Jag håller inte med dig. Om det bara tystas ner, hur ska man då kunna visa att det är okej att vara gay fotbollsspelare? Men som sagt är det ju otroligt sorgligt att man ska behöva VISA att det är okej, att det inte är självklart.
Jag håller inte med dig. Om det bara tystas ner, hur ska man då kunna visa att det är okej att vara gay fotbollsspelare? Men som sagt är det ju otroligt sorgligt att man ska behöva VISA att det är okej, att det inte är självklart.
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Då har du ju missförstått artikeln. Han har ju själv valt att gå ut med att han är homosexuell, eftersom han vill vara en förebild för andra fotbollsspelare i samma situation. Det är inte Aftonbladet som har ringt upp honom och sagt "Vi har hört att du är bög, stämmer det?" som du verkar tolka det som. För övrigt är det ju inte bara Aftonbladet som har skrivit om det, utan de flesta tidningar har gjort det. Den ursprungliga artikeln publicerades i Offside.
Låt dom komma nu
Ironiskt att det är Glenn Hyséns son ändå.
Sláinte Mhath!
Utan tvivel är man inte riktigt klok
Lätt att vara efterklok, han agerade väl instinktivt. Men grejen är ju att ens reaktion när man blir sexuellt ofredad inte kan användas för att bedöma om man är homofob eller inte. Det är totalt irrelevant. Och hur som helst är ju det här old news, och han har bett om ursäkt och talat om det på Pride och allt möjligt. Men jo, det är ju lite av ödets ironi att just Glenn Hyséns son är gay.
Låt dom komma nu
Ångrar att jag spann vidare på ämnet nu... men kom igen, så det är helt okej med dig om en helt främmande man kommer fram och tar dig i skrevet när du står vid pissoaren? Du skulle inte tycka att det vore det minsta konstigt? Integritet betyder ingenting för dig, man får tafsa precis hur mycket man vill? Du kommer bara att le ett ironiskt leende och gå därifrån?
Sedan förstår jag inte riktigt vad du vill säga? Att Glenn skulle ha reagerat annorlunda om han varit mer gayvänlig eller rentav gay själv? Så behöver det ju inte alls vara. En bög kunde mycket väl ha reagerat på precis samma sätt i den situationen, bara för att man är bög vill man väl inte att vem som helst ska ta en på den berömda schnalen?
Låt dom komma nu