jocke tycker han är fedt nyskapande
jocke tycker han är fedt nyskapande
Kan och kan ... det är väl inget brott mot mänskligheten precis, men det vore onekligen en språklig konstighet å det vildaste ... (dessutom finns det ju ingen böjningsform "torger" så diskussionen är ju rätt poänglös; nu lägger jag ned mitt deltagande!)
Edit: Men jag kan ju fortsätta att skratta åt den här fantastiska diskussionen ... ha ha ha ... :-)
Senast redigerat av namokab den 2008-04-07 klockan 00:02.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
han sjunger (eller ja, det låter som att han sjunger) torger, och spela roll om det finns eller inte? det låter ju bra.
menar. ofta att man använder treveckorslakan eller tvnerver.
eller nattgarage?
When you can live forever, what do you live for?
han sjunger torgen
Nu kommer han snart och skriver: "är ni helt lössläppta i hjärnan eller? om ni inte kan höra vad jag sjunger så skaffa en hörapparat. och jag skapar nya ord om jag vill det för jag är gud"
When you can live forever, what do you live for?
Nej, den behöver vi inte ta i en annan tråd!
Ditt exempel "jag är trött på skitsaker, men denna skitsaken" är inte jämförbart eftersom skitsaker och skitsaken ligger i olika satser. Tänk så här i stället: "Nu ska jag gå till affären och handla bananer och äpplet." Hur konstigt låter inte det! Ge upp nu!
[Edit: FÖR ÖVRIGT så har ordet torg bara använts i formerna "torg" (Columbus) och "torget" (Spökstad) tidigare ... Intresseklubben antecknar nog nu.]
Senast redigerat av namokab den 2008-04-07 klockan 00:20.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
Ja, du har en poäng där (men det är fortfarande inte bra språk) och jag tror inte att vi ska skräpa ned den här tråden genom att komma fram till enighet här (Folk som börjar läsa här i slutet måste ju undra vad *pip* vi håller på med). Vi verkar för envisa för det. Dessutom finns det ju fortfarande ingen böjningsform "torger". Om vi nu bortser från att Jocke är en nyskapande Gud som kan göra vad han vill, inklusive sjunga otydligt.
Senast redigerat av namokab den 2008-04-07 klockan 00:29.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
*lyssnar* =)
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
går den att få tag på nu helt plötsligt?