åh åh, spændende spændende!! Glæder mig meget til single og b-sider. Titlen er dog lidt svær. Den lyder i mine ører slet ikke ligeså potent som sidste gangs Max 500!
åh åh, spændende spændende!! Glæder mig meget til single og b-sider. Titlen er dog lidt svær. Den lyder i mine ører slet ikke ligeså potent som sidste gangs Max 500!
En dødssyg poet
http://www.last.fm/user/Oktoberlyd/
Så får man lige en mail fra cdon om at den limiterede udgave er sendt og kommer i morgen!
Sådan!
Jeg forudser lav produktivitet på arbejdet i morgen...
En dødssyg poet
Øv Øv cdon har ikke sendt nogen Tillbaka till samtiden til mig idag, men jeg har også kun købt den almindelig cd der så den sender de nok først mandag. Og så har jeg bestilt den Ltd edition og vinyl i den lokale cd shop, og Ltd cd kan man jo nok først få mandag og vinylen kommer først på gaden d. 22. Oktober. Så jeg er mega misundelig på dem som allerede får deres Tillbaka Till Samtiden i morgen, og bare det var mig.
Vad vore jag
Utan dina andetag
Undskyld jeg var lidt for hurtig ude, for jeg gik lige ind på cdon og tjekkede min ordrestatus og der kunne jeg se, at de også havde sendt min nye cd med KENT idag. Så det bliver jo også en fantastisk weekend for mig.
Vad vore jag
Utan dina andetag
Kl. 4 og lige kommet hjem fra en rigtigt interessant fest...
Er Columbus helt klart TTS bedste sang. Den er simpelthen smuk!
En dødssyg poet
Min favorit fra TTS er helt klart Elefanter, selvom det er mega svært at plukke en ud fra pladen. og ja Columbus er bare så smuk og håber det bliver deres næste single.
Vad vore jag
Utan dina andetag
Elefanter er intet mindre end genial. Der er kæmpe hitpotentiale i Berlin og Generation Ex.
Columbus er indbegrebet af alt det, jeg vil have som Kent-fan: En smuk melodi, melankoli, fornemmelsen af skandinavisk vintermørke og en storslåethed, som kun Jocke og co. magter.
Vy från ett luftslott er et meget atypisk kentnummer med en helt ny og spændende sound.
Er jeg den eneste, der synes, at der er lidt Ordenspoliti (Nephew) over trompeterne på Våga Vara Rädd?
Ensammast i Sverige kan som afslutningsnummer umiddelbart ikke leve helt op til MIDVH og 747 (men det ændrer jeg sikkert mening om, når jeg har oplevet den live).
Hvor jeg ikke tror at D&JD var med til at skaffe Kent særlig mange nye fans, så tror jeg denne plade har potentiale til at ramme en helt ny gruppe mennesker.
Efter en del gennemlytninger er jeg alt i alt ret positiv overfor albummet. Jeg tror dog, jeg foretrækker lyden på D&JD fremfor denne mere elektroniske lyd, men det er jo sådan set bare et spørgsmål om smag og behag. Albummet er jo velskrevet og velproduceret. Og jeg kan allerede nu høre, at det bliver en plade, der ender med at blive én af mine ”klassikere” i pladesamlingen. Så jeg er bestemt tilfreds!
När jag sluter mina ögon ser jag ljuset
Det er sgu da et fedt album
Tunnelbana rocks!!!
Jeg må meddele, at min skepsis efter de første lytninger til førstesinglen er gjort til skamme. Det her er noget af det bedste, de har lavet. Det er så godt, at Ingenting rent faktisk ER den mindst sublime på skiven, og det er noget af et bundniveau. Columbus, Elefanter og LSD, någon? kan være nye favoritsange
Tunnelbana rocks!!!
Ay caramba! Pretty please with sugar on top: Nævn venligst ikke Nephew og Kent i samme sætning. Det tangerer blasfemi og jeg er stærkt forundret over at dette forums administratorer ikke går ind og lige laver en advarsel om at her kan der være tale om stødende læsning.
Men jo - indrømmet - trompeterstykkerne minder da en smule om hinanden! ;-)
Også lige kort - og skudt fra hoften - om albummet: Jeg er helt og aldeles enig mht. Elefanter. Det er et fantastisk nummer. Berlin ligeså. Og ja, Columbus er en smuk, smuk sag. Men må indrømme at de andre Kent albums har ramt mig direkte første gang for mit vedkommende. Det er ikke tilfældet for mig her. Men det kan selvfølgelig vokse sig ind på mig som meget andet god musik har gjort. Lige nu har jeg - desværre - bare meget svært ved at se og tro på hvordan det skal vokse sig derhen hvor nogle af de andre er placeret. Men det er måske også et urimeligt krav at stille ;-)
Misforstå mig ikke: Jeg siger bestemt ikke Tilbaka Till Samtiden er dårligt, meeeen...
Har desværre ikke haft tid til at lytte til albummet før, ja, nu.
Men...
En anmeldelse fra Danmarks bedste musikmagasin:
http://www.soundvenue.com/review.asp?id=4800
Ikke helt i top, men heller ikke en dårlig anmeldelse
Undskyld! Det var bare mit første indtryk. Du har ret: Det ER Blasfemi.
Kent ligger naturligvis klasser over Nephew! Og Våga Vara Rädd er jo SÅ mange gange federe end Ordenspoliti.
Efter flere gennemlytninger kan jeg godt se, at det eneste, de to numre har til fælles, er, at der er trompet på dem begge...
Så beklager mange gange!
När jag sluter mina ögon ser jag ljuset
Ja trommerne er "ramt helt ved siden af" som man ku sige. De lyder ikke godt, simpelthen. Og så synes jeg at Vy från... er et decideret ringe nummer. Ellers bliver resten af sangene bedre og bedre for hver gang jeg hører dem, og specielt Ex generation synes jeg er super fed. Men stilen ligger også i denne sang meget op af "klassisks kent" så det nok derfor. Jeg er ikke så meget for den lidt tekno inspirerede lyd, men det vokser....