371 av 371

Ämne: Ny singel i april - Generation ex

  1. #361
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Henks, jag tycker precis tvärtom, det är refrängen som är så skön, o som har satt sej i min skalle, så jag somnar till den varje kväll

  2. #362
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    är det bara här i skövde man inte kan få tag på den fysiska singeln?

    utan att beställa på nätet...

  3. #363
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    är det bara här i skövde man inte kan få tag på den fysiska singeln?

    utan att beställa på nätet...
    Nej, det där med fysiska singlar verkar rätt dött. Här i Stockholm besökte jag sju butiker på två dagar utan att få tag på den. De flesta butiker, även de någorlunda stora, hade 10-20 singlar varav drygt hälften kom från Melodifestivalen. Hade jag inte köpt Dkkef som download hade jag varit rätt sur.

    Nu har jag beställt den via cdon och hoppas på att få den på måndag. Lite trist, men fysiska singlar verkar inte lönt att ta in för skivbutikerna.

  4. #364
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    så jävla surt...

  5. #365

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Nej, det där med fysiska singlar verkar rätt dött. Här i Stockholm besökte jag sju butiker på två dagar utan att få tag på den. De flesta butiker, även de någorlunda stora, hade 10-20 singlar varav drygt hälften kom från Melodifestivalen. Hade jag inte köpt Dkkef som download hade jag varit rätt sur.

    Nu har jag beställt den via cdon och hoppas på att få den på måndag. Lite trist, men fysiska singlar verkar inte lönt att ta in för skivbutikerna.
    Tycker det är pinsamt att inte affärerna säljer en singel av Sveriges största rockband på releasedagen. Precis som frippe sa verkar Record hunter vara de enda pålitliga.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  6. #366
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Tycker det är pinsamt att inte affärerna säljer en singel av Sveriges största rockband på releasedagen. Precis som frippe sa verkar Record hunter vara de enda pålitliga.
    Jag håller med, men samtidigt förstår man ju att det är mer lönsamt att sälja en fullängds-CD för ca. 180:- jämfört med sex singlar à 30:-. Exponeringsytan i butiken är ju den samma, men fullängdaren inbringar sex gånger mer pengar. Jag tror den fysiska CD-singeln går snabbare mot graven än fullängdarna om man ser till hur liten yta singlar får i de flesta butiker.

    Konsekvensen kan ju bli den: färre singlar släpps, färre b-sidor eftersom de knappt betalar sin inspelningskostnad (om det är så, jag vet inte vad en låt kostar att spela in och jag vet inte hur många ex av just b-spåren som säljs digitalt och om det blir värt det).

  7. #367
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Tycker det är pinsamt att inte affärerna säljer en singel av Sveriges största rockband på releasedagen. Precis som frippe sa verkar Record hunter vara de enda pålitliga.
    Jag är övertygad om att det finns flera handlare som har sett till att erbjuda Generation Ex på releasedagen men den bistra sanningen är att skivbutikerna slår igen en efter en, Record Huter är en butik som lever på kunnig personal (de har alltid supportat kent) men faktum är att jag försökte köpa eneration Ex i en annan butik innan jag gick dit (ja, jag lovar att bara gå till Record Hunter i fortsättningen); svaret jag fick var att "tyvärr, vi håller på att lägga ned den här butiken". Kan det ha med den illegala fildelningen att göra kanske? Hmm... ååhh.. va svårt.. kan det vara så.. jag vet inte... åh.. ja kanske.. Konstigt att min nedläggninghotade butik inte har singeln till försäljning på releasedagen när jag aldrig handlar här annars.. åhh.. hmm.. konstigt.

    Kontentan: vill ni kunna köpa fysiska skivor på releasedagen; stöd er lokala skivbutik. (Att Åhléns inte hade singeln i butik på releasedagen är dock under all kritik).

  8. #368
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    det som är synd är att åhlens är den enda butiken man kan köpa skivor i här....

    allt annat har gått i konkurs...

  9. #369
    Medlem theradiodepts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    87

    Standard

    Skivlagret i Halmstad har också kunnig personal, och när det gäller större band som Kent är det alltid på plats i hyllan på releasedagen. Alla borde stödja sina lokala skivbutiker, vi har snart inga kvar över huvud taget.
    Tänk om jag har fel?

  10. #370
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    8 289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Haha remixen är gööööör dålig enligt mig
    Jag såg fram emot denna remix. Trodde inte man kunde göra en dålig remix av Berlin men jag hade tydligen fel. Fan vad den går en på nerverna

  11. #371

    Standard

    varför va denna singel ett fack, och inte ett sånt plastfodral man öppnar som ingenting och columbus var ?

Sidan 25 av 25 FörstaFörsta ... 1516171819202122232425

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •