Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 2345678910111213 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 187

Ämne: Nyhetsartiklar av klass...

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ångrar att jag spann vidare på ämnet nu... men kom igen, så det är helt okej med dig om en helt främmande man kommer fram och tar dig i skrevet när du står vid pissoaren? Du skulle inte tycka att det vore det minsta konstigt? Integritet betyder ingenting för dig, man får tafsa precis hur mycket man vill? Du kommer bara att le ett ironiskt leende och gå därifrån?

Sedan förstår jag inte riktigt vad du vill säga? Att Glenn skulle ha reagerat annorlunda om han varit mer gayvänlig eller rentav gay själv? Så behöver det ju inte alls vara. En bög kunde mycket väl ha reagerat på precis samma sätt i den situationen, bara för att man är bög vill man väl inte att vem som helst ska ta en på den berömda schnalen?
    Nej jag skulle bli ganska irriterad över att någon tror sig ha rätten att ta sig den friheten, men jag skulle knappast slå till någon för det. Kanske bara är nån som har druckit lite för mycket kaffe ju.

Han skulle agerat annorlunda om han var mindre homofobisk, jag tror inte att han skulle göra samma sak om det var en tjej.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Nej jag skulle bli ganska irriterad över att någon tror sig ha rätten att ta sig den friheten, men jag skulle knappast slå till någon för det. Kanske bara är nån som har druckit lite för mycket kaffe ju.

Han skulle agerat annorlunda om han var mindre homofobisk, jag tror inte att han skulle göra samma sak om det var en tjej.
    Är man homofob om man mindre gärna slår tjejer än killar?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Ångrar att jag spann vidare på ämnet nu... men kom igen, så det är helt okej med dig om en helt främmande man kommer fram och tar dig i skrevet när du står vid pissoaren? Du skulle inte tycka att det vore det minsta konstigt? Integritet betyder ingenting för dig, man får tafsa precis hur mycket man vill? Du kommer bara att le ett ironiskt leende och gå därifrån?
    Det er omtrent like roligt som når menn kommer og tafser på oss kvinner. Altså ikke morsomt i det hele tatt. Ironisk nok er det en del kvinner som mer eller mindre går topless på staden... de om det. Men det betyr faktisk ikke at man kan forsyne seg av alle og en hver, uansett legning, promillehalt eller størrelsen på brystene uten innbydelse..

Jeg tror jeg skulle ha klabba til /anmeldt en person som uansett hvor bare tok seg friheter til å tafse meg i skrevet eller på brystene.

Nok om det. Når det gjelder selve nyhetssaken har det i en årrekke vært totalt tabu at eliteidrettere faktisk kan ha et privatliv som inkluderer noe mer enn en standard heterofil legning. Fotballen har vært særdeles dømmende og det ble mye oppstuss i Norge da den første norske spilleren kom ut av skapet som homofil. Han er nå et forbilde for unge homofile, og det er bra. Jeg håper at Hysén kan bli godtatt og gjort til et godt eksempel for at man ikke behøver å være dømt til et liv som interiørstylist om man er homofil.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Är man homofob om man mindre gärna slår tjejer än killar?
    Jag kan förstås inte med säkerhet veta vad hans motiv var, jag ser det bara mest troligt att vara homofobi.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Jeg håper at Hysén kan bli godtatt og gjort til et godt eksempel for at man ikke behøver å være dømt til et liv som interiørstylist om man er homofil.
    Hoppas jag med.

Undrar varför ni norskingar säger homofil om homosexuella. På svenska kan det krocka med andra betydelser av fil. Har inte norrmän filmjölk och filar att fila med?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Hoppas jag med.

Undrar varför ni norskingar säger homofil om homosexuella. På svenska kan det krocka med andra betydelser av fil. Har inte norrmän filmjölk och filar att fila med?
    Vil har kulturmelk og filer. utomjording nevnte det her med homofil/homoseksuell. I Norge er normen å bruke det latinske ordet homofil av homo (likeartet) og filia (att gilla/älska).

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Vil har kulturmelk og filer. utomjording nevnte det her med homofil/homoseksuell. I Norge er normen å bruke det latinske ordet homofil av homo (likeartet) og filia (att gilla/älska).
    Vi säger ju homofob om någon som ogillar ... homosexuella. Men homofob betyder ju ordagrant:

Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Det er omtrent like roligt som når menn kommer og tafser på oss kvinner. Altså ikke morsomt i det hele tatt. Ironisk nok er det en del kvinner som mer eller mindre går topless på staden... de om det. Men det betyr faktisk ikke at man kan forsyne seg av alle og en hver, uansett legning, promillehalt eller størrelsen på brystene uten innbydelse..

Jeg tror jeg skulle ha klabba til /anmeldt en person som uansett hvor bare tok seg friheter til å tafse meg i skrevet eller på brystene.Nok om det. Når det gjelder selve nyhetssaken har det i en årrekke vært totalt tabu at eliteidrettere faktisk kan ha et privatliv som inkluderer noe mer enn en standard heterofil legning. Fotballen har vært særdeles dømmende og det ble mye oppstuss i Norge da den første norske spilleren kom ut av skapet som homofil. Han er nå et forbilde for unge homofile, og det er bra. Jeg håper at Hysén kan bli godtatt og gjort til et godt eksempel for at man ikke behøver å være dømt til et liv som interiørstylist om man er homofil.
    Jag också. Oavsett om det var en tjej eller kille som gjorde det.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag också. Oavsett om det var en tjej eller kille som gjorde det.
    Fast sloge du en tjej i det läget, vore det aningen mer homofobt. Tänk på det!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Vi säger ju homofob om någon som ogillar ... homosexuella. Men homofob betyder ju ordagrant:
    Nei, homofob betyr en som har fobi (ubegrunnet skrekk/motforestillinger) mot noen som er homofile (homofilofob blir litt utympligt som ord).

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13432399.ab

En massa snack om prispengar, men har artikelförfattaren inte glömt en liten detalj?
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13432399.ab

En massa snack om prispengar, men har artikelförfattaren inte glömt en liten detalj?
    Läste nyss en annan artikel som var en aning bättre än den här om Olle. Vad har dom missat tycker du?
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Läste nyss en annan artikel som var en aning bättre än den här om Olle. Vad har dom missat tycker du?
    Prissumman hade ju varit intressant att få veta.
    Låt dom komma nu

Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 2345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •