Genom att använda "Fansen:" så får de det att låta som om hela forumet var i uppror.
Genom att använda "Fansen:" så får de det att låta som om hela forumet var i uppror.
Hmm, jag fick också känslan av att det var fler än Jonas som var besvikna (jag tyckte att det var skumt, även om min favorit vann).
Så sluta med "mobbningen" av Jonas, lite seriösa kan vi ju faktiskt vara...eller?
Okej, alla syftar på mitt inlägg, såhär, hade nån annan uttalat sig hade jag tyckt den varit töntig också, punkt.
inget.
jag tycker såhär... om nu bidrag 3 är bittra över förlusten (vilket inte är så konstigt alls) så kan man väl i alla fall stå för att man står bakom bidrag 3? det är väl ingen slump att jonas eriksson som uttalat sig i aftonbladet är samma jonas eriksson som är en av dom som gjort bidrag nummer 3, eller hur? känns ju som att artikeln i aftonbladet bara blir pinsam när man vinklar det som att alla fans tycker detta var fusk utan att ens informera läsarna om att det faktiskt var en av skaparna av bidrag nummer 3 som blev citerad?
det här är ju helt knasigt haha fattar ingenting??? jaha ok
Den största skandalen enligt mig var inte att omröstningen eventuellt stängde några minuter för sent, utan att videon som vann utnyttjade regler som från början inte fanns...
Jag menar, även om materialet som videon är gjord av tydligen får användas fritt, så förstår jag inte hur formuleringen "använd bara material du själv filmat och fotat" kan tolkas på något annat sätt än bokstavligen! Jag tycker synd om alla dem som ansträngt sig med sina videokameror, när ett bidrag bestående av gamla, redan existerande, filmklipp går och vinner! Däri ligger skandalen, mina vänner.
Om du tar och läser hela regelavsnittet så kan det inte misstolkas vad som gäller. Att du klipper ut ett citat som tydligt går att misstolkas om det tas ur sitt sammanhang bevisar bara att du mycket väl har fattat men nu vill göra en billig poäng av detta.
När jag skrev "Man kan alltså inte använda material från någon existerande video, film, tv-program eller liknande. " så var det ju självklart att detta gäller material som omfattas av upphovsrätten. Har man material som inte omfattas av upphovsrätten så är det naturligtvis helt grönt.Genom att vara med i tävlingen och ladda upp din video så garanterar du att den enbart innehåller material som du har rättigheterna till. Ja, bortsett från låten som du självklart får lov att använda fritt i ditt bidrag. Man kan alltså inte använda material från någon existerande video, film, tv-program eller liknande. Man kan inte heller använda stillbilder som man inte själv har tagit. Bryter man mot denna viktiga regel så diskas man ur tävlingen och begår dessutom ett upphovsrättsbrott samt bryter mot Youtubes regler. Sånt vill vi undvika så använd bara material du själv filmat och fotat.
Hade du citerat hela meningen så hade " Sånt vill vi undvika så använd bara material du själv filmat och fotat." uppfattats som ett tips för att undvika upphovsrättsbrott snarare än en regel av typen "i denna tävling måste allt material vara producerat (filmat, fotat) av dig själv".
Lid för konsten eller brinn.
Noe jeg har tenkt på i denne diskusjonen er at det ønskes jo at biddragene skal være lovlig laget. Man kan bare ikke ta med alle forbehold og eksempler på hva som er lovlig.
Så lenge kent valgte ut videoene, så må de ansees som innenfor reglene (eller rettere sagt innenfor de rammene som regelene skulle sørge for at de hold seg innenfor).
Vinnerfilmen er faktisk veldig kul. Og den er lovlig på alle vis når det kommer til opphavsrett.
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!