Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 44

Ämne: Aftonbladet: "Fansen: Kent-videon valdes genom fusk"

  1. #16
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Genom att använda "Fansen:" så får de det att låta som om hela forumet var i uppror.

  2. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Östersund, Sweden
    Inlägg
    63

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Genom att använda "Fansen:" så får de det att låta som om hela forumet var i uppror.
    ja det är just den biten som känns lite fel, som att alla fans var emot detta och att alla tyckte det var fusk. men som vanligt så drar ju dåliga nyheter mer läsare än goda

  3. #18
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Hmm, jag fick också känslan av att det var fler än Jonas som var besvikna (jag tyckte att det var skumt, även om min favorit vann).

    Så sluta med "mobbningen" av Jonas, lite seriösa kan vi ju faktiskt vara...eller?

  4. #19
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Okej, alla syftar på mitt inlägg, såhär, hade nån annan uttalat sig hade jag tyckt den varit töntig också, punkt.
    inget.

  5. #20
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Okej, alla syftar på mitt inlägg, såhär, hade nån annan uttalat sig hade jag tyckt den varit töntig också, punkt.
    Tror mer han syftade på dessa inlägg:

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Jonas eriksson luktar curry...
    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jonas Eriksson borde snyta sig, torka sig bakom öronen, å skaffa sig ett liv!
    Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Aha.. så det var någon annan som rippade mitt skämt, fan vad lame.
    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Det är lugnt Jonas, vi bjuder på det.

  6. #21
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Tror mer han syftade på dessa inlägg:
    Japp. Pajkastning och lika lågt som att skicka in till Aftonblaskan, det är vad jag tycker!

  7. #22
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Japp. Pajkastning och lika lågt som att skicka in till Aftonblaskan, det är vad jag tycker!
    Ojrå, missa dom
    inget.

  8. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Östersund, Sweden
    Inlägg
    63

    Standard

    jag tycker såhär... om nu bidrag 3 är bittra över förlusten (vilket inte är så konstigt alls) så kan man väl i alla fall stå för att man står bakom bidrag 3? det är väl ingen slump att jonas eriksson som uttalat sig i aftonbladet är samma jonas eriksson som är en av dom som gjort bidrag nummer 3, eller hur? känns ju som att artikeln i aftonbladet bara blir pinsam när man vinklar det som att alla fans tycker detta var fusk utan att ens informera läsarna om att det faktiskt var en av skaparna av bidrag nummer 3 som blev citerad?

  9. #24
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    det här är ju helt knasigt haha fattar ingenting??? jaha ok

  10. #25
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    det här är ju helt knasigt haha fattar ingenting??? jaha ok
    Öh, ok? Då vet vi!

  11. #26
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Den största skandalen enligt mig var inte att omröstningen eventuellt stängde några minuter för sent, utan att videon som vann utnyttjade regler som från början inte fanns...

    Jag menar, även om materialet som videon är gjord av tydligen får användas fritt, så förstår jag inte hur formuleringen "använd bara material du själv filmat och fotat" kan tolkas på något annat sätt än bokstavligen! Jag tycker synd om alla dem som ansträngt sig med sina videokameror, när ett bidrag bestående av gamla, redan existerande, filmklipp går och vinner! Däri ligger skandalen, mina vänner.

  12. #27
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Den största skandalen enligt mig var inte att omröstningen eventuellt stängde några minuter för sent, utan att videon som vann utnyttjade regler som från början inte fanns...

    Jag menar, även om materialet som videon är gjord av tydligen får användas fritt, så förstår jag inte hur formuleringen "använd bara material du själv filmat och fotat" kan tolkas på något annat sätt än bokstavligen! Jag tycker synd om alla dem som ansträngt sig med sina videokameror, när ett bidrag bestående av gamla, redan existerande, filmklipp går och vinner! Däri ligger skandalen, mina vänner.
    Nej, den stängdes vid rätt tidpunkt. Forumets klocka går 2 minuter före den riktiga tiden.

    Som du säger, det tråkiga är att de inte filmat själva utan tagit gamla filmklipp, vilket aldrig sades vara ok.

  13. #28
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Öh, ok? Då vet vi!
    ja det gör ni!

  14. #29
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag menar, även om materialet som videon är gjord av tydligen får"använd bara material du själv filmat och fotat" kan tolkas på något annat sätt än bokstavligen! Jag tycker synd om alla dem som ansträngt sig med sina videokameror, när ett bidrag bestående av gamla, redan existerande, filmklipp går och vinner! Däri ligger skandalen, mina vänner.
    Om du tar och läser hela regelavsnittet så kan det inte misstolkas vad som gäller. Att du klipper ut ett citat som tydligt går att misstolkas om det tas ur sitt sammanhang bevisar bara att du mycket väl har fattat men nu vill göra en billig poäng av detta.

    Genom att vara med i tävlingen och ladda upp din video så garanterar du att den enbart innehåller material som du har rättigheterna till. Ja, bortsett från låten som du självklart får lov att använda fritt i ditt bidrag. Man kan alltså inte använda material från någon existerande video, film, tv-program eller liknande. Man kan inte heller använda stillbilder som man inte själv har tagit. Bryter man mot denna viktiga regel så diskas man ur tävlingen och begår dessutom ett upphovsrättsbrott samt bryter mot Youtubes regler. Sånt vill vi undvika så använd bara material du själv filmat och fotat.
    När jag skrev "Man kan alltså inte använda material från någon existerande video, film, tv-program eller liknande. " så var det ju självklart att detta gäller material som omfattas av upphovsrätten. Har man material som inte omfattas av upphovsrätten så är det naturligtvis helt grönt.

    Hade du citerat hela meningen så hade "
    Sånt vill vi undvika så använd bara material du själv filmat och fotat." uppfattats som ett tips för att undvika upphovsrättsbrott snarare än en regel av typen "i denna tävling måste allt material vara producerat (filmat, fotat) av dig själv".

    Lid för konsten eller brinn.

  15. #30

    Standard

    Noe jeg har tenkt på i denne diskusjonen er at det ønskes jo at biddragene skal være lovlig laget. Man kan bare ikke ta med alle forbehold og eksempler på hva som er lovlig.

    Så lenge kent valgte ut videoene, så må de ansees som innenfor reglene (eller rettere sagt innenfor de rammene som regelene skulle sørge for at de hold seg innenfor).

    Vinnerfilmen er faktisk veldig kul. Og den er lovlig på alle vis når det kommer til opphavsrett.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!



Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •