Aldrig tänkt på detta innan, men Jocke sjunger ju: Som Hellmans "...och det stora havet". Skivan heter ju "...och stora havet". Har Jocke gjort fel när han skrev texten eller hänger jag inte med på nåt?
Aldrig tänkt på detta innan, men Jocke sjunger ju: Som Hellmans "...och det stora havet". Skivan heter ju "...och stora havet". Har Jocke gjort fel när han skrev texten eller hänger jag inte med på nåt?
tror inte han gjort fel, han har väl gjort så medvetet för att det låter bättre antar jag.
nu vet jag inte vad skivan heter eller någonting, men...
Hade misstankar att det var medvetet för att låta bättre. Skivan heter ju "...och stora havet". Men känns konstigt att sätta in ett "det" bara för att det skulle låta bättre ändå. Blir ju inte rätt då!
Äh, vem bryr sig om det blir helt rätt?
Bara det rasar in lite cash...
han har säkerligen inte skrivit fel
one november, spawned a monster in the shape of this child
Det kan man ju inte säkert veta. Även Jocke kan ju göra fel. Dock tror jag att han hade koll på detta. Men skulle vara roligt att verkligen få veta. Dock om Jocke mot förmodan gjort ett fel skulle han väl aldrig erkänna det utan påstå att det var medvetet för att låta bättre!
den lille lurifaxen
tror jag nog man kan vara ganska säker på fakiskt. spelar man in en skiva för flera miljoner slinker knappast såna fel in bara så där.
hahaha gud nej aldrig att han hade erkännt
vad är det för gramatiskt fel i kärleken väntar-titeln?
ursäkta om jag verkar dum haha
förövrigt tycker jag att det är mycket viktigare att det låter bra än att det är gramatiskt korrekt vare sig det är i text eller titel
one november, spawned a monster in the shape of this child
fast även om den heter och stora havet passar det ju att göra en liten omskrivning och skriva och det stora havet. det blir ju inte helt fel för det om man säger så...
popnonstop: Är inte så svårt som man kan tro ändå faktist att det smyger in fel. Är ju mycket att hålla reda på. Sedan var de ju i USA och kanske inte så många svenskar som då kunde upptäcka att det smygigt in. Sedan är det inget fel man tänker på. Tog ju 8 månader för mig innan jag upptäckte det. Sången kommer ju även sist, sedan efter det var den klara och så tänkte man inte mer på det.
Nej, det är inget med Kärleken väntar titeln. Jag nämde det bara då peabf skrev att det var från låten Socker när det egentligen var Kärleken väntar. Det som menades där var att i KV är det gramatiskt fel i en textrad, men i VDS så är det fel i titeln i texten, alltså: Som Hellmans "...och det stora havet", då "det" egentligen ska bort då Hellmans skiva heter "...och stora havet".
Senast redigerat av Hotellet den 2008-05-23 klockan 00:01.
Såklart det inte var ett misstag, det låter väl bra mycket bättre än det skulle göra om han tog bort "det".
Det låter bättre med "det", det håller jag med om. I min värld ändrar man inte på titlar hur som helst bara. Det blir fel om det är omotiverat, och "det passar bättre" är helt ärligt inte en godtagbar ursäkt.
Jag vill tillägga att jag inte bryr mig så mycket, men jag är nyfiken på tankegångarna och eventuella diskussioner inom bandet när texten skrevs.
En nyhet: Jocke Berg är inte Gud! Han är en människa! Han kan göra misstag!